Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Resande skrev 2010-05-29 07:49:05 följande:
    Jag har testat minus idag så det fungerade inte med stimulerat FET heller. Fjärde försöket åt pipsvängen. Kunde ju aldrig tro att det inte skulle bli ett enda syskon av 8 fina blastocyston men så är det... Vi lägger ner nu så jag lämnar tråden. Kommer säkert tjuvkika någon gång för att se hur det går för er andra. Lycka till!
    Vad tråkigt!! Massa kramar
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-05-31 11:41:41 följande:
    Hoppet är nog ute nu...blöder ganska mkt igen... Har fått en ny tid 08.30 imorgon på CA....men nu känns allt bara svart och deppigt... Liten verkar vara påväg att lämna oss...
    Håller tummarna!!! KRAM
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-06-01 21:36:57 följande:
    Jag kan ställa upp som levande bevis på att man aldrig skall ge upp, att mirakel faktiskt sker.... Blodet har forsat längs mina ben...stora klumpar har kommit ut..jag har haft skitont...ändå levde den lilla rackaren där inne när vi var på VUL imorse..och verkade må bra........ Thorbjörn tror att graviditeten kommer gå vägen.... Jag är lycklig, med chockad... och nervositeten kommer inte lägga sig för ens jag slutat blöda o slutar ha ont.....
    Vad skönt
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-01 10:18:40 följande:
    Ceropegia: jag håller tummarna får att du fått positiva besked idag!!

jag var på VUL hos distansläkaren idag, har sprutat 5 dagar. Han sa att jag var välstimulerad. Fortsätter med samma dos av spray och sprutor. Ska dit på nytt VUL på fredag. Sen borde det snart vara dags för ÄP eller? kommer inte riktigt ihåg, men ca 10 äggblåsor mätte han som var mellan 5-10 mm...
    Jag har haft något större blåsor men har då varit på sprutdag 6 så det är nog som jag ungefär och då har jag tagit 11-12 sprutor.
    Lycka till! Kram
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    FruErik skrev 2010-06-02 14:49:30 följande:
    hej tjejer! har skaffat mig ett nytt nick (gamla Happiness) Hade lite dålig fantasi så jag tog min mans namn

Vill passa på att gratta ceropegia.....vad UnDERBART!!!! KJa naturen kan ju vara rikigt nyckfull ibland. Nu kommer det gå vägen vännen!!!

Själv kör jag med mina småstickor i vanli ordning. Fortfarande streck på stickan men jag känner mig inte det minsta gravid Förutom brösten då med det kan ju vara progesteronet som gör det. 4 dgar kvar till TD. Hoppas att det håller i sig nu. Det som är konstigt är ju att strecket inte blir starkare.

*******************************************KRAM*** *********************************************
    för mig tog det några dagar innan det blev starkare......
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-06-02 15:56:01 följande:
    FruErik, det sägs att det tar högst 10 dagar för Otriviellen att gå ur blodet, så har du plussat på dag 12 och 13 efter sprutan kan du nog slappna av. I alla fall i den bemärkelsen att du är gravid!

Jag och min underbara fästman var på Carlanderska för ÄP den 19 maj, ET den 24 maj och i måndags, på ruvardag 8 med vår blatis, plussade jag! Det var då 14 dagar efter  sprutan. Sedan dess har jag testat flera gånger varje dag med plus (eller finfina ordet gravid på CB digital) om resultat.  Har TD på fredag, så då ringer jag Carlanderska och meddelar att jag är gravid! (här är det positiva tankar som flödar   ).

Lycka till allihop! Håller alla tummar och tår!
    Stort GRATTIS{#emotions_dlg.flower}
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-02 19:04:56 följande:
    Åh vad roligt!!!!!!!!!!!!!!! Ett stort GRATTIS till dig. Gud vad underbart!!!!!

HURRA!HURRA!!

Alltså dom har varit lika starka sen RD 6. Det är det som är så himla konstigt. Idag tyckte jag det hade blivit aningens starkare. Men vi pratar fortfarande tunt tunt... Hur är/ var ditt streck . Lika starkt som kontrollstrecket eller svagare? Testade du någongång innan RD 8? Vad visade det isåfall? Något är det ju som avger hCG hos mig. Men jag tror det är så här att det finns olika fästningsgrad i endometriet. Embryot kan fästa lite eller helt. Har det fäst bara lite ja då blir det lite hCG och kan följas av ett MF. Därför blir det inte starkare.Eller så växer det in sig mer därmed starkare hCG. Grejen hos mig är ju att strecket finns där men blir liksom inte rikigt starakre så jag sitter beredd på det värsta

*********************************KRAM************* ************************************
    Vad är det för tester du använder?? Jag tycker det tog längre tid på de billiga teststickorna man tog jämnfört med Clearblue, där blev det tydligare streck snabbare...
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-02 19:19:30 följande:
    Ok Vädur...ja så kan det absolut vara....jag har sånna där pyttesmå från testlagret. bara som en tunnpappersticka med blått/grönt i ena änden. Dom absolut billigaste man kan få tag på (5kr...nått) Är det dom du tänker på? Håller med dig CB visar både snabbare och känns säkrare,men ack vad dom gör stora hål i plånboken för en som testar varje dag.
    Jag köpte några från billiga tester. tror det var ca 10 st för 100 kr bara en jätteenkel sticka...
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78

Happiness: GRATTIS

Sydney: det kommer växa fint nu när du höjer dosen! Kommer bli bra  

Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-04 10:44:16 följande:

Happiness; trist at du inte fick något till frysen men du ska se att det här går vägen och att bara ett ägg behövs!

Hur stora ska blåsorna vara innan det är dags för ÄP?

Jag ÄR på jobbet idag, det kan man inte tro med tanke på hur mycket tid jag lägger på FL....

mina var 16-18 mm och då fick jag ta ägglossningssprutan sen på kvällen
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19