Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2011-02-11 21:09:58 följande:
    Vädur: Hoppas att äggblåsorna växer till sig. Antagligen är det bara massa guldägg och då behövs det ju inte så många. Vi har aldrig fått ut så många ägg, men oftast av bra kvalitet istället.

Trevlig helg på er allihopa! 
    Å vad jag hoppas det blir så
    Trevlig helg till dig med  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cupcake4 skrev 2011-02-14 09:32:03 följande:
    Hej!
    Får man hoppa in här?
    Ska göra ivf på Carlanderska, har tid på Onsdag för info. Är vårat första försök.
     Börjar bli nervöst..
    Välkommen Du behöver inte vara nervös, de är bäst på CA helt enkelt De kommer ta hand om dig på bästa sätt och sen finns vi här och stöttar Kram och lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-14 07:44:24 följande:
    Det har inte gått bra, minus på RD 12 och minus idag på TD. Har inte varit någon munter helg.
    Nu vet jag inte hur vi skall gå vidare, har EN kvar i frysen. Vet inte om vi ska ge den en chans, känns som slöseri med tid och pengar. har nu gjort 2 FET som varit negativa. Vill inte använda mer progynon som jag tagit i samband med stimulerat FET. Ny full IVF ligger nog närmast till hands men antar att jag måste vänta innan vi kan dra igång. sedan är frågan om det blir lång eller kort... gjorde ju långa på den IVF vi har gjort...
    Känner att jag skulle behöva prata med någon läkare och få lite råd, men måste börja med att ringa distansgyn och meddela resultatet, får göra det imorgon...
    Kramar om vännen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-14 09:17:52 följande:
    jag går ju hos distansläkare. men kan jag ändå få en telefontid med en läkare på CA utan att det kostar något extra? känns inte som om min läkare har kompetensen att svara på alla mina frågor.
    Jag hade oxå samtal nu även inför distans Så det är nog bara och ringa och prata med en BM så bokar hon in det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-14 09:23:02 följande:
    Då ska jag försöka göra det. Har ju ingen särskild läkare på CA som är "min", har träffat dem alla 3. Tycker bäst om Göran och Torbjörn.
    Säg bara vem du vill prata med så fixar de säkert det Jag bad om att få prata med Göran sist, fick vänta lite extra då eftersom han var iväg på något.... men var bara en vecka som jag fick vänta
    ♥♥♥
  • Vädur 78

hemma från vul. 6 blåsor på ena sidan och den andra sidan står fortfarande still. Väntar på besked från CA
    3 st var 16 el över och de andra 3 på 14 så kan tänka mig att det kanske blir en spruta till och ÄP på torsda...... nu ringde de.... ÄP på fredag 

♥♥♥
  • Vädur 78

Å nu har mannen ringt till CA eftersom jag är lite nojjig inför ÄP. Mådde ju jättedåligt efter mitt sista ÄP i Linköping och fick krampanfall, blodtrycksfall och mådde skit. 
    Men de ska fixa så det blir precis som förra gången på CA när det gick så bra.... så nu kan jag vara lugn.... och det BÄSTA av allt.... det är Göran som ska göra ÄP..... å vad härligt  

♥♥♥
  • Vädur 78
    cupcake4 skrev 2011-02-14 12:17:17 följande:
    Jag berättar gärna.
    Vi har försökt att få barn ca 1,5 år nu. Men jag har hela tiden sen jag slutade med p-piller haft lång och väldigt oregelbunden cykel så jag har ju misstänkt att jag inte haft äl så ofta. I höstas var vi hos en Gyn-läk. för vi ville börja en utredning men han skickade hem oss med ett temp-schema och sa att jag skulle följa tempen under 3 cykler och därefter höra av oss igen. Så här i efterhand känns det som att han inte tog oss på allvar utan bara trodde att vi inte lyckats träffa rätt på äl-dag. När en cykel gått på närmare 60 dagar fick vi nog, och jag ringde fertilitets-centrum och fick tid för utredning hos dom. Det var i januari vi var hos dom och det visade sig att min sambo har lågt antal spermier så sannolikheten att vi ska lyckas på egen hand är inte så stor. Sen såg de även att mina sköldkörtel hormons prover inte var bra så jag har fått börja äta Levaxin mot hypothyreos. Kanske är därför min cykel varit så oregelbunden.
    Vi valde att göra ett ivf-försök hos carlanderska först istället för att bli remitterade till Sahlgrenska dels för att vi inte orkar stå i kö och vänta ännu längre men kanske mest för att vi kände oss så bra bemötta och omhändertagna.
    Oj det blev ett långt inlägg, orkar ni läsa? =)
    Var roligt att hitta denna tråden o få prata med andra i samma situation!
    Sköldkörteln kan påverka menscykeln så är säkert därför din mens är oregelbunden. Jag äter oxå levaxin.
    Bra att ni kör på CA för de är toppen och skönt att slippa vänta KRAM KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-14 14:43:18 följande:

sydney: Massa kramar om!

Vädur: Stort lycka till på fredag. Spännande!

cupcake4: Välkommen hit! Tror du kommer bli mycket nöjd med CA. Jag har gått på annan klinik innan och det är som dag och natt, går inte att jämföra. Tycker verkligen de är toppen på CA.

Imorgon är det Ul för mig. Hoppas de hittar några blåsor. Börjar bli nojjig för att jag tar ju bara ynka pynka 75 ie av menopur.. Hoppas Hoppas!

Tack Kommer gå bra
    Jag har ju fått ihop 6 äggblåsor på 112ie och du är ju en större värphöna än mig
    Bosse på Maya pratade idag om att det var bättre med färre ägg och sa att han hade en patient som fått ut 40 ägg...... kanske var dig han menade då
    Håller tummarna för i mon  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-14 15:01:47 följande:

Ja, det är nog bättre med färre. Men 40 !!! oh shit va många! Nä det var inte jag.
    Jag hade faktist "bara" 37 :) men det var på ul. På äp fick ut 21.
    Va skönt att det är Göran som gör det som du känner dig "trygg" med.
    Håller tummarna för att allt kommer gå toppen bra för dig! KRAMAR!!

Ja 40 Förvånad är ju inte klokt! Ja då fick jag ju ut en mer, hade ju 22 st
    Men tänk på att jag minskat dosen mer hade ju 225ie då och nu 112ie, så tror ditt blir perfekt
    Jag hade nog känt mig lugn med Torbjörn med För det är dem jag har träffat där Men Göran har jag haft lite mer! När har du planerat ÄP? Hur många dagar sprutade du sist? KRAMAR! 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19