Mirakelbarn skrev 2010-05-06 19:15:54 följande:
Kryddan- såå ledsen för din skull, hoppas att ni orkar ta nya tag snart igen! Vädur- Stort grattis här också, din kille var lika snabb som min så jag känner igen detta med att att han somnar när han ska äta. Jag hade precis samma problem men jag kämpade på och efter ca en vecka gick det bra. Tuff vecka men värt det i längden. Tips är att stimulera sugreflexen genom att massera sonens handflatan med din tumme när han äter och att vara lite taskig med våta servetter i pannan när han somnar till. Min mage skvallrar redan om bebbe, det är tidigt och lite jobbigt när man tänkt dölja det länge ännu. Kram till alla
Ja det är inte lätt att amma honom och nu pumpar man ju ut och han får på flaska och känns inte som han har tålamod med att äta via bröstet
Men det är bara och kämpa på och hoppas det ger sig den närmsta tiden. Kommer ju aldrig orka hålla på såhär sen när sambon går tillbaka till jobbet.
De tipsade om att ta av kläderna på honom om han sov när vi skulle mata honom och då brukar han vakna till.
I morgon kommer BB hemvård hit och väger honom
Gick din ner mycket i vikt i början??? Hur stor var han och vilken vecka föddes han i??
Kram kram