MajMammor 2007 15
Tittar in och önskar er en trevlig fortsättning!
Tittar in och önskar er en trevlig fortsättning!
Hej. Hur mår alla era nu?
Nervösa inför skolan?
Ebba ser fram emot det jätte mycket.
Vad roligt. Ebba bytte ju dagis för snart ett år sedan (tredje gången) så hoppas hon får ta med sig sina nya bästisar i sin klass.
Själv förstår jag inte hur man ska få ihop alla hämtningar också, men man lär väl sig.
Sen är Ebba med på föräldrar och barns tidning omslag som är i butik.. Måste nu köpa... hihii
Leya ser fram emot skolan fortfarande, hon kommer att hamna i en klass med 38 (!!!) barn, dock säger dom att istället för att dela upp dom i två klasser ska dom dela upp dom i två eller tre grupper inom klassen istället, för att då kunna se vilken konstelation av elever som kommer att fungera tillsammans i nästa steg. Både bra och dåligt tycker jag.
Annars så har Leya lärt sig cykla, hon har fått en 16" cykel som hon får ha ett år och sen är det dags för en större skulle jag tro.
Idag skulle vi vaccinera oss med twinrix, hon är sååååå rädd för sprutor så jag får till slut hålla i henne, var lika förra året också. Får hoppas det går bättre nästa gång.
I Ebbas klass skulle dom bli 27-28 barn, och fyra klasser... Och ett rum var för varje klass!!! Och jätte konstigt schema.. men man vänjer väl sig hoppas jag. Jag ser alla sjukdomar framför mig...
Halloj på er!
Hoppa alla stora och små mår bra, och att ungarna trivs i skolan
Ibland tar saker tid, men det verkar iaf som att Isabella tillslut ska bli storasyster - till sin stora glädje
I övrigt så har vi flyttat, och hör numer hemma i Dalarna
Gott nytt år!
HAr ni koll på detta med FP? HAr typ 50 dagar kvar med Ebba... När är sista chansen att ta dom upp till vilken ålder får man ta ut dagarna?
Tack! Då har jag koll.
Lovisa är fint!
Facebook grupp låter toppen!!
Skall jag skapa en?
Är bebisen kvar i magen?
Jag måste ha några av er i min vänner lista för att kunna skappa en grupp på FB, så lägg gärna till mig :)
Sara Östling
www.facebook.com/groups/490207087751009/
Här är gruppen!!!