2Fina skrev 2010-11-29 19:47:57 följande:
Leya har haft feber sen natten till torsdag, idag var hon feberfri på morgon/förmiddag men sen kom den krypande... hade tänkt ringa HC idag om hon fortfarande hade feber men kändes liksom onödigt på eftermiddagen så jag får väl ringa imorrn istället om hon nu inte blir feberfri igen... det är fjärde gången på två månader hon har feber och tack vare infektionen så hör hon superduperdåligt igen...
Fast hon är sjuk så har jag idag tappat tålamodet på henne TVÅ gånger, herre gud vad hon är enerverande och alltid när jag sitter och ammar.... Sitter hon och slår på fåtöljen, ber henne sluta (med ganska hög ton eftersom hon hör så dåligt) och Billy lyckas ändå somna men hon fortsätter att slå så (på ryggstödet så jag inte når henne), andra gången så sitter hon och gnäller för att hon inte fick sitta i fåtöljen (som jag alltid ammar i), ber henne sluta gnälla FEM gånger och till slut skriker jag åt henne att sluta och reser mig upp och hon blir skiträdd och springer in till ett annat rum... Fattar inte heller varför hon blir så rädd, hon vet ju vad som kommer när hon inte lyssar (till slut)....
Linnea blir också rädd när vi säger ifrån ordentligt. Jag blir rädd när du är arg mamma, säger hon men jag brukar kunna varna att slutar du inte nu så blir jag arg (annars lyssnar hon ju inte alls), ändå fortsätter hon och då blir jag ju arg...