• Li 81

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej.

Hoppar in här om det är OK. Är i vecka 16 och väntar vårt andra barn, har en dotter som precis fyllt två. Tycker jag är mycket nojugare denna grav. än första, varför vet jag inte

Just nu är jag sjukskriven pga svårt illamående med mycket kräkningar. Har varit det sedan i slutet av januari. Shit vad länge jag har varit hemma.
    Ska till BM för andra gången nästa vecka, känns som träffarna med BM är mer sällan nu. Kan det vara för att man är andragångsmamma. UL blir den 22 mars, jag längtar!

Ja kläder är alltid ett bekymmer, tycker när jag inte var gravid så såg man alltid fina gravidkläder. Men nu, inte ett plagg. Fick hem en liten katalog från H&M i dag och guu vad jag hittade mycket, bara för att jag inte kan ha såna kläder.

Har också mycket molvärk, ilningar i magen, helst på natten när man ska sova. Upplevde inte alls att det var så här förra graviditeten.

• Li 81

Loris: Ja nog kommer det bli fullt upp, det blir spännande och se hur storasyster kommer att reagera på nykomlingen.

Jag tycker jag känner så otroligt mycket mer i magen, inte sparkar och så. Men jag har mer "slitningar" i magen och värk. Bebisen kanske är i en växtperiod nu. I morgon går jag in i vecka 17 och det känns skönt att man börjar komma nånvart. Men samtidigt vet man att det är lika lång tid kvar, jag är mer otålig denna gång, vill att det ska vara augusti nu.

På onsdag ska vi til BM och det känns skönt att ta lite blodprov, blodtryck. Ska också fråga om varför jag har så ont i huvudet hela tiden.

• Li 81

Hej hej

I dag var till bm för andra gången, första gången var jag när jag var i vecka 8-9.

Men det jag tyckte var konstigt att det har ändrats en del från förra gången.
    Man tar inga prover förrän i vecka 24, nu tog hon blodprov och blodtryck för att jag bad om det. För att jag har kräkts så mycket.
    Inget urinprov förrän i vecka 24.
    Man får inte lyssna på hjärtat förrän vecka 24

Jag är nu i vecka 17, och mitt nästa möte med bm är i början av maj.

Hur har ni det på era mödravårdcentraler. Var går ni, jag går på Umedalen

Första grav. tog dom alla prover varje möte, och vi träffades ca en gång i månaden

Skumt

• Li 81

Hej hej allihopa

I morgon är det UL för oss och jag längtar så Då blir det till att ta reda på vad som döljer sig i magen, hoppas att h*n vill visa sig för oss.

Sen längtar jag tills man börjar känns lite sparkar, har väntat länge på att det ska dra i gång. Har väl känt nån gång att det rör sig där inne, men trodde man skulle känna mycket tidigare i och med att man väntar andra barnet. Men jag vet att jag hade moderkakan i framvägg med Emmy och det kan väl dämpa

Annars har jag dragit på mig en rejäl förkylning, känns inte så jättemuntern

Ha en bra söndagkväll

• Li 81

Hej hej

Tuds: grattis till eran lilla pojke, vad roligt

Vi var på UL i går, men det var en blyg liten rackare :) Vi fick ingen ansiktsbild, för h*n gömde sig hela tiden. Först sa att bm att det var en tjej, men sen ändrade hon sig och sa att det var nog en pojke. Men sen sa hon att det inte gick att se, för det kan vara en pojke eller en tjej med stor klitoris. För tydligen kan det se väldigt lika ut. Men hon gick igenom bebben väldigt grundligt och allt såg väldigt bra ut, så den 23 augusti blev vårt nya datum

Så nu har vi bokat ett nytt UL på norrlandskliniken om en månad ungefär. För jag måste bara få veta, jag är ju så nyfiken. Så nu längtar jag igen

• Li 81

Loris: Ja norrlandskliniken utför könsul. Hon sa att dom gör ett försök och vill bebben inte visa sig så bokas ett nytt försök in. Jag längtar så!
    Dom håller till mot Strömpilen.  Jag har alltid trott att det var en tjej för jag mår sååå illa, värre än förra gången. Mådde illa med första också men inte så här. Har varit sjukskriven 10 veckor ungefär pga svåra kräkningar och vart inlagd på dropp osv. Men nu börjar jag tro att det är en pojke, för jag tycker att magen ser lite annorlunda ut än sist.
    äh jag vet inte man kan spekulera dagarna i ända, så nu vill jag veta på riktigt

Själv då några gissningar?

• Li 81

Hej hej

Haft en underbar helg, åkte med mamma och syster till sundsvall med shopping och hotellnatt och goooo mat. Igår blev det en dag ute i det fina vädret.

I morgon går jag in i vecka 21 och det känns bra att man har passerat halvvägs, men känner att det får gärna gå fort :) Bebben har jag börjat känna av mer och mer och det är så mysigt. Just nu längtar jag till Ultraljud nummer två den 28 april

Loris: Du får två försök för den summan, så det är bara att hoppas att den lill*vill visa sig :)

• Li 81

Loris: Vilken tid har ni UL, vi har klockan fem, då kanske vi springer på varandra :)

BF-lista:
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti

Tuds. Ja det där med att sova är ju lite besvärligt ibland,men jag tycker faktiskt att jag har lättare att sova på mage/sida nu än för några veckor sedan. Då hade jag exakt så där som du beskriver det.

• Li 81

Hej hej

Är hemma i dag pga att jag har legat i toaletten i dag. Har tidigare varit sjukskriven pga svårt illamående, med bla dropp. Men har kunnat börja jobba igen, men i dag blev det ett bakslag. Lite drygt när man tror att det äntligen vänt.

Sen har jag lite beslutsångest, vi är på vagnjakt. Vi har bestämt att vi ska köpa en syskonvagn, en carena med två separata ligg och sittdelar. Har nu hittat en till ett jättebra pris. Men i och med att vi trodde att vi skulle klara oss med bara en syskonvagn så sålde vi vår teutonia som vi hade till Emmy. Men känner nu att vi behöver nog en enkelvagn också, och letar efter en begagnad. Har hittat en brio sing. Men enda nackdelen som jag tycker är att sittdelen är lite liten plus att det inte är fullt liggläge.
    Men då tänker jag lite att när bebben är så pass stor för att sitta då klarar sig storasyster med en enklare sittvagn och bebben kan ta hennes sittvagn med fullt liggläge.
    Vilka bekymmer man har

Krya på er alla sjuklingar

• Li 81

Moyo: Ja du får fara och titta på carenan, och se vad du tycker. Jag upplevde den lite nättare/lättare än Babytravel. Men det är ju en smaksak. Men det är ändå väldigt bra priser med tanke på att det är en tvillingvagn, om man ser på vad en enkelvagn kostar.
    Och ännu billigare om man kan tänka sig en begagnad. Men det är en djungel tycker jag.

Nu ska jag iväg och jobba, ha en bra helg allihopa.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)