Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Loris:Magsjuka är ingen höjdare. Vi låg hela familjen för två veckor sedan, lilla M började med diarrévarianten och blev aldrig särskilt dålig, jag låg två dygn helt utslagen och maken två dygn. Fy sjutton, vilken tur att man glömmer fort hur jäkla hemskt det är!
lysa:
Härligt!!!
Akutenbesöket gav inget nytt, snabbt in och snabbt ut med recept på Kåvepenin för misstänkta öronproblem. Kåvepeninet ligger just nu i tvättmaskinen med lilla M:s sängkläder så det lär inte ha särskilt stor verkan, tyvärr. Fördelen med att hon kräks är att det brukar innebära ett par timmars respit till nästa episod, så det blir en tidig kväll så vi hinner sova lite innan hon drar igång igen. Och fördelen med att muta barnet med glass efteråt är att kräket inte luktar sååå hemskt.
Angående släkten så hoppas jag verkligen på assistans i helgen eftersom maken är bortrest, att ge medicin själv blir ingen lek! Sen när maken kommer hem är det ju arbetsvecka igen så då kan man inte heller förvänta sig att få sova.
Lilla M:s farmor och farfar bort relativt nära, men brukar vara ganska upptagna. Lilla M:s mormor och morfar bor 5 mil bort och brukar alltid ställa upp, men de har varit sjuka själva nyligen så frågan är om de känner sig taggade att hoppa in.
Den som lever får se helt enkelt (och den som dör lär inte bry sig...).
Li81:
Stackare! Det är så elakt av illamåendet att luras så där. Jag sa flera gånger att "nu är det över" bara för att ligga för ankar nästa dag igen. Hoppas det går över för gott nästa gång!
Ska spinka lite på Carenan - blev lite småkär i Babytravel, men man kan ju ändra sig!