Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-12-08 11:02:32 följande:
    Kryddan, men herre gud vad roligt. GRATTIS!!!!  Hoppas allt går vägen nu. Underbart att se att det plussas i tråden.

Kram till alla er andra, framför allt till er som möts av motgångar nu.

I måndags var vi iväg till CA och slutligen gynakuten för att få ett avslut på graviditeten. Igår tog jag medicinen och det hela kom igång. Känner mig lättad på ett sätt även om det såklart känns ledsamt. På måndag ska jag på kontroll för att se att allt har kommit ut. Sen ska jag ringa CA och diskutera hur vi ska gå vidare.
    Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-12-08 21:00:14 följande:

kryddan, stort grattis
    majsanna..hoppas på bättre reslutat i mon
    fru naftra..såklart blandade känslor, men oxå skönt att få det avklarat...

O alla andra såklart, önskar jag lycka till

jag brukar ju ligga mellan 28-30 dagar, nån gång 32, nu e jag på dag 33, brukar den krångla efter ivf? Säkert individuellt iofs..men man vill ju alltid höra andras tankar

Ja jag har fått längre menscyklar efter och min uppfattning är att det är ganska vanligt att det blir så.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-12-08 19:57:14 följande:
    usch mår så dåligt nu för jag gjorde nåt dumt i em. Tog ett test och det blev negativt (först tyckte jag att jag såg ett spökstreck men det var nog bara en illusion), hade kissat bara en timme tidigare. Är på RD 9... så nu känns det så jobbigt att jag måste ta ett test imorgon bitti med morgonurin. Men känns som om det blir negativt då med.
    Håller tummarna för att det går bättre med morgonurin i morgon KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-12-09 09:35:39 följande:
    ja, det känns helt sjukt...har haft 3 mf, så jag känner mig ju inte så säker såklart..det gör väl ingen some  i denna karusellen. Jag har end el problem som jag åtgärdade sist i maj..så nu hoppas jag starkt på att detta ska funka. Läste på den, o det står att det finns risk att fostret påverkas o jag vet att man inte ska äta den under graviditet, men det står oxå att man ska trappa ner o inte sluta tvärt...lurigt det där, ska man ringa Carlanderska tro?
    Grattis Ring direkt och fråga hur du ska göra! KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-12-09 22:51:32 följande:
    hej på er alla, tack så mycket, men håll tummarna..jag har ju haft 3 mf genom åren så det e svårt att vara positiv, men samtidigt så flyger ju tankarna iväg, på när det ska bli o man planerar..allt på 12 tim...
    har idag vart kontakt med på CA o min läkare med medicinen, ska dit i mon o tala med  dom, o fick sen en etid till CA den 20, då har jag precis gått 6 fulla veckor..känns inte det väldigt tidigt? PÅ Sahlgrenska ville dom man skulle vänta till 8 fullgångna veckor.

Nu är ni insläppta på min sida tjejer

tänker på er alla som har nåt i görningen, kram på er
    jag gjorde mitt första vul i v 6+6 på CA
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-12-09 21:23:00 följande:
    Men herregud! Underbart att höra..o ja! Mirakel sker!! Stort grattis!!

Mitt delmål nr 2 är avklarat idag. Andra vulet och allt såg bra ut, dock hade cystan växt på sig oxå tyvärr, 5*5 cm nu-blodfylld..Yeeak! Ä.P på tisdag 07.45...hoppas, hoppa , hoppas att det går bra hela vägen nu. Är mkt lugnare denna gången, trots cystan, nu vet jag ju hur det går til och hur rutinerna ser ut. Skönt.
    Har tenta imorgon så har dessutom haft lite annat att tänka på...Whish me luck!!
    Kram på er alla!
    Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-12-09 22:16:49 följande:
    Ja jag är hur nervös som helst.
    Vågar inte hoppas på plus igen.. Än mindre på att plusset ska stanna...

KRAM
    Håller tummarna hårt KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-12-10 08:46:27 följande:

Dagen har inte börjat bra för mig. Var på toa tidigare och fick lite rosa på pappret. Bådar inte gott. Så det känns precis som innan mens med mensvärk och ömma bröst. Brukar få spottar så det är väl på väg nu då. Förra ruvningen fick jag spottar också, men har för mig att det var så lite, och redan på RD7-8 och det höll i sig 2-3 dagar och försvann sedan. Nu blir det ingen rolig dag. Får testa imorgon bitti och sedan blir det vin imorgon kväll!

Å nej vad tråkigt Jag har ju alltid fått spottings på mina minus ruvningar men sen hör man ju om dem som får spottings och plussar oxå Fortsätter hålla tummarna för dig! KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-12-10 09:11:21 följande:
    har du fått mensen innan du slutat med progesteronet eller har den kommit innan TD?
    Jag har fått spottings runt dag 10-11 och sen har mensen kommit RD 13 så på mig verkar progesteronet inte skjuta upp min mens
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19