Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

varit på vul idag igen. 8 äggblåsor på ena sidan och på den andra verkar det ha stannat av helt, dock 2 små. Ska höja till 150ie nu och nytt vul på måndag. Fy vad segt det var att köra med låg dos...... ÄP tidigast nästa onsd men lutar kanske mer åt torsdag, beror väl på hur det svarar på höjningen.

♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-02-11 11:57:32 följande:
    Vad har du för sprutor? Puregon, Menopur? Spännande ändå, tänk, ÄP nästa vecka...
    Första gången med menopur nu, har haft 112ie och ska nu höja till 150. Innan har jag ju haft Gonal f 225 så det är ju rätt stor skillnad i dos
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-11 12:52:31 följande:
    vädur: hoppas blåsorna växer på så att det blir VUL mitten av nästa vecka. Förstår att det blir segt med extra sprut dagar och extra kontroller.
    Jag hoppas på Äp inte fler vul Men det var det du menade va
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-11 13:15:22 följande:

Vädur: är du lättstimulerad? Är det därför du fick så låg dos? Min första omgång med Menopur började jag med 112 IE också, och fick spruta i all evighet (17 dagar tror jag). Nästa började lite högre, 150 IE tror jag. Sen höjdes den de sista dagarna. Blev inget bra. De sista gångerna har jag fått starta på 225 IE och det har varit perfekt. Vilken sprutdag är du på nu? Hoppas vul på måndag visar god tillväxt!

Sist hade jag Gonal f 225ie och var då klar efter 8 dagars sprutande. Hade då 26 äggblåsor och det blev 22 ägg. Av dessa 22 blev det 2 guldägg och de ville nu få ner antalet och istället få bättre kvalité så därav en rejäl sänkning på dosen. 
    Idag blir det spruta nr 8 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-02-11 13:36:35 följande:
    Jag tror du har minst 8 guldägg denna gång med andra ord Spännande!!!
    Hoppas du har rätt är livrädd för att vi inte ska komma till ET
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-02-11 13:42:13 följande:
    Jag hade 10 ägg när vi var inne på ÄP i maj och det var tydligen ett perfekt resutlat. 9 befruktades och av dem var 8 jätteefina dag två och tre. Sedan blev det tre blastisar dag fem, men vi hade tydligen fler, men CA har ju höga krav på blastisarna... 

Oroa dig inte Vädur, du har ett jättebra antal!
    Men vi har ju haft så dålig befruktningsprocent och tänk om inte befruktningen blir bättre nu. Vi har ju fått ut 12, 14, 22 och 22 innan och den gången vi fick ut 12 kom vi inte ens till ET
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-02-11 14:07:34 följande:
    Men tror du inte det kan bero på att du fick ut så många snabbproducerade ägg? Att kvaliteten liksom blev "sämre"?

Nu kommer du ju ha sprutat ett tag och jag tror det här är hur bra som helst
    De tre första behandlingarna var långa metoden i Linköping då sprutade jag 12 dagar alla gånger, allt med dålig kvalité.
    Sist var det korta metoden på CA och då sprutade jag bara 8 dagar, då blev det 2 guldägg
    Men 8 dagar är väl egentligen lite för snabbt tror jag. Nu blir det minst 10 dagar. Men de skrev ju ut så mycket Menopur till mig idag så jag undrar hur länge jag ska fortsätta......fick ju ut lika mycket till nu

♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2011-02-11 17:18:13 följande:
    Håller tummarna för att det ska va riktigta guldägg du producerat fram nu.
    Förstår att du är rädd att inte komma till ET.
    Men jag håller tummarna för riktigt bra kvalité och du behöver ju bara ett guldägg egentligen
    ( försöker peppa dig och det inte framgick )
    Tack vännen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-11 19:51:59 följande:
    Vädur 78: Håller mina tummar stenhårt för dig! Hoppas det ser fint ut på måndag och att det blir ÄP nästa vecka. Jag tror det kommer gå hur bra som helst för er! MASSA KRAMAR!!
    Tack sötnos Hur går det för dig med sprutorna? Kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19