• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-01-26 07:25:48 följande:
    Någon här som knaprat progynon i samband med FET? Förra gången jag gjorde det kände jag inget särskilt men nu har jag haft lite spottings (det var helt normalt enligt bipacksedeln men det hade jag inte förra gången) och har även som lätt mensvärk. Hoppas allt ser bra ut, oroar mig för allt och inget känns det som. Får fråga min läkare imorgon, om han har tid....alltid så stressigt när jag är där.

Dallas: om mannen inte är med vid ÄP, använder ni er av fryst sperma då eller? Häftigt att det funkar.
    Lycka till och hoppas att ni kommer igång efter nästa mens.
    Ja jag åt två omgångar. Inga spottings dock, bara illamående och urkass mage. Möjligtvis mensvärkskänslan du pratar om, men jag minns inte riktigt - hade allmänt ont i magen hela tiden så jag kunde inte riktigt urskilja vad som var vad.
    FruNaftra skrev 2011-01-26 17:10:08 följande:
    Hej tjejer. Jag har en liten fråga. Om min mens kommer innan Proverakuren är slut....ska jag då fortsätta ta tabletterna? Eller ska jag sluta ta dom?

Hoppas alla mår bra. Kram! Hjärta
    Jag fick rådet att sluta när väl mensen var igång på riktigt - hann bara äta ett par dagar.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-27 15:53:53 följande:
    Jag fick svar nu och Torbjörn ville att jag skulle äta alla tabletter även om blödningen  kommer igång tidigare.
    Ok! Konstigt att man får så olika svar - men å andra sidan så är man ju i olika situationer också..  Det kanske är så att det är viktigt att se till att du verkligen "blöder klart" eller vad man ska säga. Jag hade ju bara två cykler utan ÄL som orsak till kuren.
  • Fylgja
    majsanna skrev 2011-01-30 09:02:04 följande:
    Testdag idag och ett stort j..la plus dök upp!! Kan inte tro det.
    Så underbart! Stort stort grattis Hjärta
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-02-02 14:33:06 följande:
    Idag gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle våga i detta läge. Jag skickade in mitt cv till ett företag jag är intresserad av. Jag är så trött på att sitta ute hos samma kund hela tiden och jag känner att jag inte står ut längre. Men är det så smart att byta arbetsgivare nu, när man samtidigt försöker bli gravid? Ser det inte ganska illa ut att ena sekunden byta arbetsgivare och sen gå hem på mammaledighet (förutsatt att försöket lyckas någon jäkla gång....)?
    Äsch, man måste ju få fortsätta planera sitt vanliga liv även om man samtidigt planerar för familj! Förstår iofs hur du tänker rent känslomässigt, man vill ju inte vara "besvärlig" men samtidigt så tickar ju livet på, det tror jag de flesta arbetsgivare idag tar med i beräkningen (åtminstone de lite större, småfirmor är ju mer sårbara och därmed försiktigare i anställningar).

Får man den direkta frågan om man planerar barn så kan man ju vara ärlig om det känns bättre. Det skulle det förmodligen göra för mig - men man är ju inte på något vis skyldig  att redovisa sånt.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-02-02 15:28:16 följande:
    Ja egentligen borde man inte tänka så....en annan del av mig vill sitta stilla i båten men en annan del vill inget helre än att bryta upp. Jag har så mycket negativa känslor kopplat till den kunden där jag alltid sitter. När jag fick mf och sörjde min barnlöshet var det extra tufft på jobbet. Jag fick kritik från kunden och cheferna sparkade nedåt och slickade uppåt...alltså fick jag ta väldigt mycket skit mitt i allt det och jag har svårt att släppa det. Behöver börja om på nytt.

Man får väl inte fråga om man planerar barn på intervju?

Företaget är mycket mindre. Det är bara 1000 anställda medan det stället jag jobbar på nu har 42 000 anställda. Men de ser mer till individerna i företaget, löneutvecklingen ser bättre ut och de har en blandning av kunder så man kan variera sig. Det känns jätteviktigt just nu.

Vi får se vad de säger Känns jättepirrigt. Och i morgon ska jag tillbaka till jobbet igen efter att ha varit mammaledig i 1 år. Jag ska jobba internt i ett projekt denna månad och sen bär det förmodligen av till kunden igen....den jag vill komma ifrån. Om jag hinner säga upp mig innan jag hamnar på ett uppdrag vore det väldigt skönt för som ni säger så vill man ju inte ställa till med oreda för andra.
    Nej de ska inte fråga om man planerar barn, men det händer att de gör det. Bara bra att vara beredd på vad man tänker svara ifall frågan ställs. Det kan ju också vara en vink för en själv om det är ett företag man gillar.. En av mina vänner fick frågan två gånger när han letade nytt jobb, ena gången var det helt klart inte något positivt - och han kände att han nog skulle ha svårt med deras attityd. Andra gången visade det sig att det var en luring - de ville ha manliga anställa som tog sin del av föräldraledigheten Glad.(han fick jobbet)

Kör på och lycka till!
  • Fylgja
    Vädur 78 skrev 2011-02-04 20:15:33 följande:
    Ja nu är första sprutan tagen Det gick rätt smidigt att blanda faktiskt KRAM
    Åh så skönt, grattis till starten!
  • Fylgja

Grattis till ruvning Loppan! Låter lovande med en perfekt blastis!

Längtar mycket: Lycka till med behandlingsstart - låter lite pyssligt att få till allt från Hong Kong!

• Fylgja

Amorosa - har du plussat? Känns som att jag har missat något Skäms Får sätta på mig dumstruten och säga grattis jag med!

• Fylgja
    sydney skrev 2011-02-14 07:44:24 följande:
    Det har inte gått bra, minus på RD 12 och minus idag på TD. Har inte varit någon munter helg.
    Nu vet jag inte hur vi skall gå vidare, har EN kvar i frysen. Vet inte om vi ska ge den en chans, känns som slöseri med tid och pengar. har nu gjort 2 FET som varit negativa. Vill inte använda mer progynon som jag tagit i samband med stimulerat FET. Ny full IVF ligger nog närmast till hands men antar att jag måste vänta innan vi kan dra igång. sedan är frågan om det blir lång eller kort... gjorde ju långa på den IVF vi har gjort...
    Känner att jag skulle behöva prata med någon läkare och få lite råd, men måste börja med att ringa distansgyn och meddela resultatet, får göra det imorgon...
    Så ledsamt Sydney Rynkar på näsan! Sänder lite virtuella tröstkramar. Förstår om du inte är så pigg på Progynon igen, har ni diskuterat att stötta upp ÄL med Pergotime? Ger ju betydligt färre biverkningar. Om ni vill testa ett FET till vill säga.
  • Fylgja

LoppanLängtan: Stort stort grattis!!! Så himla roligt!

• Fylgja
    Finns ingen ledig signatur skrev 2011-02-17 10:57:56 följande:
    Hej kikar bara in för att tala om att det du har blivit två nya CA bebisar i tråden
    110211 kom dom till oss, en tjej och en kille. Vi är hemma från BB nu, men oj vad tiden rinner iväg. Vi hinner inget annat än att amma just nu känns det som .....

Har inte hunnit läsa igenom tråden, så om det blivit puss så grattis till plussen och till er som inte fått plus ÄN, kämpa på. Det är värt det
    Grattis! Säger som de andra - kul med en av varje! BabyHjärta

Vädur: Lycka till imorgon!
  • Fylgja

Vädur: Förstår att det känns jättemotigt, men jag håller tummar och tår för att det blir ett fint guldägg till digHjärta

Dallas: Stora apoteket I Kba hade allt hemma när jag behövde, men det är ju snart 1,5 år sedan så kan inte lova något.

Annars är ju som sagt apoteket Biet (tror jag det  heter) vid heden ett rätt säkert kort.

• Fylgja
    Vädur 78 skrev 2011-02-21 13:27:53 följande:

Blev inget ET. BM på CA ringde när vi var i Borås så det var bara att vända hemåt igen. Göran eller Torbjörn ska ringa upp mig under dagen. Känns så surt när man har varit emot den låga dosen och ringt CA 3 ggr om detta och så blir det samma när vi hade för låg dos i Linköping.
    Det är ju surt när man lagt 5000 kr på akupunktur samt resor och sånt.......
    Men börjar förstå vilket mirakel våran son är Av 78 ägg som vi fått ut på våra 5 behandlingar så har vi fått endast 2 guldägg...... Men men bara att börja ladda inför IVF nr 6

Neej! Fy sjutton vad motigt Rynkar på näsan  Förstår att det känns otroligt frustrerande när du var så tveksam till den låga dosen. Hoppas du får ett vettigt samtalt med CA. Skickar ett gäng styrkekramar Hjärta
  • Fylgja
    dallas skrev 2011-03-01 18:45:08 följande:
    hmmm, då fick vi hem ett papper från Ca idag där det står att man frusit ned 6 strån med spermier, undra om det räcker  till vårt första syskonförsök iaf? Annars borde dom väl ringa och be om ett bidrag till eller? Måste ringa och höra imorgon-det där är inget vi har gjort innan heller så man är ju nyfiken..Nån som vet något? Nu är det bara min mens som skall komma igång då, verkar vara lite försenad, men det är väl så bara för att man VILL ha den....TypisktObestämd
    De hör av sig om de inte tycker det är tillräckligt. Åtminstone var det så de sa till oss. Vi hade 5 strån nedfrysta har jag för mig.
  • Fylgja

Amorosa: Såna tankar och känslor tror jag är jättevanliga bland oss som kämpar för att få barn. En del av en kan vara lycklig för någon annans räkning medan en annan del bara vill lägga sig i en hög och strejka och tycker allt är orättvist.  Sedan är man olika stark i olika perioder - för dig måste det ju kännas extra jobbigt just nu pga MF.

Sydney: Usch så motigt att det strejkar med ÄL, hoppas att det inte krockar med resan elller strular på annat sätt! Himla dumt att Pergotime är så svårt att få fatt i, annars hade det kanske varit en lösning för dig.

Mirakelbarn: Hade helt missat att du är gravid!! Så ottroligt roligt!

• Fylgja
    sydney skrev 2011-03-07 14:43:37 följande:
    Ny ringde sköterskan från distansgyn och undrade om jag kommer imorgon. De bjuder på det besöket (jag betalar per undersökning till dem vid FET). Så jag tar mig dit, de klämmer in mig direkt på morgonen. Även om jag känner mig rätt inställd på att det inte hinns med något FET denna vecka så kanske det kan vara bra att prata om hur vi ska gå vidare. Om vi gör stimulerat FET eller ny IVF... får se...

Om man gör stimulerat FET (som misslyckas) då måste man vänta en mens innan man får göra ny IVF eller hur fungerar det? För gör vi stimulerat FET i mitten av april då blir det ju ev ny IVF tidigast i mitten av juni.... känns långt kvar tills dess. Och har jag längre cykler så kanske de hinner stänga. 
    Självklart vill jag lyckas med sista FET men måste ha en backup plan!
    Vi körde två stimulerade FET på raken, men jag vet inte hur det funkar med FET+ ny IVF. Det borde väl funka tycker jag, bara man är redo med mediciner och jox.
  • Fylgja

Grattis till plusset Sydney! Håller tummarna för dig nu!

• Fylgja
    Lito skrev 2011-03-23 14:20:27 följande:

Det var missfall, de kunde inte se någon graviditet Gråter

Så otroligt tråkigt! Beklagar verkligen Rynkar på näsan  Missfall är ju alltid en sorg, men som flera redan skivit så känns det extra orättvist när det är så svårt att bli gravid.
  • Fylgja

Dallas:  grattis till ruvning!

Sydney: förstår att sjukdomen känns illa timad men försök att inte stressa upp dig. Som 34:an skrev så är det bra att hålla lite koll på tempen och ta febernedsättande men annars klarar fostret mycket mer än man kan tro - det är iallafall beskedet jag fått när jag har varit nojjig Cool krya på dig!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19