• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:58:47 följande:
    Jag har hört en del som lyckats med akupunktur vid FET oxå..... om det hjälper till att fästa kanske??
    Zonterapi har man ju oxå hört om att det ska hjälpa.
    när under FET behandlingen skall man göra akupunktur? Gör jag IVF igen så testar jag nog akupunktur... finns en bra i Halmstad i så fall.
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:17:47 följande:
    Men det var ju kanon resultat Behöver ju inte bli bättre med fler ägg.... jag fick ju ut 22 och dag 3 var det 4 embryo kvar i leken....
    mina ägg var ju bara 2 dagars... hade det gått 1 dag till så hade det kanske inte varit så många kvar...
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-14 13:54:13 följande:
    Nu har jag varit inne på CA.
    När jag satt i bilen ringde de och undrade var jag var. De hade skrivit fel tid på lappen de gav mig så jag kom in 1 h senare än vad de planerat. Så jag fick vänta ett tag innan de kunde ta emot mig...jag var så stressad eftersom jag hade lämnat Ella till en ganska ovan banpassare. Inte riktigt vad jag behövde just då.

Tyvärr växer det inte till sig speciellt fort så ÄP kommer inte bli på fredag utan på söndag eller måndag. BLAAAAHHHH....då skiter det sig med barnpassning ju, eftersom svärföräldrarna reser 25 mil för att ta henne fredag och lördag. Jag ska in igen på fredag  för sista kontroll + blodprov....då kan vi spika datum för ÄP.

Känner mig lite negg nu...nu måste jag gå och ha ont i ryggen hela helgen när jag hade ställt in mig på att det skulle vara över snart.
    typiskt att det skulle krångla med tiden, inte det man vill i den här situationen.
    Trist att det inte växt så fort, men det fick jag också erfara, tyckte det växte så sakta och ÄP flyttades fram från prel datum. Men det ska nog gå bra, men jobbigt att det kommer strula med barnpassning. Vi hade dottern på dagis när vi åkte för ÄP men fick åka tidigt hemifrån och några vänner fick lämna henne på dagis. Kunde inte slappna av för tänk om hon varit sjuk den morgonen och inte kunnat gå på dagis, hur skulle vi då gjort?? Vi har inte våra föräldrar i vår hemstad heller så det är inte så smidigt att få barnpassning.
  • sydney

Cotton: neej vad ledsen jag blir för er skull. Blev helt skakig när jag läste  ditt inlägg. Jag har ingen aning hur jag hade mått om jag förlorat ett barn så sent, det är ju fruktansvärt. Vet hur knäckt jag var efter mitt MA i v.10, det var den värsta dagen i mitt liv, helt förstörd. Ta hand om varandra och ge det tid. Självklart ska Cornelis få ett syskon, hoppas någon av era blastisar blir hans syskon! Livet är så orättvist... varför kan man inte få ett barn på första försöket?

FruNaftra: lycka till på VUL idag!

Skrippo: håller tummarna att mensen inte ska dyka upp och att det blir plus.

Calcaneus: nej vad trist! Förstår att du är deppig, du får ta nya tag!

• sydney

FruNaftra: Lycka till på ÄP idag. Jag håller tummarna att det ska bli många fina ägg som befruktas så att du sedan nästa månad blir gravid! Förstår att det måste vara frustrerande att det inte blir ET men bra med läkare som inte vill ta några risker.

Skrippo: håller tummarna för pluss! snart testadag ju, och ingen blödning, det låter kanon!

Nu har det snart gått 35 dagar sen missfallsblödning, varför kommer inte mensen så jag kan börja med FET?
    Bara att fortsätta vänta.

• sydney

Cotton: hoppas din mens kommer igång efter förlossningen! Skönt att ni kan komma igång så fort och att ni orkar. Vi har 3 ägg i frysen, som är 2 dagarsodlade, känner inte alls mig trygg med det. Men hoppas... Nu är det vår tur att lyckas!

FruNaftra: kan förstå att du känner dig lite besviken men om det är 10 ägg med toppkvalitet så är det ju kanon! Bättre med färre ägg med bra kvalitet än många som inte är så bra. Håller tummarna att det blir flera fina till frysen!

• sydney
    cotton skrev 2010-09-20 13:01:14 följande:
    FruNaftra, 10 ägg är ändå ett bra resultat. Det var vad vi hade, och då fick vi tre fina blastocyster av dem! (varav två är i frysen nu och en blev vår fina son). Visst är det stor skillnad mot 40 ägg, men det kanske är bättre att få lite färre men av god kvalitet än tvärtom? I och med att det inte blev 40 ägg, kan man göra ET den här cykeln eller måste ni vänta in FET?

Sydney, 3 ägg är inget dåligt resultat. Men jag förstår dig som känner dig osäker. Torbjörn berättade för oss idag att det är 80% chans att blastocysten klarar upptiningen och då vi har två, har vi väldigt goda chanser. Vet inte hur oddsen är med 2 dagarsodlade, men kan inte tänka mig att det är sämre odds. Och då innebär det att ni har goda möjligheter (mycket bättre än våra) att något ägg klarar upptiningen. Tyvärr är det så, man måste prata chanser och odds i dessa lägen, men kryddar man på med mängder av hopp, känns det mycket bättre.
    Cotton: vi får vara hoppfulla att nu ska vi lyckas! Vill lyckas med FET så det inte behöver bli en ny IVF behandling.
    Hur mår du nu, är du sjukskriven ett tag eller hur funkar det?
    Kram på dig.
  • sydney

Nu har jag läst ikapp då jag har varit borta en del i veckan.

FruNaftra: grattis till minst 5 st blastisar i frysen! Det är ju kanon! Och hoppas det blir ÄL så du får göra FET om några veckor.

själv väntar jag ju på mensen men den verkar vara på g nu i alla fall, hoppas... det har varit seg väntan, snart 6 veckor sen missfallsblödning.

Hoppas alla har det bra och att Vädur snart blir bra från sin matförgiftning. Spanien låter annars inte helt fel!

• sydney

En kompis till mig som går på RMC i Malmö började spruta på blödningsdag 2.

Är det någon som varit på Åbybadet i GBG? finns det cafe/restaurang där? Mannen ska till GBG på ett möte på onsdag och jag har ledig dag. Funderar på om jag & dottern ska följa med. Tänkte att vi kunde bada och sedan äta nåt på badet efteråt. Finns det nåt annat kul att göra med en 4 årig tjej i GBG?

• sydney

Vilken dag hade ni räknat som mensens första dag? den dag det börjar komma lite blod, eller när det kommer mycket? svårdefinierat, jag vet. Jag brukar ju har lite spottings 2-3 dagar innan det börjar blöda på riktigt, har haft det söndag & måndag, idag kommer det mer men ändå inte så att jag behöver trosskydd, ännu.
    Jag ringer distanskliniken imorgon och hoppas den är igång på riktigt då, lättare att göra det när jag är ledig än från jobbet.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-28 11:07:56 följande:
    Enligt kliniken är inte mensen igång förrän det kommer rikligt med rött blod. Sen räknar de första mensdagen (mensdag 1) som den dagen man vaknar med mens (även om du fick mensen på kvällen dagen därpå så räknas det alltså inte som mensdag 1 utan som mensdag 0). Låter inte som att din mens har kommit än. Men det borde vara nära nu!
    Tack för ditt svar. kanske att den är igång  imorgon bitti då, kan ju alltid hoppas.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19