RosaNapp skrev 2010-06-07 10:25:41 följande:
Ja, jag tycker det är lite märkligt att läkaren har den inställningen öht. Speciellt som det här var hans inriktning sas. Men men, får försöka ringa NÄL som jag fick tips om av K Kavat. Väntar till efter sommaren, eksemen blir ju bättre över sommaren och idag är han jättefin. Inte alls så stora och röda fläckar, nu är dom mer rosa och svaga. Men jag har faktiskt slutat med locoiden efter vi var till läkaren. Verkar blivit bättre av det? Har inte provat den nya salvan heller än (hade den inte på apoteket just när jag var där) så nu smörjer jag bara med Canoderm femtielva gånger om dagen och så har han fått Tavegyl på kvällen. Och så håller jag nere mjölken ffa. Samt att han inte får bada så mycket som han annars fått göra.
Tavegyl tar ju ner eksemen, så han bör ju bli bättre av den. Jag hade nog ringt NÄL redan nu... De hade ett par månaders väntetid för patchtest skulle jag tro, åtminstonde hade de det när en vän ringde för någon månad sedan...
Och det är så mycket lättare att ev. ta bort saker under sommaren när ni är hemma än på dagis dessutom.
Tycker det är så trist med att man måste kämpa för att barnen ska få må bra. I mina ögon är det helt idiotiskt att de ska behöva plågas i onödan. det är en rättighet att få må bra. Förstår ärligt talat inte alls hur allergiläkaren tänker....
Sen är det ju superlurigt att veta om man gör rätt med små reaktioner. Är det bättre att ge till en viss gräns, eller inte?
Men som i min dotters fall som var allergisk mot mjölk, ägg och soja, utan att vi visste om det fram till hon var 2,5,då vi tog bort allt. Hon har jätte problem med magen fortfarande, allergisk/intolerant mot en massa saker som färgämne, konserveringsmedel, frukter, sötningsmedel mm. Hon har haft jätte problem.
Sonen som vi fick bort allt han inte tålde vid 10 månader kan idag äta allt utan det han då inte tål, inga större problem med mage osv. Om det beror på att vi tog bort så sent på dottern eller något annat kommer vi ju aldrig få reda på, men är så trist när hon flera gånger i veckan klagar på magont och att de mår dåligt, kliar, eksem mm.