• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Ni som har gjort KUB, var har ni gjort det nånstans? Tänkte också göra det senare, får vänta med att boka tid till efter VUL. Jag har sett att mama mia (Carlanderska) har det och funderar på att göra det där. Hallands landsting gör nämligen inte KUB så jag får åka iväg och betala det privat.

• sydney

Happiness: Vilka underbara nyheter, stort grattis!! Glad Det var ju inte längesen du hade MF så det gick fort.
    Jag håller självklart tummarna att det ska gå vägen för er!

• sydney

Händer inte så mycket i tråden. CA har semester och säkert många som skriver också. Jag jobbar sista dagen inför semestern idag, sen kommer jag nog inte sitta så mycket framför datorn hemma.

Det är inte så lätt det där med veckorna, jag är i v. 5+4 idag, alltså v.6. Börjar bli lite nervös för VUL, ska dit på tisdag.

På onsdag ska vi till Liseberg. Kan jag åka några karuseller eller ska jag ta det lugnt? Får hålla mig till  barnkarusellerna med dottern kanske. Vill ju inte riskera nåt.

• sydney

Jag ÄLSKAR också Liseberg. Åker allt utom det som snurrar för mycket (börjar bli gammal). Det är första gången vi är där med dottern, så det blir nog att hänga vid barnkarusellerna. Blir lugnast så, kommer väl att vara hur mycket folk som helst där.

• sydney

Finns ingen ledig signatur. Grattis! Och till tvillingar, WOW!

Jag var på VUL i tisdags, då såg de en hinnsäck och ett litet embyro. För litet för att se ett hjärta enligt läkaren, men han tyckte det såg ut som en normal graviditet. Fick en ny tid till idag för min egen oro skull. Det hade växt ok enligt läkaren och han kunde se ett jhjärta. Så jag är nöjd så här långt. Mycket kan ju hända fortfarande. Fick en ny tid om 3 veckor, om jag känner att jag behöver gå dit, annars avbokar jag. Ska ringa och boka in KUB också, görs väl runt v.,12. ringde MVC idag och fick tid för inskrivning, blev  3 september. En evighet tills dess, blev så sent för det var svårt med tider.

• sydney

jag var på nytt VUL igår och det visade att fostret var dött och hade slutat växa för ett par veckor sen.
    Jag vill bara gråta, vet inte hur jag ska kunna jobba på måndag när semestern är slut. det värsta är nu att jag ska sitta och vänta på att blödningen ska börja... psykiskt knäckande.
    Som det känns nu kommer jag inte orka med någon ny behandling (FET) i höst, men hoppas jag ändrar mig. Mådde så dåligt psykiskt av den förra... 

• sydney

tack för kramarna...

Känns tungt att komma tillbaka till jobbet imorgon efter 4 v semester och inte vara gravid längre.Som tur är hade jag bara berättat för en kollega, annars hade det nog varit värre.

Fick någon blodig flytning härom dan men annars ingen blödning. Hoppas det går fort så skiten kommer ut och man kan börja om igen.Hur tungt det än känns så måste vi ju fortsätta.  hur länge måste man vänta innan man kan göra FET efter MA?

mulan: grattis till lyckat RUL!

<Finns ingen ledig signatur. hoppas  du får göra VUL nästa vecka och att allt ser bra ut,

• sydney

Tillbaka på jobbet idag, och kan inte riktigt fokusera på jobbet. Funderade ett tag på att sjukskriva mig några dagar, men ännu jobbigare att bara gå hemma känns det som. Dottern ska iväg med mormor & morfar denna vecka. Får se, kanske får vara borta när blödning börjat, om jag mår sämre då.

Mulan. Det lät tufft med blödning i 26 dagar, det hoppas jag att jag slipper. jag har läkartid på måndag, blir kanske tabletter då.

Nu har jag börjat fundera på FET även om det dröjer ett tag tills jag är där.
    jag har ju 3 ägg i frysen. Hur funkar det, tinar de ett åt gången? kan det bli 3 FET av de jag har eller hur har det varit för er? Har någon här blivit gravid efter FET?

• sydney

Vädur78 & Mulan. tack för era svar! Äggen är frysta i 3 strån, och jag förmodar att det betyder att de är infrusna 1 och 1.

• sydney

Finns ingen ledig signatur: usch vad jobbigt. Men som sagt, man kan blöda under graviditeten. Förstår att du är orolig och det känns långt till onsdag. Varför ska man aldrig få njuta?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19