Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Olivia3mars skrev 2011-06-09 13:37:46 följande:
    Hej alla!

Bara en snabb fråga innan jag ska ha telefonsamtal med Margareta ca 16 idag.

Vid återinförandet, brukar det enbart vara en läkare med eller brukar det vara någon sköterska/barnmorska med? Förutom att någon från labb tittar in alltså.

Kram
    Jag hade med en sköterska el BM samt läkare och en från labb.

Hoppas du får ett bra samtal med margareta 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-06-09 20:57:03 följande:
    Tack för svaren jag fick :)

Det var toppen att få prata med Margareta. Så skönt att få ställa alla frågor jag grubblat över.

Vi kommer sätta igång igen i början av augusti. Margareta tyckte att vi skulle köra på Puregon igen, men eftersom vi misslyckats med det två gånger och lyckats med Menopur så lutar det åt att vi kör på det sistnämnda ändå. Sen är frågan om vi vill köra kort eller långt protokoll. Vi har ju lyckats med långt.. Hm. Svåra val.

Kram
    Skönt att du fick ett bra samtal med Margareta. Hon är så go Jag har ju gjort både korta och långa metoden och den korta är ju så mycket skönare!!! Har ni gjort korta någon gång eller bara långa innan? Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-06-13 18:08:36 följande:
    Det var bara liiiite kvar av slemhinnan, annars var allt ute! Han sa att det iallafall inte var ett utomkveds den här gången. Men det visste jag egentligen redan, eftersom det befruktades mellan äggstockstratten och äggledaren och alltså "åkte runt" i buken då det hände.

Blev lite besviken bara.... Rynkar på näsan Det första han sa var att: Jaha, då var det dags att göra tidigt grav.ultraljud nu då! Han hade inte en aning om att vi fått MF trots att jag pratat med BM både i telefon och suttit uppe hos dem och lipat.... Hur kan man missa en sån sak på ett ställe där det enbart arbetar 3 personer?? Jobbigt att behöva förklara och dra upp allt igen.... Dåligt!!!

Japp, nu laddar vi inför nästa omgång! Glad Ska på slemhinne-kontroll den 8 augusti! Då ska jag ha planerat in en provera-mens och kört ca. 10 dagar med progynon. Känns jätteskönt att ha en ny plan! Sommaren kommer gå så fort ändå så vips är vi där. Skål {#emotions_dlg.flower} Skål
    Jobbigt att de inte är pålästa  Skönt att det mesta kommit ut och bra med en ny plan
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-06-13 18:46:57 följande:
    Många kramar till dig Love. 

Vi är några stycken här som får ta nya tag efter sommaren. Jag hoppas verkligen att jag kommer att orka det. För jag vill verkligen bli gravid igen samtidigt som jag är skiträdd för det. 
    Förstår att du kommer vara rädd, men vi kommer vara här och stötta dig vännen! Hoppas du får ett bra samtal i morgon! kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2011-06-14 09:42:44 följande:
    Love och majsanna: stora kramar till er och lycka till efter sommaren!

I söndags kl 13.39 föddes vår Calralnderskatös! Hon vägde 4510 g, är 52 cm lång. Hon kom efter igångsättning i v 38 då de var rädda att hon skulle bli för stor annars. Förlossningen gick jättebra, nu är vi hemma och försöker vi komma överens om hur ofta det är lagom att amma. Hon vill sova på natten och jag vill att hon skall käka lite också...
    GRATTIS{#emotions_dlg.flower}
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad: Tanken är väl att starta runt 20 aug. Ska till min akupunktör på torsdag så få se lite vad hon säger. Tycker hon jag ska vänta längre så gör jag det. 
    Spännande att testa korta metoden, den är så smidig Håller tummarna för att mensen kommer när den ska Mysigt med kattunge  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-06-14 13:21:58 följande:
    Vädur78: Lycka till i augusti! Kram
    Tack snälla
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-06-14 13:25:50 följande:
    Hemflyttad: Än har ingen läkare ringt. Jobbigt när man inte exakt vet när dom ska ringa. Jag vågar ju knappt gå på toa...
    Korta metoden är så smidig. Jag har i och för sig inte någon erfarenhet av den långa då jag alltid (4 gånger) gjort den korta.

Jag hoppas att jag är redo att sätta i gång i augusti eller september. Det beror ju också på när min kropp kommer i gång med mens också. Vet inte hur lång tid det brukar ta att få tillbaka mensen efter en avbryten graviditet.

Just nu tror jag faktiskt att det är mannen som är mest nervös inför att försöka igen. Han är otroligt rädd för att Dutt är det närmaste vi ska komma ett barn. Naturligtvis är jag rädd för det också, men jag känner att vi måste fortsätta. Jag kan inte detta öde få vinna över mig.

Mitt i allt kaos jag har haft de senaste veckorna skickade jag in en ansökan till ett jobb för ca två veckor sedan. Idag ringde dom och ville ha en telefonintervju. De skulle ha det med ett antal och sedan välja ut några som de vill träffa personligen. Nu hoppas jag att jag inte verkade allt för vimsig. Jag vill verkligen ha ett nytt jobb!! 
    De brukar ringa mellan 15,30-16,30. Lycka till på intervjun
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-06-14 13:51:22 följande:
    Förresten, ni som är eller har varit gravida, kan ni svara på en fråga?

Jag har alltid fått mensen 11-12 dagar efter ÄL/ÄP (plus några dagar med spottings/småblödningar), och fick 10 dagar efter ÄP den här gången.

I andra länder är det ganska vanligt med progesteron i olja som man injicerar. Det fick jag när jag gjorde FET (utomkveds) och det var så skönt att inte börja blöda innan TD. Men Torbjörn säger att det kan vara skadligt och att det inte används i Sverige längre.

Så jag undrar: finns det fler som brukar börja blöda tidigt men som ändå till slut blivit gravida med "bara" vagitorier eller gel? Fick ni några småblödningar då eller ingenting?

Tycker att det är så jobbigt att knappt våga gå på toaletten efter behandlingen ...
    Jag har vid mina minus ruvningar fått spottings runt RD 10 och sen har mensen kommit igång ordentligt efter några dagar. men jag blev ju sen gravid
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19