Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Amorosa: å vad spännande att det är så nära nu Stort Lycka till när det sätter igång!!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2012-02-03 10:54:20 följande:
    Om jag inte skriver något, utan bara antyder så forstätter ni att hålla tummarna stenhårt för mig och äggis. Tänker att om jag skriver det så kommer det att gå åt skogen. IGEN. Rynkar på näsan Och det vill jag inte. Men kan säga att det blev igår på rd5 och tydligare idag.

Så inga grattis än!! TD på onsdag.... Drömmer Ni som gjort tiiiidiga VUL, när kan man se hinnsäcken?? 
    Tummarna hålls
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia: Så ledsen för eran skull
    är oxå otroligt tacksam att man har ett barn, men är ju ändå jobbigt när det är svårt med syskon. Man kan ju som du säger ha jättefin kontakt med sina syskon även om det skiljer några år.
    Men är så svårt att veta hur länge man ska försöka och när ska man ge upp?  Hur många syskonförsök har ni gjort nu? Kram kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Majsanna: Beklagar minus först och främst! Vi har fått köpa 2 st 3 pack på CA, lyckades på första försöket i det första. De gör nog alltid egna bedömningar när det gäller 3 pack och jag kan inte tänka mig att det skulle vara något problem för er att få igenom det.
    Högre dos har inte gett mig mer ägg. Har kört på lite olika doser men fick ut mer ägg på 187,5 jämfört med 225ie och 300ie.
    Hänger i en tråd med några som har lägre AMH och några där har vänt sig bla till någon läkare i Grekland som ska vara duktig och de ger ALDRIG högre doser än 225.
    Skulle med tro att de tagit TSH men är det några år sen så kan det vara värt att ta om det!!! Lycka till! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2012-02-12 19:44:03 följande:
    Vinteland- lycka till imorgon!

Majsanna- det var ju bra värden du hade. Men är du osäker be och få ta dem igen.

Är det någon mer som har koll på detta med tsh t4?

Vädur- hur går det för dig?
    Ett TSH på 1,6 är ju bra Men sen ska det ju inte vara över 2,0 när man är gravid och mitt TSH går ju alltid upp när jag tar hormoner.......Loppan är ju expert på detta men vet inte om hon är inne så mycket. Men de skulle väl för säkerhetsskull sätta in en låg dos på dig, skulle de höra av sig igen?

Vi hade ett bra samtal med T när de öppnade efter jul Men än så länge är inga beslut tagna. Jag kämpar med att gå ner i vikt nu och ska gå ner till mitt mål innan vi gör något mer..... har snart klarat av 10 kg, så 2 kg kvar nu Men är väldigt skönt med en paus faktiskt. Kör ni igång i maj?? Kram kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2012-02-12 20:23:24 följande:
    Vädur- 10 kg, grattis!!! Håller själv på för fullt men det får seeeeegt. Har tappat 5kg sen i november och ny står det helt still trots träning 3 ggr/veckan och lågkolhydratkost:(
    Vad har du för tips;)
    Ja, vi kör igång i maj tror jag. Måste gå ner ca 9 kg till och som sagt går det inge vidare..
    Vi får betala 10.000:- för det försöket förresten, vi pratade ju om det för ett tag sen.
    Ang tsh är jag lite oinsatt och har förstått att 1,66 inte är så tokigt men skulle ändå vilja få ner det lite. De skulle ringa upp när bm hade pratat med Tb om det, hoppas de ringer imorgon. Kan du nåt om Prolaktin-värde? Gick igenom mina famla journaler och såg att jag hade ett jättehögt värde på över 300 men det var många år sedan och innan jag blev gravid. Men undrar varför det inte har gjorts några mer koller på det? Är inte så kunnig i detta så måste forska vidare.,

Kram på dig!!!!
    Men 5 kg är ju med kanon Jag cyklar på motionscykel ca 5 ggr i veckan och sen försöker jag gå mycket promenader. Blir ju 1-2 promenader/dag. Sen har jag slutat med sötsaker, chips, kakor och sånt och det är jag stenhård med...inga undantag Minskat ner en del på kolhydrater. Än så länge fungerar det såhär annars får jag börja med löpning till våren.
    Ja vi får med betala 10000 kr om vi vill göra ett försök till. Jag tog ju Prolaktin nu i höstas och det var ok... ska kolla i min journal 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Mitt prolaktin var 140 och det ska vara bra.... kommer inte ihåg om gränsen gick vid 270??

♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2012-02-12 20:45:47 följande:
    Tack Vädur du är en klippa, får nog be om ett prov till. Inte för att jag vet vad ett för högt värde innebär...kram
    Det kan nog försvåra att bli gravid. En jobbarkompis till mig försökte bli gravid i flera år och sen under utredning så hade hon höga prolaktinvärden, fick någon tablett och vips så var hon gravid.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78

googlade lite på prolaktin men får fram olika referensvärde. Att det inte ska vara över 200 på ett ställe, 466 på ett annat och 560??? Ha ha man blir ju inte klok

♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2012-02-16 10:27:58 följande:
    Loppan- haha ja det blev halvt igen! Fullt upp med lilltösen;) Nu håller du mig på streckbänken.. Ska prata med Ca idag så tacksam för ett helt inlägg till:) :)
    Ha ha Lycka till med samtalet
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19