cotton skrev 2010-10-05 13:36:44 följande:
Kryddan71, att man känner att mensen pär på väg, är inte sällan ett tecken på graviditet. Det känns som livet retas dock när symtomen för mens och bebis är så lika. När jag fick mitt plus med Cornelius, var jag helt inställd på att mensen skulle komma, det kändes så. När jag tog mitt prov, tog jag det inte för att se om jag fick ett plus, utan för att får se mitt minus "svart på vitt" så att säga, så att jag kunde få det konstaterat. (det var en mycket uppgiven och grymt sur variant av mig själv den morgonen). Men jag fick ett plus istället! Jag blev så chockad och så glad! Men å andra sidan hade jag väldigt svårt att fatta att jag var gravid igenom hela graviditen...
Jag testade mitt ganska svaga men ändock otvivelaktiga plus den 31 maj, och då hade jag ET den 24 maj. alltså fick jag mitt plus på RD 7. Men bli nu inte orolig om du tar ditt test imorgon och det blir negativt, för det är så individuellt när man får sina plus. Det säkraste är att vänta till TD.
FruNaftra, hoppas ni får en mysig födelsedagsmiddag! Den där kycklingrätten har jag ätit, och det är jättegott (om man gillar mögelost...)
Jo...jag vet. Det är väl förmodligen bara ett sätt jag har att förebygga besvikelser genom att ta ut dem i förväg
plus att jag inbillar mig att jag skulle vara lik min mamma om jag blev gravid eftersom jag varit lik henne i andra "kvinnorelaterade" frågor. Hon tillhör sorten som blev illamående supertidigt i graviditeten - långt innan hon fick utslag på gravtesten- och jag känner inget åt det hållet alls. När jag knaprade progynon mådde jag ju illa mest hela tiden så då var det svårare att avgöra.
Inte för att jag VILL må illa, får jag väl förtydliga. Det är det värsta jag vet - men det brukar ju vara ett tydligt grav.symtom iallafall.
Du är gullig som bryr dig - jag skulle nog ha fullt upp med mig själv om jag var i din sits!