Carlanderskatöserna del 19
Är lite rädd för att jag ska bryta ihop och börja böla i telefon med någon stackars BM som svarar. Måste samla mig lite
Fru Naftra: Så himla skönt att läsa att du fått hjälp! Jag har bara ätit ett par tabletter Provera för att få igång mensen, men kände inte av dem något alls iallafall.
Shibby: Jag tillämpade också det där "på tvären" tricket, tyckte det funkade rätt hyfsat. Men de är ju som sagt hala och kletiga de där eländena!
Amorosa: Håller tummarna imorgon
LoppanLängtan: Spännande med husvisning! Hoppas ni hittar vad ni söker - minns att det var både spännande och ganska känslomässigt när vi höll på. Grät t.o.m. en gång för att vi än en gång förlorat "vårt" hus till någon annan
(Vilket väl var tur för hade vi köpt det hade vi ju inte bott där vi bor nu!)
Shibby: Grattis till bröllop! Hoppas det blir en minnesvärd dag!
Amorosa: Oj vilken äggskörd! Håller tummarna för att det blir många fina blastisar till frysen (och ett guldägg till dig!)
Hej flickor!
Har minst sagt varit upptagen i helgen, räknat på husköp, tittat på badrum (renovering) och sedan sovit inför nattarbete.
Idag har vi lagt ett bud på huset jag tidigare länkat till Hoppas, hoppas! Vi är beredda att höja budet några snäpp framöver men eftersom säljaren är i tidsnöd hoppas vi att han accepterar ett lägre bud än utgångspriset!
Vi har precis kommit hem från Göteborg och Carlanderska!! Jag har sprutat Menopur i 5 dagar nu och var där på VUL kontroll. Läkaren tittade först på höger äggstock och där fanns minst 5 fina jämnmogna äggblåsor, sedan tittade hon på min vänstra bortopererade äggstock OCH...... *trumvirvel* där fanns minsann två äggblåsor där oxå!!!!! Tala om att jag blev glatt förvånad! Det har helt enkelt blivit en rest av den äggstocken kvar efter operationen och den har hämtat sig och producerar ägg!
Minns ni att jag tidigare skrivit att jag haft ont över vänster äggstock (den bortopererade...) vid ÄL och insett att det jag alltid trott var ÄL-smärta inte var det?!? Jo....det var det tydligen visst!! Spontant gravid är ju svårt på den sidan utan äggledare men att ha mer äggreserver kvar än jag trodde: SUPER!!!
Nytt VUL redan på torsdag, sannolikt ÄP om en vecka! Roliga nyheter idag trots att jag jobbat hela natten och sedan åkte bil (maken körde) i 2,5 timmar för ett besök på Carlnderska som tog kanske 20 minuter, sen hem igen!!!
KRAAAAM