FruNaftra skrev 2010-09-22 08:28:56 följande:
Calcaneus, näää vad surt då. Jag trodde man kunde göra FET vid nästkommande ÄL, alltså den som kommer efter nästkommande blödning. Då blir det några veckors extra väntande. Vad dumt. Man tycker man borde vänja sig vid väntandet....
Hur mår du idag? Jag håller tummarna för dig idag!!
Kryddan, har du frysisar kvar att köra med eller hur var det?
Lilla fröet, har ni gjort utredning än?
FET= Frozen embryo transfer. Återföring av embryo (blastocyst som blivit nedfruset efter IVF) i stimulerad eller ickestimulerad cykel .
ET= Embryo transfer. Sk "färskförsök" där det återförs ett embryo/blastocyst direkt efter en IVF
Jag vänjer mig aldrig vid väntandet... Så jag förstår om det känns motigt. Tyckte själv det kändes som evigheter när jag fick hoppa över en cykel efter IVF:et.
Ja vi har fyra blastistar kvar i frysen. Fick otippat bra utdelning på vårt första IVF (otippat pga manlig faktor)
Tänk vad man kan oroa sig i onödan förresten - idag var det en fin leende gubbe på ÄL-stickan! Så FET är satt till tisdag nästa vecka.
cotton skrev 2010-09-21 22:04:24 följande:
Kryddan71, tänk att det ska vara så otroligt komplicerat med ägglossning ändå. Väldigt mycket att tänka på och hålla reda på. Men ring på torsdag om det känns bäst. Och skulle det bli så att din ÄL uteblir denna gång, tycker jag gott att Torbjörn kan kika på alternativ för dig. Denna väntan vi tvingas igenom är otroligt påfrestande och inte ens en så klok IVF-läkare som Torbjörn kan nog förstå det alla gånger...
Tack för omtanken! Att Torbjörn var tveksam till att sätta mig på stimulering beror på att jag försökt det två gånger tidigare och haft lite för kraftiga biverkningar, enligt honom. Hastig viktnedgång osv.
Det är ju alltid så svårt att veta hur man "ska" må, så jag reagerade inte själv. Eller tog inte upp det med dem snarare. Det uppdagades i ett uppföljningssamtal efter tredje misslyckade FET. Mot bakgrund av det ville han hellre att jag skulle pröva ostimulerat igen en omgång. Jag har ÄL, men tydigen inte varje månad, ibland går det tydligen flera månader mellan gångerna.
Lilla Fröet - välkommen hit! Och lycka till med besöket på Carlanderska. Det låter ju ändå som att ni har goda förutsättningar - om du har ÄL regelbundet och ni har fått barn "på egen hand" tidigare.