Gör jag rätt mot barnen????
Jag har en flicka på 3 1/2 år och en pojke på 13 månader. Ingen av dem har någonsin varit på dagis och vår önskan är att de ska få vara hemma tills de börjar skolan.
Jag går med dem till öppna förskolan 3 dagar per vecka och flickan är ensam på kyrkans barntimmar en dag i veckan plus att hon dansar en dag i veckan på dans skola.
På fredagar brukar vi dessutom regelbundet träffa en annan flicka som är lika gammal som min med en jämnårig lillebror o leka ett par timmar.
Nu till min fråga .alla undrar när de ska in på dagis o varför inte. De hävdar att mina barn går miste om så mycket lek och lärdom,även träning inför skolstsrten.
Gör jag fel som vill ha dem hemma i 6 år,alltså gentemot mina barn nu då?
En fråga till hur mycket leker ni som är hemma med era barn på dagarna. Jag ängnar mig helhjärtat åt den stora flickan en timme mitt på dagen när lillebror sover,med typ barbie eller så.Förövrigt så är de med mig på allt annat jag gör i hemmet med mera,vi är också ute en stund var dag.
Ska tillägga att jag ska börja jobba om 2 veckor då 50% på kvällar o helger,då kommer barnens pappa hem från jobbet o tar över kvällsmat o nattning.
Missunnar jag mina barn allt det ROLIGA på dagis för att jag är en egoist o vill njuta av mina barn så mycket jag kan eller kan jag ha dem hemma med gott sammvete?????