Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mulan skrev 2010-06-24 21:22:53 följande:
    Underbart !!!
    Happiness skrev 2010-06-24 11:30:37 följande:

Ett stort GRATTIS till alla pluss!

Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att  starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.

Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....

Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.

Det är inte likt CA. Förstår verkligen att du blir besviken och sur. Hade jag varit dig hade jag ringt och pratat med om om deras sätt att hantera ditt fall och att dom nekade dig ett blodprov till.

Å andra sidan hade jag på min utredning 2,3 i TSH. Jag påpekade detta för min distansgyn vid ett tillfälle efter att ha läst om detta i trådar men han sa att de var inte för högt. Värdet ska ligga mellan 0.2 och 4.0.
    Jag har även varit på en landstingsklinik och de har heller aldrig sagt något om att TSH är för högt när det ligger på 2,3
    När du inte behandlas med Levaxin så är TSH på 2,3 helt ok
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-24 11:30:37 följande:

Ett stort GRATTIS till alla pluss!

Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att  starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.

Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....

Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.

Har du pratat med dem på CA??
    Göran verkade ha bra koll på detta och ville ju kolla mina värden men sa då att min läkare här hemma har full koll.
    Men många läkare resonerar ju olika om det här med ivf och tsh 
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-26 22:39:18 följande:
    Ja vi har pratat med dom på CA.
    Vad sa de då?? 
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-27 07:54:44 följande:
    Idag hade jag min officiella test dag, å jag testar fortfarande Plus, Jag har inte blött något mer sedan i torsdags.Så kanske , kanske sitter det kvar.......................
    Grattis till plusset! kram
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-27 08:23:07 följande:
    Finns ingen ledig signatur: Grattis till pluss!! Hoppas du slutar blöda och får behålla din lilla plutt.

Jag är på RD 11 idag, tänkte först tjuvtesta imorse men hoppade det, och väntar nog till TD på onsdag om inte mensen kommer före... Jag känner ingenting i brösten längre, har likadan mensvärk som innan mens så vet inte vad jag ska tro. Har även vid ett par tillfällen haft små spottings som innan mens men nu var det någon dag sen sist. Detta är en plågsam väntan.

Sushikatten: verkligen trist att det inte blev något pluss för dig. Nu får ni försöka njuta av sommaren och komma igen efter sommaren. blir det FETdå?
    Håller tummarna för dig
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-29 07:55:23 följande:
    Nu kan ni släppa tummarna, det gick vägen: jag testade positivt imorse, HURRA! Plus Det kom snabbt ett tydligt streck på CB.
    Ruvardag 13 idag och imorgon på TD blir det ett nytt test och sedan får jag meddela klinikerna. Vet inte hur det funkar nu med VUL och semesterstängningar. Vill inte vänta till efter sommaren... jag svävar på moln idag!!

Ceropegia. Hur gick det igår?
    Grattis! De brukar gå in någon dag på semestern och göra vul ändå på CA! 
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-29 15:59:29 följande:
    Finns ingen ledig signatur: Tack för grattis & infon! 15/7 låter lite tidigt för min del. Hur tidigt kan man göra VUL om man ska kunna se nåt? Jag TROR att min distansläkare jobbar fram till 16/7 så då kan jag boka tid hemma i Halmstad istället om han har tid. Ska ringa imorgon och höra.
    Jag gjorde mitt vul i v 6+6 och mycket tidigare ville de inte göra på CA. Gör du på distans så gör du nog vul där oxå
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-06-29 23:08:48 följande:
    CUB-testet igår gick toppenbra! :) 1 på 17000 att barnet har DS.. Hade jag inte gjort testet hade det varit 1 på 800. Alla organ och kroppsdelar fanns och fungerade. Nu vågar jag tro att detta faktiskt kommer gå vägen! :)
    Härligt! Grattis till lyckat KUB och kanon siffror
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-30 11:23:09 följande:
    Ceropegia: grattis till lyckat KUB!! Hoppas du kan slappna av nu och njuta av sommaren som gravid!

Har fått tid hos distansläkaren 13 juli, då kommer jag bara vara i v.6+1
    Tror väl inte de kommer att se så mycket, hjärtat har kanske inte börjat slå så tidigt.
    Det är nog på gränsen! Men hoppas du får se ett pickande Hjärta då
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19