Inlägg från: Vädur 78
|
-
-
Alvedon kan du tavinterland skrev 2012-02-19 10:22:50 följande:Kan man ta alvedon förresten?
-
Jag slutade 6 dagar efter TD tror jag det var.....Love is everything skrev 2012-02-23 20:25:28 följande:Vinterland: Synd att det inte blev frysisar, men det är säkert för att du fått ett riktigt guldägg!! Håller mina tummar för dig! Hur känner du dig annars? När börjar testandet?
Tänkte kolla... När har ni fått information om att sluta med vagitorierna om ni skulle bli gravida efter insättning? Min läkare pratade om att sluta efter vecka 12. Och sist vi var där sa han att jag kunde sluta nu direkt.... Hänger inte med riktigt? Man vill ju inte riskera något pga att sluta för tidigt.....
Hur mår ni annars?? -
Usch vad tråkigt att det inte gick vägen. FET räknas som ett halvt försök. Antingen får du betala till 10000 kr för en ny behandling eller så får du 3500 kr tillbaka.... eller gör du allt på CA??? Jag gör på distans och betalat 40000 kr för vårt 3 pack.vinterland skrev 2012-02-28 06:44:04 följande:Hmm, verkar mest vara jag som är aktiv här ;)
Jag undrar över hur man räknar antal behandlingar? Vi köpte ett 3-paket och har gjort 2 fulla behandlibgar som lett till 2 ET och så har vi gjort 1 FET, betyder det att vi har 1/2 försök kvar? hur gör man då? När jag läser vårat kontrakt tyder jag det som att ett FET är 1/2 försök?
Någon som vet?
Massa kramar till dig! -
Vi hade ju vårat första 3 pack helt på CA och betalade 60000 kr, minns jag rätt så fick man nog då tillbaka 10000 kr/ behandling så då borde ni få tillbaka 5000 krvinterland skrev 2012-02-28 12:06:25 följande:Tack för ditt svar Vädur! Vi gör allt på CA och har betalat 60 000:-
Tack för kramarna :) Känns trots nederlag, helt ok. -
vi har gjort 2,5 behandling i vårt 3 pack. Vill vi göra en IVF till så ska vi betala 10000 kr. Vet inte om det är samma pris när man gör allt på CA men har för mig att Sötisa oxå skulle betala det och hon har väl gjort allt på CA tror jag.vinterland skrev 2012-02-28 13:14:40 följande:men 10000:- för att göra en ny behandling? Gäller det från stimulering till insättning då?
-
Ja det är ju lite lättare att få ihop 10000 Dumma mensvinterland skrev 2012-02-28 18:40:25 följande:Det låter ju bra, Vädur. Var rädd att det skulle bli 30 för en ny, 10 000 kan vi nog få ihop. Nu går jag bara och väntar på att mensen ska sätta igång. Fortfarande brunt.
-
Vi har en paus just nu. Vilar upp mig från alla behandlingar och kämpar med att gå ner i vikt! Startade ju så tidigt med syskonförsök så hann aldrig gå ner efter graviditeten men nu är det bara 1 kg kvarvinterland skrev 2012-02-28 19:29:10 följande:Ja, j-laineb mens ;) Ska ni börja snart igen eller vart är ni i hela processen? Försökte gå bakåt och läsa men funkar inte...
Men det är antingen och testa metoden med kalciumjonifor, gå vidare till ÄD eller ge upp..... -
Kram!vinterland skrev 2012-03-01 17:31:19 följande:Å så har jag börjat blöda igen, suck!! Nu ser det mer ut som mens. Förbannat! Ja ja, jag fick ju hoppats i 2 extra dagar i alla fall.. Blää blää...
-
När tog du Pregnyl då? Den sitter i max 10 dagar.... Håller tummarnavinterland skrev 2012-03-02 11:57:44 följande:Åh, så himla dum jag är. Såg testet ligga och skräpa. Tänkte att jag kan väl lika gärna få det överstökat. Ska ju testa imorn bitit. Blöder ju nu. Så jag kissade och fick ett starkt plus. Så nu får jag köpa ett nytt och testa imorn iguen. Tänkte att nu eller imorn bitti spelar väl ingen roll. Korkat av mig. Nu när det blev så tydligt blir jag ju orolig att. Jag får ett falskt plus imorn med. Jäkla pregnyl och hjärnspöke...