• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-11-30 11:49:51 följande:
    Vi får helt enkelt tycka olika här.  Jag anser att man har ett eget ansvar för sitt eget välmående. Jag har full förståelse för att man kan gå igenom fruktansvärda personliga tragedier och gå vilse bland alla känslor. Men det finns hjälp att få.

Jag menar heller inte att man inte får vara djupt ledsen eller frustrerad, men när man blir bitter och misunnsam och riktar denna ilska utåt - mot andra "oskyldiga" förbipasserande i livet, då är man skyldig sig själv att söka hjälp. Och den hjälpen ska självklart vara skräddarsydd för de olika personer som söker den. Som du skriver, vissa har svårt att hitta vägen tillbaka och då ska de få den tid och den hjälp de behöver för att finna tillbaka till den människa de kan vara.

Jag är pratat med många kämpande ofrivilligt barnlösa och vi har alla delat frustrationen och sorgen över ständiga minus och brottas mot längtan efter ett barn. Men aldrig har ett hat mot barn eller barnfamiljer eller gravida på något sätt fått en att må bättre eller att ta en ur sorgen. Och att som denna person, referera till någon outtalad "turordning" för barn och graviditet och hat mot andra som gått före i kön, det gör mig mörkrädd faktiskt. Jag vill starkt uppmana människor som känne så att söka hjälp och jag hoppas innerligt att de kan få den hjälp de söker.
    Det verkar som att jag är dålig på att förklara vad jag menar, så jag ska inte fortsätta. Den här tråden betyder mycket för mig som ett stöd och jag vill inte att ett missförstånd ska orsaka dålig stämning på något sätt.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-11-30 20:23:47 följande:
    Tack söta du. Ja jag hoppas verkligen att det ska gå bra. Jag är så apa-nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Blödde färskt blod idag men jag tror att det beror på att jag är helt förstoppad och då måste man ju trycka på. Ursäkta beskrivningen...men ni är väl vana vid ofräscheter vid det här laget   Hur rustar man sig inför ett negativt besked när man INTE VILL HÖRA det???

Förstår att dagarna är sega som kola för dig. Ska du tjuvtesta?
    Håller alla tummar och tår för att det ska se fint ut! När det gäller att rusta sig för dåliga besked tycker jag Vädurs förslag var rätt lysande Glad   kram till dig - ska tänka på dig.
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2010-11-30 23:45:22 följande:
    Usch, har en sån deppig dag... Menshel**tet som aldrig kommer, försov mig och var tvungen att jobba över 2 timmar, och på lunchen så kläckte en kollega kommentaren om det inte var dags för syskon snart....
    Jo, någon gång kanske det finns tid för det svarade jag med ett leende..

Gick tillbaka till kontoret och satte mig vid datorn, kunde inte låta bli så jag gick in på graviduträknaren och insåg att jag skulle varit i vecka 16 nu.. Magen skulle börjat växa, det skulle snart vara dax för RUL, kanske till och med fått känna lite fladder från bebisen..

Nu sitter man här 31 år ung och steril istället..

Sometimes life sucks...

Ursäkta deppo-inlägget, var skönt att skriva av sig lite

Kramar till er!
    Kram till dig med! Vissa dagar borde bara raderas, så enkelt är det...  Hoppas det blir en något bättre dag idag och att mensen snart behagar anlända.
    Själv ligger jag och lyssnar på min mans fridfulla snarkande och önskar han kunde dela med sig lite av sömnförmågan till mig. Ruvning och sömn verkar inte fungera ihop för min del.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-12-01 10:29:07 följande:
    Hej tjejer. Har precis släpat mig hem från CA. Det är över nu. Hjärtat har slutat slå
    Fostret är mindre än vad det var för en vecka sedan. Kroppen kommer väl stöta bort allt snart. Tills dess får man gå runt och vänta på missfallet. Så himla tråkigt...känns så orättvist att man har gått så länge och trott att man skulle få en tidig julibebis. Mår illa och är trött som en gnu och ändå inte få ett dugg för det. Fan.....

Har fått återbesök så de kan se så att allt har kommit ut. Sen är det upp till oss att komma tillbaka när vi känner oss redo att börja försöka igen.
    Jag känner mig lite tom på ord men försöker skicka lite styrka och tröst till dig över cyberrymden - hoppas den når fram Nalle! Jag förstår att det måste kännas bedrövligt att kroppen forsätter skicka gravidsignaler och att  må dåligt fysiskt ovanpå det psykiska.

Var rädd om dig!
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-12-01 09:34:56 följande:
    Hann läsa lite till...

Shibby77, ingen rolig dag för dig, så jag hoppas att denna dag blir bättre. Kroppen kan verkligen vara osamarbetsvillig ibland.

Kryddan71, vad jobbigt att du inte kan sova! Såg på tiden på ditt inlägg! Okristligt tidigt! När har du TD?
    Testdag på lucia, men gissar att jag inte kommer orka vänta så länge. Tja, sovandet är ett problem eftersom det pågått så länge.  Jag har fått sömntabletter som fungerar ihop med ev graviditet, men de fungerar inte helt och om jag blir väckt är det kört. Och de senaste nätterna har vår senile kisse kört nattkonsert vid 2.30 och då vaknar jag med rusande hjärta och kan inte somna om. Däremot låter jag dator, böcker etc vara ifred till 6-snåret efter order från min läkare. Men men, jag är priviligerad som kan styra mitt jobb lite. Dagar som idag när jag inte känner mig säker bakom ratten kan jag oftast jobba hemifrån.
  • Fylgja

Ja, jag har sovit dåligt i många år. "Förstörde" balansen mellan vila-aktivitet i samband med en utbrändhet och det är tydligen svårt att få ordning på den igen. Läkarna förklarar det med att kroppen tolkar signaler fel (tja, det är den korta förklaringen). Har lagt mycket energi på att hitta vägar och i perioder har det fungerat relativt bra, om än med sömntabletter som stöd. Men IVF-tiden har varit helcirkus i sömnhänseende, förmodligen pga mycket funderingar och pga hormonröra.

Jag tror jag ska tjuvtesta på söndag, RD6. Får se lite hur det känns.

Vår måns är lite smådöv förutom att han är senil Cool så hans jamanden har blivit fantastiskt ljudliga. Rena Pavarotti! Han sover gärna uppe vid våra huvuden men de nätter han leker nattvakt och jamar en gång i timmen får han bo ute i tillbyggnanden. Det gillar han inte och talar precis som dina kissar om det!! Min man störs dock mindre eftersom ljudet ändå blir dämpat - och det är ju bra om en av oss får sova iallafall!

• Fylgja
    cotton skrev 2010-12-01 15:38:33 följande:
    Jag förstår, tufft det där. Sömnlöshet blir väl också ett stressmoment i sig självt antar jag.

Det är spännande med tjuvtest! För mig del inbillar jag mig att jag hellre vill veta på rent vetenskapligt sätt hur det står till, än att plötsligt få en mens. Men jag visst ju också att ett minus RD 5 eller 6 absolut inte måste betyda något.

Hur mår du? Känner du något?

Det finns två perioder under hela IVF karusellen som går extra långsamt, och det är ruvarperioden samt tiden fram till det första VULet - då man ser att allt är ok. (just då i alla fall).

Men å andra sidan får vi som håller på med IVF alltid vänta. Väntan är en del av ens vardag.
    Jag inbillar mig lite stick i livmodern osv men det är nog mer fantasin som lever rövare än ett riktigt symtom.
  • Fylgja

Tittar in och önskar trevlig helg!

Skrippo: så skönt att det såg bra ut!

Shibby: Låter som ett klokt beslut, att baka in massa stressande/oro den här månaden är ju synd. Bättre att ha en fin julmånad och sätta igång med nya krafter i januari!

Fru Naftra: Tänker på dig!!

Idag har jag ägnat mig åt VAK (vård av katt...) Vår gamle skrutt var så risig att jag fick ta en tur till vet. Dropp och en penicillinspruta och sedan är det bara att hoppas på det bästa. Är han inte bättre nästa vecka är vi tvungna att ta ett jobbigt beslut.Gråter  Hoppas det inte blir så och att det inte blir en kombo med minus på stickan..

Hursomhelst, vi har fått plåga honom med benmassage eftersom droppvätskan rasade rätt ner i ena benet på honom. Det gillar han INTE så här har varit fräs och klöskonsert! Så kan man också roa sig en fredag Cool

• Fylgja
    Skrippo skrev 2010-12-03 23:34:30 följande:
    Ingen glad gubbe ännu på ÄL testet trots att det såg så fint ut *ledsen*
    Håller tummaran för att den bestämmer sig för att komma supersnart, så frustrerande!
    Lilla fröet skrev 2010-12-04 12:31:18 följande:
    hej på er alla
    kryddan.: ush det e så hemskt med dom små djuren..vi tog bort våran för 2 års sen o det knyter sig nästan i magen nr jag tänker på han..dom e en väldigt kära! Hoppas det går bra!!

Jag får iaf vänta tills nästa år innan det blir nåt försök för här dök den inte upp i tid!!
    Ah, eländes mens att inte komma när man vill, men det kanske känns ok att vänta till efter jul?

Kissen är lite mera med på noterna idag, droppet var välbehövligt och tack och lov lyckades vi massera tillbaks det från tassen - han såg ut som klumpfot stackarn..  Återstår att se om antibiotikan hjälper eller om det är så illa som de varnade oss för, att det är en tumör som ligger och stör. I så fall är det inte mycket att göra, han är för svag för några större ingrepp. Men ja, det är väldigt vad man blir fäst vid sina fyrfotingar. Han är 17 år och vi har hängt ihop i 14 av dem.

Vet ni, jag tjuvtestade igår - helt galet tidigt och mest för att allt kändes så pest. Och det var ett yttepyttesvagt plus. Så svagt att jag nog lika gärna kan ha sett i syne, så jag vågar inte tro på det. Testar imorgon igen så får vi se.
  • Fylgja
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-12-05 11:21:33 följande:
    Hej på er
    Tänkte bara titta in och se hur det går för alla, jag läser i tråden någon gång varje vecka. Hoppas ni alla får en riktigt fin december och att det blir riktigt många + i tråden.

Själv så har jag kommit till v 28 nu och börjar fatta att vi faktiskt skall få två små bebisar i mars
    Så roligt! Det är så gott att läsa lite glädjeberättelser ibland!
    sydney skrev 2010-12-05 07:50:22 följande:
    nej vad kul! Hoppas på lite starkare idag då! Hur mår du annars under ruvningen?
    Fortfarande väldigt svagt, men jo, det är ett plus. Fick använda min man som kontrollperson - själv tror jag fortfarande att jag ser i syne. Han säger att det är ett plus, om än svagt, så då är det väl så....

Känner inget speciellt, lite vagt illamående kanske, men annars känns det mest som det brukar göra när jag ska ha mens - molvärk i högersidan osv. Så skriv inte av möjligheten ännu! Det är ju himla tidigt - det behöver ju inte kännas något särskilt och ändå vara plus - håller tummarna för dig!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19