MajMammor 2007 15
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
mumia: jag fick plus väldigt tidigt med A, bim -7. Svagt, men plus. Han är den förste jag testade så tidigt på, men så fick jag symptom så tidigt också. Var ju exet som reagerade, inte jag.
Med lillebror anade jag själv och därför gick jag och köpte ett test. Men det tog jag på bim-2 och det är ju inte så tidigt.
Idag ska jag hämta Vs journal och på torsdag ska vi till privatläkaren. Fick tid snabbt! hoppas han gör något också elelr att det finns något att göra snarare.
Tess82: tack. gott med en kväll för sig själv
Idag hämtade jag som sagt journalen och antingen skrev dom inte ut allt eller så är det slarv i den. Står inte ens att han gjort ett blodprov för gluten, bara att det var beställt. Det är väl det viktigaste jag reagerade på. Vilket som, kommer ju ta med mig papprena till den nye läkaren på torsdag iallafall.
Han har väldigt jobbigt humör just nu. Tror det är en reaktion på lillebror. Att han gärna vill vara liten igen och eftersom både lillebror och A inte pratar så struntar han i det också, om han är på det humöret. Vilket är när han är som tröttast.
mumia: låter ju lovande, inte alltid man välkomnar kräk
Jag är lite besviken. Var till den andre läkaren igår och han sa rakt ut att han- och många med honom- ansåg att det var ingen idé att försöka få reda på allergi till varje pris (som han uttryckte det) utan bara behandla så bra som möjligt. Så det enda jag fick till V var Tavegyl att ta varje kväll och en ny salva, igen... Om det inte fungerar så bra så ska han få prova en lite nyare metod till hösten. Han ville mao inte ta några test eller så alls. Däremot skulle han kolla upp glutenprovet som inte stod med i journalen.
Jag ses väl snart som hispig mamma. Och att jag frågade om humöret kunde påverkas (V har ju häftigt temperament och är mycket trött, har stort sovbehov fortfarande) tog han snarare som ett tecken på att han skulle ha någon sorts bokstavsdiagnos, det var vad han pratade om iallafall. Jag kanske är ute och cyklar, men jag har läst att även allergi kan visa sig på humöret sas och V har inga koncentrationssvårigheter. Däremot stort sömnbehov och behov av att ha jämn blodsockernivå.
Heoo: ja, han sa att man kunde bli trött av Tavegyl. V sov så hårt att han inte ens vaknade av att han kissat på sig inatt... Det sorgliga är att den här läkaren skulle vara inriktad mot allergier och hudsjukdomar på barn så jag trodde vi skulle få lite mer test åtminstone. Inte bara höra att att så är det och det är inget vi gör något åt!
Tycker också att det är väl självklart att man tar reda på allergier? Men som han sa, dom allra flesta växer ifrån eksemen så då var det inte så viktigt...
Fortfarande besviken...
mumia: tråkigt med minus, men har du inte fått mensen finns ju ändå hopp. Märkligt med karlar som inte tänker. Har ju den erfarenheten här.
Och inte nog med att man måste slåss mot läkare som inte anser det vara värt att ta reda på orsaker så är L inne på samma linje. Och jag vet hur han fungerar, anser han inte att det behövs så gör han det inte, punkt. Mao kommer jag väl få slita som en idiot för att få ta med V till läkaren sen när vi är skilda. Jag som även vill kolla upp äldsta (av annan orsak) kommer förmodliogen aldrig få göra det...
mumia: jobbig situation. Ni måste ju kunna prata om det. Det är inte rätt att han bara blir sur och ignorerar det.