• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Längtans Stina skrev 2010-05-17 20:43:18 följande:
    Jag ska ta min första spruta på fredag, 21:e. Sedan kontroll av tillväxt av blåsor den 29-30:e.Mulan: GRATTIS till lillkorven i magen!!!!
    Grattis till blivande sprutstarten

Lillkorven kanske man ska ha som arbetsnamn . Får väl se vad h*n liknar på torsdag (om det nu finns en mini där inne)
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan
    ceropegia skrev 2010-05-19 17:01:24 följande:
    Mirakelbarn: Tack! :) Det gick superbra!!!Liten i magen var idag 8,5 mm och vi såg hjärtat picka så fint.. MEN............................................... ... Han tyckte sig se en skugga....... Så det blev ett nytt VUL inbokat 31/5 för att utesluta enäggstvillingar.... blev lite chockad..... Har inte ens tänkt tanken..eftersom de bara satte tillbaka en blasto..men det är klart att det alltis kan bli enäggs....tror dock inte att det är nått..men kan inte släppa det för ens efter nästa VUL..
    Men oj och GRATTIS . Tänk om det blir 2 . KUL!!

Jag har faktiskt tänkt tanken att det kan blir 2 men jag funderade på i vilket stadie i celldelningen som det delar sig till enäggstvillingar?? Sa dom det till dig??
    När vi var på FET hatchade ju precis vår mini och var nästan helt ute ur skalet när jag fick tillbaka den. Delar den sig efter de stadiet eller är det innan kläckningen??

Någon som vet?

I morgon om exakt 24 timmar ligger jag i gynstolen och får förhoppningsvis se ett hjärta ticka
  • mulan
    fröke skrev 2010-05-19 17:55:53 följande:
    Hej jag tänkte bara fråga om det är någon som vet om ett FET räknas som ett helt försök? Är på Ruvardag 4 el 5 vet inte riktigt hur man räknar. Det verkar inte som det blev nåt den här gången heller. Anledningen till att jag undrar är för att vi bara har ett försök kvar....
    det är väl så att så fort man blir ruvare räknas det som ett försök.

Gör du landstingsförsök på CA eller har du köpt ett 3-pack eller vad menar du??

Ge inte upp ännu. RD 4/5 är för tidigt att testa osv. Det är precis att ägget hunnit fästa
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-19 18:25:04 följande:
    ceropegia: Grattis till hjärtat! Mulan: Jag håller tummarna för dig i morgon!
    Tusen tack!!!!!
  • mulan
    fröke skrev 2010-05-19 18:38:27 följande:
    Jag har köpt ett tre pack. Jag vet inte var jag fick det ifrån att det kunde räknas som ett halvt försök tror jag läste det nånstans här på FL. " Planterade " in ett 6-dagars blastocyst i lördags. Jag har fått spottings idag och det får jag alltid innan mens och den ska komma i helgen så tyvärr så är det nog kört. Suck..... Men tack för peppningen.
    Hur det fungerar vid 3-pack vet jag inte men det finns det andra i tråden som vet. Kanske räknas som ett halvt. INte omöjligt

Ge inte upp för att du fick spottings. Det kan ha varit sen ägget fäste . Vid mina tidigare plus har jag haft spottings. Denna gången var det lite ljustbrunt när det fäste.
    Håller tummarna!
  • mulan
    fröke skrev 2010-05-19 19:09:47 följande:
    Oj jag glömde säga grattis till din graviditet. Hur många försök blev det för dig?
    fröke skrev 2010-05-19 19:08:20 följande:
    Mulan: Är det sant! Nu gav du mig verkligen nytt hopp. Jag hoppas hoppas hoppas!!! Det var lite brunt nämligen. Märkte du av några andra symptom? Jag har nämligen inga alls.
    Tack så mycket!!!

Nä jag har haft väldigt svaga symptom hela tiden innan TD alla gångerna. Kan lika gärna bero på vagiatorerna

Detta var min 7:e återföring och mitt 3:e plus. Hoppas mini behagar stanna hos mamma denna gången. 3:e gången gilt
  • mulan

Hi hi hi

Hoppas verkligen att ni har rätt . Om ett dygn vet jag mer. Känner mig som ett nervvrak nu

• mulan
    Happiness skrev 2010-05-20 11:26:13 följande:
    Hallåh hallå!!!! Jag har skrivit fel sorry,sorry. Gjorde en extra koll och blåsorna på vänster var 15 mm i tisdags. Falskt alarm ...Haha jag är väl så stressad antagligen nu att jag fått fel på hörseln...
    Vilken tur
    Lycka till i morgon!!
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-20 11:36:51 följande:
    Vad du är gullig. Tack så mycket. Pratade med BM på CA precis. Hon är så himla gullig. Hon försökte trösta mig så gott det går Som jag sa till henne...Ni skulle ju aldrig gjort detta väl om folk dog av smärta...Haha!!!! Det är ju självklart två saker ( och det vet ju redan ni som gjort det). Dels hur många ägg man faktiskt får ut och dels själva ingreppet i sig. Gör det ont osv. Men det är ju för jag aldrig har gjort det förr ooch vet inte rikigt vad som kommer att hända. Det kanske visar sig vara en peace of cake.
    Jag kan bara tal för min egen del men jag har inte haft ont vid ÄP. Men det är olika från till person till person. Försök att slappna av så tror jag det gör mindre ont. Och på CA är du i goda händer . Dom är varsamma.
    Jag har även varit på en annan klinik. Där mådde jag dåligt efter ÄP men det var för att de fick ge mig dubbla doser smärtstillande. ÄP:et tog längre tid så jag behövde en extra dos för att inte få ont.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19