Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Mom: Grattis till ruvning

♥♥♥
  • Vädur 78

Frågade om kvalitén skulle vara sämre efter upptining som vi diskuterade häromdagen men verkade som om en blastocyst klarade uppting så var den bra utan var mer när man frös in dag 2 som kvalitén kunde bli  sämre vid upptining.

Frågade om akupunktur kunde göra så kvalitén blev bättre eftersom vi gjorde det sist men han trodde mer det berodde på att vi bytt till korta metoden. Behöver jag göra mer behandlingar så ska de sänka dosen i alla fall på mig så det inte blir så himla många blåsor.

Frågade om chanserna vid syskonförsök och de var bättre när man lyckats en gång och om man inte väntade för länge när man satte igång igen... och det har vi ju inte gjort

♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-25 19:19:03 följande:
    Jag har fattat det som att man kan få ÄL-utslag när äggblåsan är 17-19 mm
    Hur var det nu växer det lika fort som när man sprutar under behandling för då växer det väl ca 2 mm/dag??
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-25 19:30:58 följande:
    Vädur, tack för att du delade med dig av dina frågor och svaren. Jätteintressant...speciellt det där om man skulle ha lättare att lyckas med nästa graviditet. Jag har hört tvärtom....att det bara är en myt att det skulle bli lättare att bli gravid..konstigt.

Under denna cykel så har min äggblåsa typ bara växt strax under 1 mm per dag (därför fick jag ÄL så himla sent), men normalt ligger det nog på typ 2 mm som du säger Så räkna med 1,5 i snitt så ligger det nog ganska nära sanningen.

Jag har så himla dålig koll....cotton, vad händer i morgon?
    Ja jag försökte fråga så mycket som möjligt när man är där

Han sa att minst 80% klarar upptinig....men BM sa 92% och det stod det på pappret som jag fick därifrån oxå.. så vi lyssnar på BM när det gäller det

Han sa att det oftast gick vägen med syskon om det inte var så att man väntade flera år innan man försökte igen ... vi får hoppas han har rätt helt enkelt....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-25 19:49:53 följande:
    Vädur: grattis till lyckat VUL!

Jag har ju bara 2 dagars i frysen så inte så kul att läsa för mig kanske, men det visste jag ju redan att det  inte är lika bra som blastisar. Bara att hoppas på det bästa. 92% stod det på pappret jag fick med mig hem från distansläkaren också, hoppas det stämmer.
    Tack vännen!!! Behöver ju inte vara så att dina blir sämre vännen, det är nog zuper embryon
    Känns som när man läser statistiken på hemsidan och vad barnmorskorna säger alltid är bättre eller högre än vad läkarna säger......
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Ni som gör på distans är det 20000 kr till CA för behandling och sen ca 5000 till distans gyn???

Spelar priset någon roll om man gör 1 eller 3 ultraljud hos distans läkaren eller är det ett paketpris???

♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-25 20:07:57 följande:
    jag hoppas ju att de är zuper duper embyron!

vi har fast pris när det är IVF oavsett antal VUL. Jag gjorde 5 st VUL under behandlingen samt 2 VUL efteråt. VI betalar som du skrev ovan. Men det är kanske olika mellan olika distans gyn. För FET däremot tar min gyn betalt per VUL, 900 kr/st. Det kan bli dyrt... jag gjorde ju av med 1800 kr (det sista fick jag gratis) på FET som inte blev nåt av nu i oktober. Tur att man är gjord av pengar... *ler*

Men du planerar väl inte redan för nästa IVF, nu ska du ju lyckas med FET. Eller planerar du för ett 3:;e barn redan?? Flört

jag sitter här och slår in julklappar... gör en kalender till dottern så många paket blir det! Glad
    Nä jag tänkte mer om det inte klarade upptining.... tycker det är skönt att veta nästa steg när jag är inne i behandlingar.... har nog alltid varit steget före.....

Skulle gärna ha 3 barn men det blir det nog bara om detta går smidigt......
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-25 20:14:46 följande:
    jo jag vet, jag funkar ju så också. VIll ha nästa steg klart, om det inte går som man har tänkt sig.
    Får se vad det blir för oss om detta FET inte lyckas/blir av. Antingen nytt FET eller ny IVF, i januari. Usch, det känns för långt borta så detta måste lyckas
    Ja men det är skönt att veta vad som ska hända om det inte går vägen....... tror jag mår bättre av det...
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Vi har ju dålig befruktnings procent.... skulle det kunna bli bättre med Menopur???

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19