MajMammor 2007 15
Tack för länken!
Jag är helt förvånad, både S o M är torra dagtid, M även nattetid. Såååå skönt!
Tack för länken!
Jag är helt förvånad, både S o M är torra dagtid, M även nattetid. Såååå skönt!
Vi kinkar och kinkar, skriker, vrålar, slåss och kräks (Ville)
Hihi, så underbart (??) det är att läsa att det är fler som har barn med viljor. Melina var riktigt pissed på mig i morse...
M: mamma nu ä du sådä vrång igen...
J: jaha, varför då?
M: fö ja ville ha soklaflingej å sen ville ja ha fina kängingen å sen ville ja ha den jöda skona som klicka.... (Hon ville ha chokladflingor, finfinklänningen och lackskorna)
J: men finklänningen har man bara när man är fin vet du, chokladflingorna får man bara på söndagar och finskorna är ju hos morfar.
M: men ja vill va fin ida..... Mlina ska gå te dagis mamma, då vill ja va fin fattru? Så du få hämta mina skoar hos moffa, kängingen hänge i gaberoben å fackist så ä dä sönda ida så ja sa ha soklaflingej....
Hmpf! Det blev hängslebrallor, tröja och finstrumpor med spets, tyckte inte finaste klänningen passar när man ska ha utedag i skogen.
Annars, Saga fick sin aortaklaff utbytt igår, tack gode gud för det. Ungen förvandlades från ett blålila orkeslöst paket till att vara en rosa varm unge. Visserligen ligger hon fortfarande i respirator, men alla mmsbilder/filmer maken skickar från sjukan tyder på att hon är rosa isf lila! Halleluja! Men nu är det ett litet litet steg i taget. Första steget är att hon ska få mindre ont så de kan ta henne ur respiratorn. Sedan, ja vi får väl se. Men usch så jobbigt det är att vara hemma, 30mil från sin älskade unge.