Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Happiness skrev 2010-05-22 20:33:10 följande:
    Glömde en sak Vädur...dom sa att man inte skulle test innan 14 dagar. Har du testat tidigare någongång?
    Ha ha har alltid tjuvtestat
    Sist fick jag tillbaka på söndagen och plussade på måndagen efter på ruvardag 8... de andra gångerna har jag testat på dag 10
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-22 20:50:55 följande:
    Ok vad bra ...Kommer vara jätte svårt att hållla fingrarna borta . Men då ska jag nog också testa på måndagen efter. Kände du några symtom då? Herregud vad jag är frågvis.
    Nej jag var säker på att det var kört.....kände inte så mycket, lite mensvärk
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-05-23 20:49:48 följande:
    Hej har inte varit inne på dryga veckan. Grattis till lyckade ÄP, till er som ruvar och haft lyckade Vul. Var på Carlanderska förra veckan och är nu ruvare igen. Hoppas detta embryo vill fästa... Mulan: stort grattis!! Låter verkligen lovande med detta lilla mirakel. N var 11 mm vid vårt första vul...
    grattis till ruvning{#lang_emotions_smile}
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 11:41:19 följande:
    Det fanns inte mycket att välja på och inte direkt någtra snygga men jag ville köpa och behövde verkligen det. Magen är stor Ta det försiktigt med träningen. Läste någonstans att man inte ska ha en puls över 120
    Gravid kläder finns det inte mycket tyvärr. Men mycket av de vanliga kläderna fungerar bra fast man kanske får köpa någon storlek större..
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 12:00:15 följande:
    Nä jag har märkt det. Byxor framförallt. Går ju bra nu med leggings men till vintern blir det värre
    jag har mest haft leggings och tights hela vintern, köpte ett par jeans på HM. 
    sen köpte jag ett par jeans på vero moda mer med resår i midjan, de har fortfarande sånna där och de fungerade hela graviditeten och kostade bara 229 kr tror jag
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 12:08:20 följande:
    Skrippo nämnde att vero moda har mammakläder. Här hemma finns KappAhl o Lindex och ingen av dom har mammakläder
    det visste jag inte, det var vanliga jeans fast i lite stretch...
    här hade vi bara mammakläder på HM men det är rätt bra här, vet jag tittat i jönköping men där är det kaos bland mammakläderna.....{#lang_emotions_surprised}
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 12:18:17 följande:
    jag tolkade det som att det var mammakläder men det kanske det inte var Menar du H&M på A6??? Hela den butiken är ju ett enda stort kaos. Rörigare butik får man leta efter. Jag köper nästan aldrig kläder där just pga röran
    ja och nere på stan oxå,.... finns ju en del att beställa på nätet men är ju lite svårt med storlekar
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-05-26 21:36:04 följande:
    Inte tittat in på några dagar... I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :( Happiness: Håller tummarna!!
    Men fy vad var det för läkare Tur att ni tog kontakt med CA och Att Torbjörn såg att allt var ok! Ta hand om dig nu och vila vännen! Kram♥
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-05-28 20:31:36 följande:
    Ceropegia: Vilket mardröm du har fått vara med och jag vet precis hur oproffisiga de kan vara på SU. De uråldriga apparater kan de bara gissa. Jag blir skit förbannad att de får fortsätta så här.  Jag förstår att du blir på helspänn nu men vad härligt att T är så förstående. Så ta det jätte lugnt, vila och gör ytterliggare ett VUL för det lugnar alltid. happiness. Ja det är aldrig roligt att inte få något till frysen för då känns det som att man måste börja om från början igen och det känns lite jobbigt samtidigt kan det mycket väl vara så att det inte behövs. Håller tummarna att mini ska ta sig;) Själv var jag hos T idag och kollade inför ÄP och det hade växt till sig men fick ordinationer sist med att öka dosen och det var fortfarande inte helt färdigt. Jag har också blivit mycket väl mottagen och det känns mycket proffisigt på CA. Det känns jätte skönt att vara där. Sist misslyckades ivf.et totalt på grund att de plockade ut alldeles för tidigt. Jag kände att det inte var färdigt utvecklat och gick en dag tidigare. Dum som man är ifrågesatte jag inget. Det kan vara otur men ska det verkligen hänga på tur? Nu känns det helt annorlunda. T kollar noga och jag får bra ordinationer. Skönt att kunna förlita sig på proffs. Ångrar mig redan att jag inte gick till CA direkt! Mulan: hoppas allt är bra med dig och att du inte är för illamående. Berätta gärna hur det känns.
    Härligt att det närmar sig ÄP och CA tror jag är otroligt duktiga på att plocka på rätt dag
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19