Turbon skrev 2010-05-05 21:27:21 följande:
Som f d Carlanderskatös hoppar jag in här och tipsar om en akupunktör som Carlanderska tipsade mig om: Kinesiska Hälsokliniken, Karl Johansgatan 80, Göteborg, tel 144294 Jag har gått där vid två av försöken (varav ett blev vår store son) och jag tyckte absolut att det var värt att göra det. Det är kinesisk akupunktur och de ser till hela kroppen och vad som passar dig. Jag hade t ex en kall livmoder och skulle äta viss mat som man blev varm av och använda moxa, kinesisk rökelse, på vissa punkter på magen. Visst låter det flummigt (och rökelsen luktade jätteäckligt!) men jag resonerade som så att det kan ju inte ge sämre resultat och om det så bara ökar chansen med någon procent att bli gravid så är det absolut värt pengarna. Som ju i det stora hela inte är speciellt mycket. Tror jag betalade 400 - 500 kr per besök. Lycka till!
Tack! Låter ju betryggande om Carlanderska rekommenderade dem.
Vädur 78 skrev 2010-05-06 07:45:58 följande:
gick oxå på akupunktur den gången vi lyckades, kinesisk även här i växjö. våran lille pojk kom till oss i söndags 2980 g och 49 cm lång, han hade lite bråttom och kom 25 dagar för tidigt!!!
Grattis Vädur! Hoppas allt går bra framöver, de brukar ju trots allt lägga på sig ganska snabbt - och 3 kilo är ju helt ok!
calcaneus skrev 2010-05-06 17:31:44 följande:
Joho, överstimulerad var jag. Antagligen blir det bara ÄP (på måndag) och sedan insättning en annan cykel. Äggstockarna såg ut som... HÅL! Det var bara blåsor, nästan inget emellan, inte konstigt att jag börjar känna mig lite svullen om magen... Minst 15 i varje. Jag skall inte få äggen att mogna med Ovitrelle som väl är vanligt (och som jag fick recept på först) utan med något som hette ungefär Suprafakt. När jag kollar FASS är det behandling på prostatacancer? Någon som vet något? Jag är lite besviken över att det blir ÄP på måndag, då skulle jag varit på kurs med kvällsaktivitet och annat skoj. Om det nu inte blir insättning direkt känns det liksom lite snopet, då kunde ju det hela väntat till nästa cykel... Äh, det reder sig... Kryddan: Synd, mitt deltagande! Vädur: Jättegrattis! (Fast det är smidigt med stort överjäst barn också, jag lovar!)
Jag fick också Suprafakt pga överstimulering. Det hjälper till att få äggstockarna att lugna ner sig tydligen - men gör också att man inte kan göra ett återförande direkt. Men det spelar ju inte någon roll - är man överstimulerad återför de ju inte ändå. Trist för dig! Hoppas du mår lite bättre snart.