Inlägg från: Vädur 78
|
-
-
Grattis till fin äggskörd GW är kanon på ÄP. Visst var det skillnad när man fick bedövning, fattar inte att de ger det på RMC.princess77 skrev 2010-03-12 17:29:49 följande:ÄP är nu avklarat,8 fina ägg blev det!Jag har tidigare väldigt dåliga erfarenheter av ÄP och var därför supernervös i morse men jag kan bara ge GW en eloge,absolut högsta betyg....Förutom den klassika värken nu så kändes knappt ingreppet,helt underbara var alla i personalen Nu hoppas vi att minst 3 blir befruktade och att vi inte får något samtal innan 15.00 i morgon!!Håll tummarna tjejer!!Välkommen tillbaka Mulan!!
Nu håller vi tummarna för fina befruktade -
Väkommen hit Vad kostar det att göra en insemination?? Hoppas CA kan hjälpa er nu. Kramflybell skrev 2010-03-12 22:16:06 följande:Hej hej!! Hoppar in här om de är ok?! Var idag på vårt första besök på Carlanderska med anledning till att vi inte får till nummer 2 . Vi har försökt själv nu i 2 år utan resultat, ibland undrar jag hur ettan blev till. Men iallafall så har vi kommit fram till att vi ska gör make insemination den 1/4 men jag börjar tveka om vi istället ska direkt försöka oss på ivf. Mkt som snurrar i mitt huvud. Lycka till alla!
-
Oj är det så dyrt... Hur många ggr inseminerar de då??flybell skrev 2010-03-12 22:29:13 följande:11000:- i stimulerad cykel och medicinen kostar 1800
-
Jo det var precis så jag tänkte oxå. IVF känns ju som lite större chans än en insemination. Det är svåra beslut. Trevlig kvällflybell skrev 2010-03-13 18:00:21 följande:Vad gulliga ni är alla som välkomnar mig, känner mig jätte välkommen =)Vädur78:A visst är de dyrt och de är därför jag tveckar lite om man ska direkt gå till ivf där chansen till graviditet är större. De finnsen liten risk att de blir ivf om jag blr överstimulerad...puh mkt som är nytt för mig/oss.Ha en bra lördagskväll allihopa
-
Härligt vännen! Fortsätter hålla tummarnaprincess77 skrev 2010-03-14 16:45:31 följande:Jippi!!Inget läskigt samtal igår vilket innebär att minst 3 av 8 har blivit befruktade och nu långtidsodlas.Håll nu tummar och tår för att åtminstone 1 blastocyt överlever hela vägrn.Et på onsdag
-
Välkommen hit smulan och lycka till i morgon! Kramsmulanjag skrev 2010-03-14 18:31:15 följande:Jag hoppar också in här nu om det är ok!, då vi påbörjat utredningen på CA nu.! Ska dit imorn igen och kolla om jag haft äl med ett blodprov!.
-
Tror att man gör ett ultraljud runt cd 10, sen kollar man med ägglossningstester tills man får utslag och när du får det ringer du och bokar tid för Fet och vid en blastocyst sätts det tillbaka 5 dagar efter utslag....mirakelhopp skrev 2010-03-15 07:48:02 följande:Hej, det var verkligen hundra år sedan jag var här inne. Min lilla dotter 9 månader kom ju till via CA, så jag är lyckligt lottad! Har en fryst blastocyst som jag inte vet vad jag ska göra med... Vi har ju en dotter på 6 år också och egentligen hade vi inte tänkt mer än 2 barn. Men nu är jag lite småsugen på att försöka på "trean". Någon som vet hur FET går till? Har tappat kollen lite.. Lycka till alla ni duktiga och tappra kämpare härinne! Hoppas av hela mitt hjärta att ni lyckas i era behandlingar!!
-
Skönt att det gick snabbt och bra idag Men du har väl rätt att gå till läkaren utan att ta ut semester eller komp???smulanjag skrev 2010-03-15 10:28:19 följande:Tack allihopa!, det gick bra!, idag ville de ju bara ta prover på sköldkörteln, clamydiantikroppar å för att kolla om jag haft äl så det gick snabbt!, kändes lite surt att behöba ta en hel semsterdag bara för denna korta stunden men jag hade ingen komp att ta ut så vad gör man.. =). Tänkte höra med er hur har era män gjort när de lämnat spermaprovet, har de valt att "göra" det hemma eller på plats så att säga..?, eftersom min man mår så dåligt över att han måste göra detta så rekommenderade de honom att göra det hemma, det känns dock lite meckigt då vi har mellan 30-45 min (beroende på trafiken) att ta oss dit och det får ju inte utsättas för kyla åså!..
Vi bor ju 25 mil från Gbg men när vi gjorde ÄP så bodde vi på hotell så han fixade sperma provet där istället.
Ja men det är ju säkert lugnare för honom att göra det hemma. Ha det i byxfickan sen.
Men kan ju tänka mig att rummen på CA är lite trevligare än rummen på landstinget. När vi gick i Linköping så kunde det ju vara kö utanför för sånna som skulle lämna spermaprov och det är ju lagom stressande när någon rycker i handtaget.... när man står där och ska leverera på beställning.... -
Ja men jag tror säkert det är bättre på CA♥smulanjag skrev 2010-03-15 11:26:07 följande:åhh fy det verkar ju jätte stressigt!, ärligt talat tror jag inte han skulle kunna få ut nått då..;), säkert är rummen trevligare på Ca ja, dock väljer han säkert att göra det hemma , men jag vet inte.. han drar verkligen ut på det i det längsta.. ;).Men är säkert skönast för honom att få göra det hemma.