Inlägg från: oxytocin |Visa alla inlägg
  • oxytocin

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej! {#lang_emotions_sunny}

Jag har inte bf i augusti utan det blir i slutet av september eller början på oktober. Är i v 6+1 och är gravid med andra barnet. Har en kille som är 2 år 3 mån. Vi bor i Sävar kan jag tillägga. 
  • oxytocin
    Linda840406 skrev 2010-02-17 09:47:04 följande:
    Det slutade med ett missfall, så jag lämnar denna tråd :(
    Nej, vad tråkigt. Beklagar! {#lang_emotions_flower}
  • oxytocin
    Vi har inte pratat om namn än. Jag har ett flicknamn som jag tycker om och som passar till Leo som vår 2-åring heter. Leo har inget andranamn så bäbis i magen kommer också bara att få för- och efternamn.
  • oxytocin
    tuds skrev 2010-02-23 18:52:21 följande:
    Jag har sett nån grej man kan köpa på internet som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med. Det är säkert samma som du har. Jag blev lite sugen på en, men har inte tänkt köpa en ändå. Läskigt om man inte hittar något ljud ju... De senaste dagarna har jag börjat känna en molande känsla i magen, ungefär som lätt mensvärk. Jag tycker det är lite kul att känna att det händer något därinne, för jag har så få symptom i övrigt  Jag mådde lite halvilla i vecka 6 och 7, men sedan dess har jag bara varit lite mer kvällstrött än annars. Jag längtar tills jag får en rejäl kula, men det är ju ett tag kvar...
    Många bm avråder en från att lyssna själv, just för att man kan bli så skärrad om man inte lyckas hitta hjärtljuden.
    Jag har också lite molvärk, känner av fogarna (hade gräsliga smärtor förra grav.), ont i ryggen och är lite trött, men mår inte särskilt illa alls som jag gjorde förra gången. Jag hoppas att varför jag mår så annorlunda nu är för att det blir en flicka. {#lang_emotions_sunny} Vill sååå gärna ha en av varje.
  • oxytocin
    Lillebror skrev 2010-03-13 18:52:13 följande:
    Jag har nog gått kortast tid av alla här, har tid för UL den 12/5, håller tummarna på att man får se vad det är som gömmer sig i magen. Jag håller på att spricka av nyfikenhet!! 
    Vi har tid den 18/5! {#lang_emotions_sunny} Vi tänkte fråga efter könet. Det gjorde vi förra gången också men då kunde de inte se (det blev en pojke då).
    Nån som ska göra NUPP?
  • oxytocin
    sofia76 skrev 2010-05-02 17:57:29 följande:
    Lisabettan: Nej, RUL blir 19/5, rätt sent faktiskt för då är jag i V20. Än så länge är allt overkligt förutom vissa krämpor då, men storasyster har nog förstått fast ändå inte. Blir nog mer tydligt när magen växer.
    Vi är också beräknade 15:e okt, som du, men får inte göra UL förrän 24/5... känns långt bort. Närmare bestämt 3 v kvar. 
    Med storebror Leo fick vi göra UL redan i v 17 och nu blir det nästan v 20.
    Men jag längtar! {#lang_emotions_sunny} Tyckte det var höjdpunkten på graviditeten.
    Är det i morgon tisdag ni planerar fika? Kanske kan vara med. 
  • oxytocin
    Moyo skrev 2010-05-03 07:54:03 följande:
    Startar upp en fikalista och föreslår 19.00. Fika Tisdag 4 maj 19.00 Moyo
    Jag kan troligen också.
    Fika 
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo
    oxytocin / Frida
  • oxytocin
    Moyo skrev 2010-05-03 18:01:55 följande:
    Var skaffar man sig ett foglossningsbälte förresten? Jag frågade BM, men så lyckades vi ramla in på mina icke-besvär med dottern så jag fick inget svar...
    Jag har fått låna kostnadsfritt av min sjukgymnast på hälsocentralen.
    lysa skrev 2010-05-04 07:01:28 följande:
    Oxytocin: Vilken fin blogg du har! Blir så sugen på ett canon 1,4.....Usch mina habegär matchas just nu inte av plånboken....Är du nöjd med objektivtet?
    Tack snälla. Jag är otroligt nöjd med gluggen. 
    Plockar förresten bort mig från fikalistan eftersom jag är jätteförkyld. Men gärna en annan gång.
    Fika 
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo
    LindaMattias
    LauraMaria
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)