Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-06-04 11:50:46 följande:

Vädur78: tack för peppning! Det som oroar mig är att ett par var ganska stora och sedan resten så små... det lät inte så bra. Var alla dina ungefär lika stora?
    Förresten, är det någon som vet om förkylning kan påverka behandlingen negativt?

Det känns som om jag har hundra frågor idag... tur att FL finns!

mina har alltid varit i ganska olika storlekar. sist mätte de bara 6-8 blåsor men på ÄP plockades jag på 26 blåsor så kan tänka mig att det skiftade i storlek
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Längtans Stina skrev 2010-06-04 20:01:21 följande:
    Häpp. Embryot har landat! Och vi har tre reservet i frysen!!! Kunde inte kännas bättre.

Apropå äggen. Mina äggblåsor mätte ca 15 mm på en lördag och på måndagen efter tog jag ägglossningssprutan för att plockas på onsdagen. Äggblåsorna var 13 st i olika storlekar och  äggen som de fick ut var 8. 4 blev befruktade, ett är nu insatt och 3 till frysen.

Förra gången hade jag 15 blåsor, 9 ägg, 5 befruktade, ett ET och 2 till frysen. ET blev MF, det ena frysta klarade ej upptiningen och den sista överlevaren, FET, är 2 år och sover för kvällen på övervåningen ;)
    Grattis till ruvning
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-06-05 11:23:36 följande:

Längtans stina:  Grattis till ET och vilket resultat! Blev det långtidsodlat?  tre i frysen underbart!

jag har funderat om vi kan  skapa en lista på vad vi ligger så att man får ett bättre överblick!

Startar med behandling:

Sushi, I 41 år IVF 3; 1FET ÄP 4/6 7ägg

Gravida:

Bebisar:

Vad tror ni? För jag har svårt att ha koll och med det här sättet får man en bättre översikt. Bara förslag.
    Kramar på Er i sommarvärmen:)

det finns ju en listtråd som du hittar längst upp.....
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    smulanjag skrev 2010-06-05 12:44:27 följande:
    hej alla kunniga.. =),  kanske nån kan hjälpa mig med lite svar i den här tråden..,  jag och min sambo går ju på CA, dock har vi inte kommit så långt som till IVF ännu..   jag har ju ätit en enkelkur med pergotime förra cykeln som enligt vul med Margareta resulterade i 2 fina äggblåsor skulle skulle släppa inom ett par dagar.., allt såg bra ut sa hon.., några dagar senare så fick jag en glad gubbe på digitalt ältest.., lämnade progesteronprov 1 vecka senare och igår ringde margareta och lät lite förvånad över att jag fått positivt på älstickan för värdet på blodprovet var bara ok men inte så bra som de ville att det skulle vara... vad innebär detta??, släpper inte mina ägg eller släpper de när de är för små eller vad.., jag förstår inte vad som är felet med mig??
    Ring upp dem igen om du inte förstod henne så du vet vad som gäller! kramar om
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-06-06 15:38:12 följande:
    hej Alla!

idag var det ET och då är man ruvare. Det känns oehört konstigt och väntan kommer att bli upp och ner som vanligt.  Det blev ett embryo och resten går vidare på odling. Är redan orolig om det kommer att bli några till frysen. Det skulle vara roligt men man vågar inte hoppas för mycket.
    GRATTIS till ruvning!!! Håller tummarna för att det blir något till frysen oxå
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-06 23:42:52 följande:
    Pratade med CA idag. dom gratulerade till plusset . Fick tid till VUL den 23 juni. Skönt att det blir så snart.

Vädur: Hur gjorde dom med ditt Levaxin? Kollar dom det och ev höjer dosen på MVC. Hur tidigt i graviditeten ska man kolla det?
    jag kollar det på medicinkliniken i eksjö. tog första provet ganska fort när jag blev gravid och sen koll var fjärde vecka 
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-06-07 10:36:57 följande:
    Har idag varit på mitt andra vul 10+3 och bebisen lever inte längre. Förkrossad o försvinner nu härifrån. Lycka till alla ni andra!!
    Äntligen gravid!!
    nej vad ledsen jag blir, finns inga ord. kramar om
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-07 15:31:52 följande:

mirakelbarn: nej vad jobbigt. Är så ledsen för din skull.

Jag var på VUL idag och det går sakta framåt, börjar snart tro att det inte blir nåt av det. Men läkaren tycker inte det är någon fara än så länge, måndag verkar han tro att det blir ÄP. Då blir det sprutor typ 16 dagar. Ska på nytt VUL på onsdag så får väl se efter det. Jag har EN stor äggblåsa och den kommer vi nog inte kunna använda för de andra måste hinna växa ikapp. Har 9 st som är 10-12 cm. Jag får fortsätta med samma dos så får vi se vad händer.

Ingen fara att det tar längre tid, alla är vi olika och man ska inte jämnföra sig med andra. Snittet är ju att man behöver 10-14 dagar. en del klarar sig på mindre antal sprutor och en del behöver fler! Det kommer bli bra
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-06-07 18:17:58 följande:
    Vädur78: när fick du dina gravsymptom?
    de kom inte förrän efter TD.
    brösten slutade ömma RD 7 och jag kände lite svag mensvärk RD8 när jag plussade men sen kom alla symptomen kanske knappt en vecka efter testdagen....
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-09 08:20:29 följande:
    Hej tjejer,
    Finns det någon här inne som gjort FET i ostimulerad cykel på Carlanderska? Hur funkar det egentligen. Tar man inga mediciner alls?
    nej då tar man inga mediciner alls. du ringer när du fått mens och sen tror jag att man gör ett vul runt cykeldag 10 sen börjar man testa med ägglossningsstickor och ringer CA när man fått utslag
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19