MajMammor 2007 15
Förresten, var på bvc idag med Billy, mot slutet så frågade ssk om Leya, -skickade inte vi en remiss på henne nånstans? Frågade hon. Jag svarade att det var till ÖNH och då sa hon som kommentar att -jaha, och sen har det inte hänt något? Jag talade om att vi varit dit och att hon hade förtjockade trumhinnor. -Jaha, det gjordes inget hörseltest då? Frågar tanten. Jag svarar att hörseltest gjordes och att hon hade nedsatt hörsel men ska på återbesök i september. Då kläcker hon ur sig att -jaha, men skickade dom ingen remiss till logoped då? Ju mer jag tänker på den kommentaren ju mer förbannad blir jag!!! Är det inte hennes skyldighet som bvc-sköterska och kolla hur Leyas språk utvecklas?? Hon pratar bättre än åtminstone två av de tre 3-åringarna på hennes avdelning på dagis, det hon har svårt med är R men det är väl inte så konstigt?? Snacka om att tro att hon har talsvårigheter pga att hon haft nedsatt hörsel sen januari.... Leya har ju ännu inte gjort någon 3-årskontroll men jag är inte orolig över hennes språk, hon går på äldre barnens språkförståelse på dagis och det måste ju också betyda att hon hör/talar och förstår bra..... usch, less på våran bvc-ssk...