Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Happiness skrev 2010-04-28 18:14:55 följande:
    Har kommer jag med minafrågor . Nu gällder ÄP. Kan man bli sövd på CA?
    Jag vet inte faktiskt. Är du orolig för ÄP?
    Kan bara säga att de är grymt duktiga på att göra ÄP på CA Tala om för dem att du är orolig så kommer de hjälpa dig på bästa sätt.
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-28 18:21:58 följande:
    Ja mycket. Tål inte smärta så bra..
    Inte jag heller. Jag har ju problem bara de ska ta ett cellprov på mig.
    Men jag berättade om min rädsla direkt när jag kom till CA och de tog mig verkligen på allvar och det ska inte göra ont att göra ett ÄP.
    Vill du så kan du få lugnande innan, sen får man även morfin och en bedövningsspruta i slidan. När vi har gjort ÄP i Linköping har man inte fått den sprutan innan men det gjorde stor skillnad kan jag säga. och sen är läkarna kanon duktiga på CA.
    Jag plockades ändå på hela 25 blåsor men det gick kanon.
    Men berätta hur du känner så kan du diskuterar alternativ med läkaren.
    Det kommer gå bra
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-28 19:11:40 följande:
    Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.
    jag var livrädd för sprutan, men fick en dos morfin innan de la den och då kändes det inte alls.
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-04-28 21:20:51 följande:
    Jag har just tagit första dosen gonal F. Det gick ju jättebra! Jag är alldeles förvånad.
    härligt att vara igång Gonal f är smidig
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-28 23:11:44 följande:
    Vad bra! Var det "sprutmorfin" eller tablett? Du kände alltså inget av ÄP efter du fått "slidbedövningen". Haha vilket utryck!
    Nej morfin och bedövningen tog bort allt, man känner ju att de bökar runt i magen men gör absolut inte ont
    su får morfinet via en kanyl i armen
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-29 12:52:12 följande:
    happiness; ska du påbörja IVF eller har du börjat redan? Intressant att läsa om hur ÄP upplevs. Ni som har kört långa metoden, hur har er "tidsplan" sett ut? jag börjar spraya 10 maj, jag är lite nyfiken på när ÄP kan tänkas bli. Har fått svar från CA nu, ska betala 20 000 kr till dem och 5000 kr till distanskliniken = 25000 kr för ett försök. Bättre än 30000 kr som jag var inställd på, men ändå mycket pengar.
    Oj då var det en rejäl höjning på det priset
    Jag har ju inte gjort långa metoden på CA utan i Linköping och då har jag tagit spray i 16-18 dagar och sen börjat med sprutor, har behövt ta i 12 dagar.
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-04-29 13:00:30 följande:
    När jag gjorde den långa behandlingen förra året så tog jag första synarela dosen den 10/8 och plockade ägg den 9/9 så det var ca 1 mån  Lycka till!!
    Så var det för mig med ungefär en månad från start till ÄP
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-29 18:22:28 följande:
    Jag har fått klart från Margareta att börja spreja på första mensdagen nu när den kommer, det innebär att vi kommer hinna med ett försök till innan dom stänger för sommaren
    Grattis till spraystart!
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-30 11:14:04 följande:
    Ok jag tror det blir den korta metoden vi ska köra och jag har BIM den 8 maj. När stänger dom?
    Förra året stängde de den 3 Juli så jag tippar på att de stänger 2 Juli(fredag) i år
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-30 11:37:34 följande:
    Ok va bra. Tror du att jag skulle kunna hinna med den korta metoden då om jag har BIM den 7-8 typ? Man sprayar väl inte med den. utan börjar med sprutor eller?
    Ja med korta metoden börjar du ju på menscykeldag 2 eller 3 så det hinner du ju lugnt Man tar sprutor i ca 8-10 dagar sen dags för ÄP
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19