Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sushikatten skrev 2010-04-30 15:33:38 följande:
    Hej Tjejer! Har bokat tid och hoppas givetvis på ett försök innan sommaren. Funkar inte det så får det blir efter. Kör nog också långa metoden. Ha en trevlig valborgsmässafton Alla! Idag blir det vin och champagne. För nästa månad sätter man ju igån!
    Härligt! Hoppas du hinner en behandling nu innan sommaren! KRAM
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-05-01 10:31:41 följande:
    MULAN! GRATTIS!! Kram på dig! :) :)Och...här är en till som plussat!!! :) *dansar runt av glädje*
    GRATTIS vad roligt!!!!
  • Vädur 78

gick oxå på akupunktur den gången vi lyckades, kinesisk även här i växjö.

våran lille pojk kom till oss i söndags{#lang_emotions_heart} 2980 g och 49 cm lång, han hade lite bråttom och kom 25 dagar för tidigt!!!
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-05-06 19:15:54 följande:
    Kryddan- såå ledsen för din skull, hoppas att ni orkar ta nya tag snart igen! Vädur- Stort grattis här också, din kille var lika snabb som min så jag känner igen detta med att att han somnar när han ska äta. Jag hade precis samma problem men jag kämpade på och efter ca en vecka gick det bra. Tuff vecka men värt det i längden. Tips är att stimulera sugreflexen genom att massera sonens handflatan med din tumme när han äter och att vara lite taskig med våta servetter i pannan när han somnar till.  Min mage skvallrar redan om bebbe, det är tidigt och lite jobbigt när man tänkt dölja det länge ännu. Kram till alla
    Ja det är inte lätt att amma honom och nu pumpar man ju ut och han får på flaska och känns inte som han har tålamod med att äta via bröstet Men det är bara och kämpa på och hoppas det ger sig den närmsta tiden. Kommer ju aldrig orka hålla på såhär sen när sambon går tillbaka till jobbet.
    De tipsade om att ta av kläderna på honom om han sov när vi skulle mata honom och då brukar han vakna till.
    I morgon kommer BB hemvård hit och väger honom
    Gick din ner mycket i vikt i början??? Hur stor var han och vilken vecka föddes han i??
    Kram kram
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-05-06 19:30:43 följande:
    Min mage som är platt i vanliga fall har växt en hel del så man kan ju knappast säga att det inte syns. Min kompis såg det direkt när vi träffades i går och då hade jag ändå inget tajt. Förra graviditeten syntes det kanske så här tydligt i v 9 men inte v 7, detta är alldeles för tidigt!!! Vi har fått berätta för svärföräldrarna idag pga olika anledningar och de blev glada och när de tittade på magen frågade de direkt om vi var säkra på att det inte är 2.
    Ja det är ju jobbigt om det syns innan man vill gå ut med det och börjar man ändra klädstil totalt så fattar ju folk det oxå
    Har du ¨några symptom??
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-05-08 10:46:33 följande:
    Vädur: jätte grattis till killen! Kryddan: skit att det blir så! Beklagar! Själv har jag börjat på kliniken och det kändes jätte bra och min man blev väldigt nöjd med besöket. Vi kommer att köra den korta metoden som jag har gjort innan. Så vill bara att mensen ska komma. Eller inte! Alltid lika nervöst att sätta igång igen. Man får så mycket tankar och oroar sig hela tiden. Ska det fästa? Är det någon som vet varför det inte fäster? Har det med slemhinnan att göra? Ska försöka tänka positivt denna gången. Sist på den andra kliniken tog de ut äggen för tid och endast två blev befruktade och inga till frysen. Mulan: jag har även bloggat en del här och skrivit mina resultat! alltså ett bra alternativ till almanackan. Med dagens telefoner finns det alltid med.  
    Tack
    Som de förklarade det när vi gick i Linköping så beror det ca 50% på livmodern och 50% på embryot om det ska fästa.
    Jag tror att ibland har man tur och det lyckas direkt eller ibland kan det ta lite längre tid men tror att orkar man kämpa på så tror jag oftast man lyckas förr eller senare
    Glittran skrev 2010-05-07 21:54:04 följande:
    Grattis Vädur! Njut nu ordentligt av din lille kille!
    Tack tack
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-05-09 19:02:51 följande:
    Tack
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant. De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in  Jag vill ju fortsätta nu! Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
    Grattis till lyckat äggplock
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-11 18:37:03 följande:
    Ledsen att jag bombar tråden, men jag måste ju prata av mig här, det är ju inte så många andra som är insatta i svängen (även om det är fler än man tror) De ringde idag och sa att de har fått 17 normalt befruktade embryon som de nu odlar vidare. Det är ju helt sagolikt! Men hon som ringde förberedde mig på att det knappast blir något FET före sommaren. De har sista dag frö FET 30/6 och det hinner jag knappast till. Jag är såklart otålig men får väl hejda mig i alla fall.
    Härligt härligt, ett toppresultat ju  
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-15 12:28:24 följande:
    Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon. Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september.  Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka. Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
    oj vilket resultat Grattis!!!
    Den gången jag inte kom till ET kom min mens mycket snabbare än när jag gjorde ET. Håller tummarna för att du hinner FET innan sommaren
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19