• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2011-01-19 12:25:33 följande:
    Var på ett grundligt ultraljud nu under lunchen. Man gjorde en variant av KUB men utan gissningar och liknande då jag fasat över det. Bebben var i alla fall 7,5 cm CRL och hade magsäck, urinblåsa, lungor mm. Allt såg bra ut. Man såg även näsbenet och nästippen vilket talar för att risken för Down Syndrom minskar markant. Jag har långsamt börjat slappna av och tro på att jag kanske blir mamma till en skrikande bebis denna gång och att bebben kommer då den ska, den 25 juli i mitt fall.
    Så fantastiskt roligt! Ja men det är väl klart att det blir en skrikande julibebis Cool I bästa fall får jag en augustibebis och så kan vi mötas i trådar som handlar om kolik, smakprover och hur man bär sig åt för att sova!
    FruNaftra skrev 2011-01-19 13:11:24 följande:
    Jo du har nog rätt.....borde nog ringa och höra vad de säger.
    Är lite rädd för att jag ska bryta ihop och börja böla i telefon med någon stackars BM som svarar. Måste samla mig lite
    Vet du, det är faktiskt ok  att bryta ihop lite ibland. Jag har en vag känsla av att BM på carlanderska är ganska vana vid det. Jag gillar det inte heller - om inte annat är det så svårt att få fram vad man vill säga när man gråter..  men ibland klarar man inte att vara så himla samlad. Ta du och ring dem - det här måste ju vara jättejobbigt för dig. Kram på dig!
  • Fylgja

Fru Naftra: Så himla skönt att läsa att du fått hjälp! Jag har bara ätit ett par tabletter Provera för att få igång mensen, men kände inte av dem något alls iallafall.

Shibby: Jag tillämpade också det där "på tvären" tricket, tyckte det funkade rätt hyfsat. Men de är ju som sagt hala och kletiga de där eländena!

Amorosa: Håller tummarna imorgon

LoppanLängtan: Spännande med husvisning! Hoppas ni hittar vad ni söker - minns att det var både spännande och ganska känslomässigt när vi höll på. Grät t.o.m. en gång för att vi än en gång förlorat "vårt" hus till någon annan Skäms

(Vilket väl var tur för hade vi köpt det hade vi ju inte bott där vi bor nu!)

• Fylgja
    Skrippo skrev 2011-01-21 08:37:49 följande:
    Hej på er fina vänner

Har ju hållit extremt låg profil här i tråden.
    Gjorde FET den 11/12 och hade TD 25/12. Och jag plussade!!!!
    Men rädslan har varit stor eftersom det slutade i MF sist.
    Men i måndags varvi på VUL och allt såg perfekt ut och det lilla hjärtat pickade på så fint!!
    Har nu varit på första besöket hos BM, mysigt!
    Nästa UL blir 15/2 och jag längtar som en tok!
    Men skillnade mellan när jag var gravid och fick missfall och denna gången är att denna gången så känner jag mig verkligen gravid. Mår illa, trött och har ömma bröst.

Kram på er alla
    Åh så roliga nyheter! Jag hoppades att det var just det här som var anledningen till din tystnad!! Stor kram till dig och ditt lilla Hjärta
  • Fylgja
    42an skrev 2011-01-21 13:13:26 följande:
    Skrippo: Gratttis! Vad härligt, ta hend om er!

Sidney: Tack för att du undrade. CA sa att de inte rekomenderar oss fler försök men att de hjälper oss om vi vill. Missfallsrisken är ju rätt hög nu, fyller 42 i juni. Vet inte om det är värt att lägga våra sista besparingar med så dåliga odds. Hade jag inte haft några barn hade jag inte tvekat, då hade jag lagt min sista krona och sista ork men har jag ju 2 superfina barn, tack och lov!

Sorgen över att inte få uppleva en graviditet och förlossning samt det fantastiska mötet med sitt nya barn en gång till är stor. Samtidigt vet jag att jag måste försöka vara tacksam för att jag fått uppleva det 2 gånger, speciellt med tanke på alla ivf-kämpar här. Jag vet bara inte vart jag skall göra av min längtan, blir jätteledsen när jag tänker på att aldrig få bädda vaggan igen eller ta fram barnvagnen. Bara att bita ihop antar jag, det kunde varit så mycket värre. Kram och tack för att du bryr dig!
    Det är klart det känns tufft även om man redan har barn - som flera redan skrivit: att inte kunna påverka själv hur många barn man vill ha är ju frustrerande. Jag tänker som så att det kanske är bättre att tillåta sig sörja klart, istället för att bita ihop. Ihopbitandet blir oftast en slags inkapslad sorg istället. Alla tankar om att "jag borde inte känna så, andra har det värre, andra klarar det osv osv". Om man klarar att tillåta sig känna sorgen tror jag man tar sig igenom den lättare.Hjärta
  • Fylgja

Shibby: Grattis till bröllop! Hoppas det blir en minnesvärd dag!

Amorosa: Oj vilken äggskörd! Håller tummarna för att det blir många fina blastisar till frysen (och ett guldägg till dig!)

• Fylgja
    Shibby 78 skrev 2011-01-23 18:42:51 följande:
    Nu är jag tillbaka efter en fantastisk helg!! Är helt överlycklig! Hade en sådan fin dag och kväll. Idag sov vi till 9, var upp och åt frukostbuffe, sen kröp vi ner igen till halvtvå, då vi avslutade med en härlig brunch!
    Jag gjorde något lite dumt imorse, jag var så nyfiken så jag tjuvtestade... Är ju bara på ruvardag 5 så jag vet ju att det är tok-tidigt. Det blev ett PLUS! Det är svagt men fullt tydligt! Tog det imorse på hotellet, och har haft ett leende på läpparna sen dess. Tog ett till nu när vi kom hem, ett annat från testlagret, och det visade plus det med!
    Det kan inte vara Ovitrellen heller, det är ju 12 dagar sen jag tog den, och jag testade på ruvardag 0 och då var det neg. (för att kolla att den gått ur kroppen).

Det är ju supertidigt och allt kan ännu hända, vet inte riktigt om jag vågar tro på det ännu... Lycklig och livrädd..
    Vilken fantastiskt bröllopsminne! Jag testade också positivt tidigt, med en blastis syns det ju relativt snabbt, om än svagt! Grattis grattis!!{#emotions_dlg.flower}
  • Fylgja
    dallas skrev 2011-01-23 22:13:50 följande:
    Grattis X 2 !!! wow, vilken super helg!!!!
    KRAM

Alltså sitter och lurar på hur jag skall gå tillväga när det väl är dax för ÄP, för jag jobbar inte kvar på mitt gamla jobb (där visste dom läget när man höll på med IVF och behövde få ledigt med kort varsel) Nu är det lite annorlunda för jag har blivit timvikarie och fått ett vik som jag egentligen inte vet om det är hela våren el bara tills dom annonserat ut tjänsten. Det måste ju fixas vikarie för mig på ÄP-dagen (när man gör vul på dag 6 och 9 går det väl att få en tid runt 16.30 hoppas jag) det hade nästan varit enklare om jag hade stämplat just då.. Ingen där vet något och jag känner inte dom såpass väl att jag vet om  jag känner för att berätta men jag blir väl tvungen förstås...Det är inget vi är hemliga med så, men det är inte så att man vill berätta för vem som helst ändå det är så jobbigt att berätta hur det går osv om det inte går vägen.
    Måste du berätta att det är just ÄP? Det finns ju massa medicinska ingrepp man kan behöva göra. Utan att direkt behöva ljuga kan du väl säga att du har en mindre operation inbokad just den dagen och att den är viktig att göra. Vill arbetsgivaren absolut veta mer kan du väl säga att den är gynekologisk - tvivlar på att de frågar vidare då...
  • Fylgja
    Toppenloppan skrev 2011-01-24 17:37:59 följande:

Hej flickor!

Har minst sagt varit upptagen i helgen, räknat på husköp, tittat på badrum (renovering) och sedan sovit inför nattarbete.
    Idag har vi lagt ett bud på huset jag tidigare länkat till Hoppas, hoppas! Vi är beredda att höja budet några snäpp framöver men eftersom säljaren är i tidsnöd hoppas vi att han accepterar ett lägre bud än utgångspriset!

Vi har precis kommit hem från Göteborg och Carlanderska!! Jag har sprutat Menopur i 5 dagar nu och var där på VUL kontroll. Läkaren tittade först på höger äggstock och där fanns minst 5 fina jämnmogna äggblåsor, sedan tittade hon på min vänstra bortopererade äggstock OCH...... *trumvirvel* där fanns minsann två äggblåsor där oxå!!!!! Tala om att jag blev glatt förvånad! Det har helt enkelt blivit en rest av den äggstocken kvar efter operationen och den har hämtat sig och producerar ägg!

Minns ni att jag tidigare skrivit att jag haft ont över vänster äggstock (den bortopererade...) vid ÄL och insett att det jag alltid trott var ÄL-smärta inte var det?!? Jo....det var det tydligen visst!! Spontant gravid är ju svårt på den sidan utan äggledare men att ha mer äggreserver kvar än jag trodde: SUPER!!!

Nytt VUL redan på torsdag, sannolikt ÄP om en vecka! Roliga nyheter idag trots att jag jobbat hela natten och sedan åkte bil (maken körde) i 2,5 timmar för ett besök på Carlnderska som tog kanske 20 minuter, sen hem igen!!!

KRAAAAM

Häftigt hur kroppen funkar ändå! Så blev det ju för mig med -  de lyckades spara en hyfsad rest på äggstocken och min hämtade sig fint och producerar ägg som den ska igen Glad
  • Fylgja
    Toppenloppan skrev 2011-01-25 08:56:36 följande:
    Kryddan:
    Skillnaden för mig är ju att de verkligen INTE försökte spara vänster äggstock eftersom den satt fast i och innehöll en varböld som var stor som en grapefrukt! Jag opererades pga tarmvred och blodförgitning nämligen...
    De fick liksom lyfta ut en stor "kaka" där allting var så sammanväxt att de inte kunde se vad som var vad! Att de i all denna röra missade en bit äggstock....coolt!!!
    Coolt var ordet Flört
  • Fylgja
    dallas skrev 2011-01-25 21:02:04 följande:
    Verkligen! Det är faktiskt ett mirakel! Nu äntligen känns det som vi är på G snart! Försökte ringa CA idag men kom bara t tel.svararen...ville höra ang mitt intag av Ipren-tabletter i förra veckan kunde påverka-men det kanske bara påverkade denna ÄL som var typ i helgen, vill ju komma igång snarast och snarast blir ju vid nästa mens i början av feb... Å andra sidan blir det ju ändå icsi eftersom mannen kommer vara borta när det är dax för ÄP....för det är väl så att ipren kan göra äggskalen lite för hårda som jag har förstått det hela. Det spelar ju ingen roll vid icsi eller hur.
    När jag frågade sa de att det inte spelade någon roll om man tagit ipren e.dyl tillfälligt vid en tidigare cykel - (jag har jobbig mensvärk och knaprar voltaren under en 5-6 dagar vid mens).
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19