Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-11-25 16:04:53 följande:
    Sådär ja, nu har jag bokat om till Göran tills på onsdag. Håller med er om att det måste kännas rätt när man har betalat sån reäl summa. Kram till er och tack för allt stöd!
    Härligt Gillar oxå Göran och torbjörn bäst
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2010-11-25 20:22:16 följande:
    Hej tjejer!
    Har läst era sista inlägg här och undrar vad det är för skillnad på Margareta, Torbjörn och Göran? Jag hade Margareta sist (har bara träffat henne ännu) och känner mig hittills väldigt nöjd. Träffar man samma läkare varje gång man är där eller får man träffa olika?
    Undrar lite allmänt bara Glad

Nu menar jag inte att man inte ska ha en andra åsikt om man har ett problem eller kanske blivit felbedömd, jag hoppas och tror stenhårt att allt ska gå bra för dig FruNaftra! Stora kramar till dig!!
    Jag har aldrig träffat margareta så vet inte så mycket om henne egentligen, utan bara det som man hört här.
    Jag har varit mest hos Göran och tycker han är kanon Båda Göran och Torbjörn är ju väldigt kunniga Min uppfattning är att Göran är lite mer pratsam och Torbjörn lite lugnare.
    Jag hade Göran 7 av 8 besök förra hösten. och nu när jag gjorde FET så hade jag Torbjörn båda gångerna. Är nog lite olika vem man får men alla har ju sin ansvariga läkare men sen beror det ju på vem som jobbar osv
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-11-25 22:30:17 följande:
    Hemma igen efter dagens ET. Fyra ägg befruktades och blev toppkvalitet. Så en stjärna till mig och tre till frysen. Helt otroligt! Har aldrig fått något till frysen förut och inte heller fått så många befruktade ägg. Kankse var det ICSI som gjorde sugen...

Nu blir det två långa veckor fram till testdag den 9 december.

Vi hade Göran både i tisdag och idag och jag tyckte han var jättebra. Allt på Carlanderska kändes förresten bra. På någont sätt blev jag lugn när jag kom innanför dörrarna. Vet inte varför, men det fanns en varm känsla där på någont sätt som jag inte upplevde på Rmc i Linköping.

Nu ska jag och stjärnan gå och lägga oss

Grattis till ruvning och till eskimåerna i frysen Tror det kan bero på att labbpersonalen är betydligt bättre på CA Tycker det inte är ofta man läser att nån i Linköping får till frysen. Göran är så bra !!! Hade han med på ÄP och ET... å jag blev gravid..... och nu ska du oxå bli det KRAM

♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-11-26 09:31:23 följande:
    Tack allihopa! Det kändes helt overkligt när Göran sa att vi hade fått fyra guldägg och att tre av dom var i frysen. Hade aldrig kunnat fantisera om det än. Allra helst eftersom stimuleringen gick lite långsamt och jag var orolig för att de skulle avbryta alltihopa.
    De är ju kanon på CA Där plockar de ju en verkligen på rätt dag oxå...på RMC kändes det lite sådär med sånt.
    Göran sa till oss när vi var på info där första gången att det kan räcka med att byta klinik och labbpersonal så kan det bli ett helt annat resultat
    jag kan ångra så att vi inte gick privat direkt!! Nu hoppas vi på fint plus
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-27 22:13:49 följande:
    ja, dom sa att jag måste få den senast den 3 för att hinna med 5 dagars isf, först sa hon 5 dec, men ångrade sig i sa 3, vi fick en 2 dagars sist, jag vet inte riktigt egentligen va det är för skillnad på dom , är 5 dagars "bättre"
    Tror att dom skulle stänga den 20, eller va det den 22 o öppna den 7/1
    En 5 dagars, Blastocyst har ju 150-200 celler och det är 58% chans att plussa med dem
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-28 10:26:55 följande:
    ok, hur många har en 2 dagars då? Jag fick ju bara 2 ägg, varför körde man inte 5 dagars med dom? E det bara om man fått 5 eller fler som man gör det?
    En 2 dagars har 4 celler, en 3 dagars 8 celler och sen går det undan efter det! Man måste ha minst 5 eller 6 befruktade för att de ska odla till blastocyster. Jag hade 4 befruktade och fick tillbaka en 3 dagars och sen odlade de vidare de andra 3 varav en blev blastocyst där.
    Men jag lyckades ju med min 3 dagars och nu när jag gjorde FET med blastocyst så gick det ju inte vägen......
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-11-28 16:57:33 följande:
    Lilla fröet och shibby77: känner igen det där med tjat om syskon. Dottern är 4,5 år och vill gärna ha en lillasyster, men lillebror går nog också bra. Hon har en killdocka så det är oftast lillebrossan... Det svider i mamma hjärtat, det är ju inte säkert att det nånsin blir nåt syskon. Så mycket som ska stämma i den här IVF djungeln.
    Hoppas ni hinner få er mens i tid så det blir ett försök i år!

Imorgon är det dags för FET. Börjar bli rejält nervös, och sedan har jag hört att det är busväder överallt.
    Hur är det i GBG? I Halmstad är det inte mycket snö så här är det inga problem, E6;an är nog ingen fara men ska jobba lite först och då får jag köra lite småvägar upp till Falkenberg och sen på E6:an, så jag är lite nervös för det också. Känns skumt att jag antagligen kommer vara ruvare imorgon kväll. Spännande...
    Lycka till i morgon och kör försiktigt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-11-28 20:21:08 följande:
    nu har det börjat snöa lite här också, så typiskt.

Idag har jag känt mig lite småkrasslig, har lite ont i halsen. Hoppas det inte blir värre.
    Någon som vet om det försämrar mina chanser att lyckas?
    Tror inte det påverkar chanserna! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-11-29 16:24:20 följande:
    Tittar in en kortis för att skicka er alla en bamsekram!
    Passar på att säga att jag har hittat en tråd där CA traschas ner reält på av en viss person (ganska säker på att ni har sett denna person tidigare för det är inte första gången hon gnäller). www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55790928.html.
    Nu har jag oxå varit inne och skrivit.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-29 16:43:16 följande:
    My God, såg alla inläggen nu. Oj, det var väldigt speciella erfarenheter från CA som jag inte hört någon annan ha? Och att de skulle ha upparbetat ett speciellt agg mot just denna person på CA tar jag för högst osannolikt...
    Förstår inte vad som hänt där egentligen.....
    Fylgja skrev 2010-11-29 15:27:00 följande:
    Hoppas det gick bra med körande och återföring  idag!

Nu är jag också ruvare, för femte gången. Allt såg fint ut och den lilla eskimån hade börjat kläckas. Torbjörn var väldigt entusiastisk över det, men jag vågar inte hoppas något - det har sett ut så förut utan att det har funkat..

Nåja, om det går den här gången så finns det verkligen skäl att fira ljushögtid på lucia!!
    Grattis till ruvning. De som jag har hört som fått hatchade blasto tillbaka har lyckats
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19