• 2små2stora

MajMammor 2007 15

Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2011-01-25 07:18:47 följande:
    VI går oftast upp med Leya någon gång mellan 19-20, och hon sover oftast före 20.

Inatt vaknade vi att Leya låg och lät jättekonstigt och ropade på mamma, när vi kom in så började hon hosta och lät som en hund och hade svårt att andas. Ringde sjukvårdsupplysningen som ville att vi skulle åka då det är första gången hon haft krupp. Så maken fick åka in med henne strax före 2 inatt men det var ingen fara och dom var hemma före 3 igen. Hon hade fått andas lite ånga och tagit syresättning som var okej. Nu undrar jag, jag håller henne nog hemma från dagis idag men har föräldragrupp med andra mammor som fått barn 2010, om Leya mår bra, kan hon följa med då eller tror ni det smittas? Det är ju ett virus och dom smittar väl alltid men frågan är ju om det är något att bry sig i då det står på nätet att vi ofta bär på detta virus ändå?
    J får krupp varje gång hon påbörjar en ny förkylning. W har inte fått det än. 
    Det är svårt att säga, men hon behöver ju inte vara på den andra bebisarna. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    2små2stora skrev 2011-01-25 08:11:04 följande:
    J får krupp varje gång hon påbörjar en ny förkylning. W har inte fått det än. 
    Det är svårt att säga, men hon behöver ju inte vara på den andra bebisarna. 
    Nu har hon vaknat och det hörs inget speciellt, hon blev jätteledsen när hon onte skulle få gå på dagis så jag tänkte att hon kanske kan gå och dom får ringa om det händer nått, jag är ju i krokarna hela tiden så... Eller är jag dum då? Det är hennes sista dag på dagis den här veckan, annars hade hon nog inte fått gå... eller... hmm
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2011-01-25 08:35:47 följande:
    Nu har hon vaknat och det hörs inget speciellt, hon blev jätteledsen när hon onte skulle få gå på dagis så jag tänkte att hon kanske kan gå och dom får ringa om det händer nått, jag är ju i krokarna hela tiden så... Eller är jag dum då? Det är hennes sista dag på dagis den här veckan, annars hade hon nog inte fått gå... eller... hmm
    Är hon pigg så låt henne gå till dagis.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Tess82

Här brukar det vara läggdags vid 19-19.30 på vardagarna. Hon ser på bolibompa för det mesta och efter det gör vi kväller och läser saga i sängen.

• mumia

Blääää....första kräkan!
    Ska det börja nu mån tro?

Jolina är helt underbar!
  • Tess82

Oj vad lugnt det var här då, var är alla?

Drömde inatt att jag var gravid, fick reda på det jättesent men hade typ ingen mage ändå. Lite läskigt för jag vill verkligen inte bli gravid nu. Tur att det bara var en dröm.

Mumia, hoppas att det inte blir så farligt med kräkandet. Vilken vecka är du i nu?

• mumia

Tess - jag är bara i v 6. går in i 7 på måndag. Nej det blir nog inte så farligt, än så länge så mår jag mycket bättre än med Jolina.

Jolina är helt underbar!
  • Tess82

Nu har jag och sambon bokat resa till USA i april, 2 veckor ska vi vara borta. Känns lite nervöst att åka från Linnea så länge men hon ska vara med farmor å farfar + stora syskonen och med mormor så det är ju bara nära och kära vi lämnar henne med så det ska nog gå bra.

• Trekidz

Tess82: underbart med en resa :)

Mumia: hoppas du slipper må illa, det är skit..... Vi har mått illa o kräkts av annan anledning i veckan-kräksjuka- fy f-n, det är verkligen ingen hit. Spec inte när man är gravid ...

Svar på tråden MajMammor 2007 15