Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

De ringde idag igen. Nu på dag 6 har de fryst FYRA blastocyster till! Så nu har vi TOLV i frysen! Jag är nästan lite vimmelkantig.

• calcaneus

Ja jösses, jag är lite tagen. Vi firar med att sätta fart på renoverandet av kisens rum så han kanske så småningom kan flytta ur spjälsängen. Hög tid, han får knappt plats.

• calcaneus
    mulan skrev 2010-05-16 13:57:31 följande:
    Jag hade nog svimmat jag. Vad sa dom när dom ringde om ditt resultat eller sa de nåt? Köp en tårta eller nåt och fira. Eller kanske ett glas rött eftersom du inte ruvar
    Jag fick intrycket att de inte hade tänkt ringa idag när de ringde igår och sa 8, men jag tror att de inte ville missa att få "framöra budet". Och det kan man ju förstå, hon lät förvånad själv. 
  • calcaneus

När vi var på MVC när vi väntade kisen sa jag något om att man oroade sig ju tills man passerade 12v. Då sa hon att sedan oroar man sig för 24 v, sedan för 30, 35, förlossningen, amningen, utvecklingen, skolan, puberteten, moppen osv. Det är så livet är när man knyter an som man gör till ett barn menade hon. Jag tror att hon har helt rätt! Men jag oroar mig hellre för ett barn som finns än ett som inte gör det. Lätt skrivet men o så svårt att leva efter.

• calcaneus

Vad skönt att få se hjärtat! Grattis!

Lillkorven var fint! Vi kallade kisen för it, för att vi var så nervösa inför föräldraskapet. Det var ju riskfritt, det kan man ju inte säga till en människa.
  • calcaneus

ceropegia: Grattis till hjärtat!

Mulan: Jag håller tummarna för dig i morgon!
  • calcaneus

Jag tror också att Mulans lilla stanna, den var ju så livsvillig att den kläcktes i byttan redan före insättningen! Det måste tyda på envishet/brådska!

• calcaneus

Mulan: Jättegrattis! Hoppas du får en problemfri graviditet och en lagom förlossning!

Happiness: Jag tyckte att ÄP var spännande, inte smärtsamt. Det var Torbjörn som gjorde det. Jag hade ju för många blåsor så de fick ju hålla på en stund. De fyllde på med "morfin" innan jag fick ont, det kändes liksom att det var på väg att bli ont och de höll koll på när de skulle fråga. Jag hade inte märkt något om de inte frågat för jag var helt uppslukad av vad som hände på UL-skärmen.
  • calcaneus

Happiness: Jag har slarvläst och inte fattat att det var redan nu du skulle ÄP:a. Skönt att det gick bra! Vet du när du får tillbaka det första? 

Är det någon annan som vet? Odlar de fram blastocyster om de inte skall frysa? Nyfiken i en strut...
  • calcaneus

Mulan: Vilket mirakel det är! Härligt!

Vädur 78: Milo! Vilket fint namn! 
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19