Tess82, usch, stackarn, ögoninflammation är inte att leka med, usch och fy vad hemskt det var när jag hade det en gång!! Krya på er!
mel, jag tror nog det är bra om en inte jobbar heltid, man måste försöka komma ihåg att jobbet/pengar inte är det viktigaste utan hur man mår och måste man stressa jämt och ständigt så mår man inte bra. Nu när vi har två barn kommer en av oss mest troligt tt gå ner till 75%, vem det blir får lönen bestämma (vi ligger rätt lika i lön fast jag väntar mig en rejäl lönestegring inom de närmsta åren).
Själv så ska jag ringa öronkliniken på måndag för nu är jag så jäkla less på leyas dåliga hörsel, hon ska egentligen ha återbesök i januari men nä, dom får fixa in henne tidigare. Hon har nästan haft nedsatt hörsel konstant de senaste tre månaderna... pga feber/förkylning som kommer innan hon hinner bli riktigt frisk. Ibland tappar man tålamodet (har ju en till skrikhals också nu) och när hon sagt va 5 gånger så höjer jag rösten rejält och då säger Leya lite klokt så där:
jag hör lite dåligt.... då får man dåligt samvete kan jag säga