MajMammor 2007 15
Hoppas alla sjuklingar mår bättre snart.
Här är det snorigt men ingen feber *peppar*
Hoppas alla sjuklingar mår bättre snart.
Här är det snorigt men ingen feber *peppar*
usch stackaren
DP: Usch så mycket koppor Ser verkligen dålig ut, skänt att dom börjar torka lite.
Härligt att dom äter fisk, ebba hatar fisk och kyckling..
korv korv korv.. typ det hon äter ibland köttfärs.. så äter korv typ 3 ggr i veckan.. mm vad gott..
Just nu blr jag galen på ungen!!
Hon tog sin oboy och macka och hällde ut rätt över mattan, mig datorn ALLT. så nu harj ag skurat matta..
Hur sover era nu? Ebba har börjat drömma oh bli mörkrädd tror jag..
Jag blir galen!
Ebbas sömn är så jobbigt..
Lägger henne vid 19-19:30. men somnar inte fören vid 21, bara ligger och skriker, dörren skall hon ha öppen och tänt i taket, men OK om hon vill somna så och inte ligger och skriker, nattlampan duger inte. Spelar ingen roll om hon sovver 2 timmar på dagen, eller inte sover något. Hon vägrar somna i vilket fall.
Sen vaknar hon och pratar om spöke, vargar, ronja, troll..
Att det är mörkt, att täcket åkt av, hon har även fått växtvärk så behöver ge henne panodil 1-3ggr i veckan.. *suck*
Bara Ebba som är så, eller någon mer?
JA jag känner mig lite död..
ja kavat: hur tänker du nu med en till
Ebba var vaken över en timma i natt!
Hade kissat sängen och ville inte somna om utan lapp och låg och gallskrek och väckte Leo.. Jag och sambon är inte helt överens med detta. Själv kan jag tycka det är ok att hon ha napp när hon skall somna. Men han vill inte det. Samma med blöja. Vet att hon kan vara utan men skall jag tex iväg hela dagen eller vara ute länge med overall tycker jag blöja är OK i fall man inte kommer till en toalett så snabbt.
Men han blir skit arg när jag i natt gav henne nappen efter en timma. Och sa att han får vara hemma och vabba med en sjukt grining unge annars. Att han kan hålla på så här när han är pappaledig..
Har alla era slutat med nappen?
DP:
Hehe ja, varför inte äta kakan och har den kvar.
Ucsh, tobbe kände sig lite sjuk när han åkte till jobbet, och började bli mer och mer illamånde så vid 10/11 åkte han ut till sommarstället och är nu magsjuk. jag har skurat toa. SÅ vi borde klara oss, han har ju inte kräkts eller något hemma!
Så nu skall jag prova på att vara ensamstående med två barn till tors kväll/fre morgon..
Ucsh här hemma härjar magsjukan *ångest*
Men jag tror Ebba blivit smittad på dagis, och tobbe typ på jobbet. För dom hade knappt träffats.. konstigt det där.. nu hoppas jag att jag och Leo slipper.