Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lycka till ni som ska på ÄP

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-19 10:30:57 följande:
    Ojoj vad mycket ni har skrivit. Jag kommer inte ha en chans att hinna läsa ikapp men önskar er som ska göra ÄP ett STORT lycka till (inte för att jag tror det behövs men ändå..hihi).

Även lycka till med sprutande och sprayande och allt därimellan

Kram på er!!
    Kram kram, det börjar närma sig nu för dig
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-19 17:44:14 följande:
    Oj, vad ni har skrivit tjejer! Har läst allt men har svårt att kommentera allt. Jag tänker på er allihop iaf, det får räcka så

Annars är jag just hemkommen från CA. Hade Tor-Björn på plocket och han fick ihop 14 ägg och det var både han och jag nöjda med. Han sa att han varit rädd för att jag skulle bli överstimulerad när han fått rapporten från min distansläkare i torsdags men iom att jag haft så låg dog (112.5 gonal-f) så hade tydligen en hel del blåsor tillbakabildats (hade ju 30 på vul i torsdags) och så var det en del som var för små idag som han därför inte plockade, det hade iaf inte funnits några mogna ägg i dem som han sa. Dessa skulle tydligen också tillbakabildas av sig självt.

Vi kommer förhoppningsvis göra ET på söndag (om det inte går alldeles tokigt med befruktningen imorgon), Tor-Björn sa att vi skulle sikta på det även om det inte blivit 5 befruktade imorgon....vet inte varför han tyckte vi skulle "chansa" på det även om det inte blir så många befruktade som det "ska" men jag tänker att det kanske beror på att vi har köpt ett 3-pack- att han tycker man kan chansa lite mer då...jag vet faktiskt inte.

I vilket fall som helst så ringer de imorogon och talar om hur det ser ut. Egentligen ringer de väl bara om det inte blir aktuellt med 5-dagars men hon frågade om jag ville dom skulle ringa i vilket fall som helst och det ville jag gärna....så slipper man fundera och vänta hela dagen.

Lycka till imorgon släggan och lilla fröet! Håller tummarna för er!!! 
    Grattis till en härlig äggskörd
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-20 16:13:33 följande:
    Hej på er

Kryddan: Va jobbigt med minus! Kram! Givetvis är det jobbigt även om det inte är första. Problemet med att man inte kan bli gravid som andra finns ju alltid där, likaså sorgen. Kram igen

Lillafröet: Håller tummarna för guld ägg!

ego: Har ju varit på VUL idag.
    Allt såg bra ut, ja eller vad man ska säga.
    Bara lite rester kvar samt 8mm slemhinna som måste ut. Men ingen skrapning iaf. Han sa jag borde blöda en vecka till ungefär. Jättekul... Blöder massor så fort jag rör mig. Verkligen underbart.
    Har ganska ont med vilket var lite ovanligt. Men inget farligt så länge man inte har feber.
    Så himla sorligt att se livmodern tom efetrsom där fanns ett fint litet hjärta för vara en vecka sen....
    Känner mig så hima nere och ensam.

Kram
    KRAMAR till dig!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Lilla fröet: grattis till äggen och det är säkert 2 guldägg

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-10-20 16:20:13 följande:
    Hoppas det gick bra i övrigt! Förstår att du känner dig besviken, men som andra redan skrivit - det räcker med ett guldägg för att det ska funka!! När det gäller återförande av två embryon så brukar de vara tveksamma till det p.g.a. ökade risker vid tvillinggrav.  Själv känner jag att det känns mer rätt för mig att spara embryon för att ha fler försök. Inget talar ju tydligen för att två embryon skulle "hjälpa varandra" och risken är ju då att man sumpar två istället.

Mom70: 7 befruktade ägg känns väl som en rätt bra resultat tycker jag. Håller allihop för odling är det ju mer än bra!

Mulan: Hoppas allt är bra med dig! Har du fått klarhet i om du kan försöka föda vaginalt eller blir det kejsarsnitt?

...Och så lite ego: Min bästa vän berättade nyss att hon väntar barn. Jag ÄR jätteglad för hennes skull, hon är underbar och kommer bli världens bästa mamma, men av någon anledning slog det helt undan benen för mig. Särskilt som hon med sin vanliga glada bubblighet pratade om hur de hade försökt tre månader och att det tog sig på tredje försöket när de kom på att de skulle ha koll på hennes ägglossning. Det är ju sådan hon är: livsglad öppen och sprudlande - men jag är så låg för tillfällen och kunde bara tänka på alla hundratals förbaskade ägglossningsstickor jag förbrukat de senaste sex åren och ja... jag blev bara så oändligt avundsjuk på enkelheten i det hela. Naturligtvis skärpte jag till mig och höll ihop under samtalet men sedan har jag bara gråtit. Dels över den egna längtan och tomheten men också över att jag har kommit dithän att jag kan känna så gentemot någon jag egentligen tycker så oändligt mycket om. Vad gör det här med mig egentligen??
    Förstår dig precis, det är så orättvist att andra kan skaffa barn så himla lätt och vi måste igenom hormonbehandlingar för att ens få en chans till att bli gravid. Tror vi alla reagerar så ibland
    KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-20 16:27:18 följande:
    tack, det hoppas jag oxå..vill bara att det ska bli fredag o ingen har ringt..
    Förstår det, ska de höra av sig i morgon hur det går med befruktning?? Vem hade du på ÄP?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-20 16:38:07 följande:
    ja, dom ska höra av sig om det inte blir nåt..önskade att dom kunde ringa oavsett, försöker att inteha för höga förhoppningar!! Jag hade en annan tjej som va från malmö eller nåt sånt, för margareta va bortrest...
    Du kan ju alltid slå en signal till dem i morgon och höra hur det har gått....
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19