Carlanderskatöserna del 19
Jag menar heller inte att man inte får vara djupt ledsen eller frustrerad, men när man blir bitter och misunnsam och riktar denna ilska utåt - mot andra "oskyldiga" förbipasserande i livet, då är man skyldig sig själv att söka hjälp. Och den hjälpen ska självklart vara skräddarsydd för de olika personer som söker den. Som du skriver, vissa har svårt att hitta vägen tillbaka och då ska de få den tid och den hjälp de behöver för att finna tillbaka till den människa de kan vara.
Jag är pratat med många kämpande ofrivilligt barnlösa och vi har alla delat frustrationen och sorgen över ständiga minus och brottas mot längtan efter ett barn. Men aldrig har ett hat mot barn eller barnfamiljer eller gravida på något sätt fått en att må bättre eller att ta en ur sorgen. Och att som denna person, referera till någon outtalad "turordning" för barn och graviditet och hat mot andra som gått före i kön, det gör mig mörkrädd faktiskt. Jag vill starkt uppmana människor som känne så att söka hjälp och jag hoppas innerligt att de kan få den hjälp de söker.