Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Caicaneus hur har det gått? Grattis till bra skörd i alla fall!! Det behöver ju inte "sluta illa", det är ju så himla olika från gång till gång. Vi fick ju ut 15 ägg, varav 14 befruktades och det blev 9 blastocyster (ett tillbaka och 8 till frysen). Hoppas du får måååånga till frysen och att väntan till FET inte blir för lång.
    Släggan- vad skönt att ni har det gott och lever livet.
    Happiness- hur har det gått för dig?
  • Resande
    calcaneus skrev 2010-05-15 12:28:24 följande:
    Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon. Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september.  Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka. Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
    Grattis! Kanon resultat ju.
    Ceropegia- man kan ju analysera sig galen på varför det inte fungerar. Jag undrar också varför vi fick så många till frysen men att det sen inte fungerar med FET, men det kan ju vara så himla många anledningar...
  • Resande
    calcaneus skrev 2010-05-16 13:23:28 följande:
    De ringde idag igen. Nu på dag 6 har de fryst FYRA blastocyster till! Så nu har vi TOLV i frysen! Jag är nästan lite vimmelkantig.
    Jösses!! Det är ju ett helt fantastiskt resultat!! Grattis! {#lang_emotions_smile}
  • Resande
    Happiness skrev 2010-05-16 19:58:36 följande:
    Behöver lite hjälp!!! Är rädd för att jag gjort något dumt. Sprutade Organultranen först och sen Gonal-F:n men jag satte stickstället bara en cm ifrån varandra. Läste att man inte skulle ha samma stickställe. Vad kan hända och var det för tätt? Svider lite.. Rädd...
    Tror inte heller det är någon fara. Det kan svida av Orgalutranen så jag tror inte det har med stickstället att göra. Medicinen sprids ju ut var du än sätter det. Kram!
    Mirakelbarn- klart tummarna är hårt knipna!
  • Resande
    Happiness- precis så reagerade jag också, dvs med röd lite svullen hud som kliade. Jag tog nog inte mina sprutor speciellt långt ifrån varandra jag heller men det gick ju bra ändå. Ring och fråga för att lugna dig själv men jag tror absolut inte du ska behöva oroa dig. Kram!
  • Resande

Hej har inte varit inne på dryga veckan. Grattis till lyckade ÄP, till er som ruvar och haft lyckade Vul.

Var på Carlanderska förra veckan och är nu ruvare igen. Hoppas detta embryo vill fästa...
    Mulan: stort grattis!! Låter verkligen lovande med detta lilla mirakel. N var 11 mm vid vårt första vul...
  • Resande

Tack sötnosar! TD 2 juni...

Mulan- jag gick med mammabyxor från v.7 just för att jag var så svullen. Sen la det sig lite kring vecka 11-12 där någonstans innan jag började bli större på riktigt. Man får försöka njuta, vissa dagar slår nervositeten över men det är bara att försöka tänka positivt så gott det går med den ryggsäck man har.
  • Resande

Grattis Happiness! Håller tummarna!

Mulan- vi var på Gekås i fredags.  
    Jag borde väl också ha fotat embryona så mannen kunde få se hur det ser ut. Han har ju aldrig kunnat vara med.  
  • Resande
    calcaneus skrev 2010-05-23 22:03:05 följande:
    Jag hoppas verkligen att maken kan vara med vid FET för dels så ogillar jag Göteborgstrafiken som fd stockholmare, dels var han ju med när vi gjorde kisen...
    Vid ET var mannen tvungen att återvända till utlandet där vi bodde då och under alla FET har han varit fast på jobbet (utom en gång men då fick han ta sonen och jag åka själv). Hoppas du kan få sällskap! 
    Mulan- klart miraklet finns kvar, nu är det er tur! Kram!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19