Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Hemflyttad skrev 2011-05-30 10:12:18 följande:
    Hej!

Jag är ny i tråden och även helt ny på familjeliv. Jag har bott utomlands i många år men flyttade nyligen hem till Göteborg igen. Inte ny i IVF-svängen men har aldrig gjort det på svenska tidigare

Jag hade ÄP på Carlanderska i tisdags. Det gick inte särskilt bra, jag blev väldigt besviken. Jag har gjort 2xET och 1XFET tidigare, och det sista blev en utomkvedsgraviditet. Sista gången fick jag 12 ägg varav 10 var mogna och befruktades fint, fick en blastocyst tillbaka och två till frysen. Den här gången, första på CA alltså, fick jag bara 4 ägg - resten av äggblåsorna var tomma. Tidigare har jag fått fler ägg än förväntat utifrån antalet äggblåsor så det var inte alls kul.

Det blev tre fina embryon, fick tillbaka 1 tvådagars i torsdags och de andra två skulle odlas vidare och kanske frysas. Efter ÄP bad jag dem att ringa dagen efter och berätta hur det hade gått, men det var det ingen som gjorde. Jag ringde upp själv och fick veta att Margareta skulle ringa upp, men det gjorde hon inte heller. Tyckte det var väldigt jobbigt att inte veta hur det hade gått förrän man satt där och skulle in på ET. Jag hade mycket hellre velat göra en tredagars ET, gör de inte det på CA? Är det normalt att de är dåliga på att höra av sig?

Hoppas såklart på den lille där inne, men kommer annars att köra igen efter sommaren. Har köpt 3-pack, som tur är.

Oj, det blev visst lite långt det här. Hoppas alla får en fin dag, kramar på er!
    Välkommen hit! Grattis till ruvning Jo de gör 3 dagars ET på CA, det har jag gjort. Dåligt att de inte ringer upp när de sagt det. Det hände oss med i feb. En BM ringde när vi var på väg till Göteborg och sa att det inte blev något ET och att någon av läkarna skulle ringa oss.... men dagen gick och ingen ringde så tillslut ringde vi på deras jourtelefon istället. DÅ blev jag med besviken, man betalar ändå så pass mycket pengar till dem.
    Ändrade de något i din behandling nu då?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-05-30 10:42:31 följande:
    Tack Vädur!

På min tidigare klinik så ringde embryologen både dag 1, 2 och 3 och berättade hur det gick, och det kändes väldigt skönt. Jag har förstått att det inte går till så på CA, fast om de säger att de ska ringa så borde de ju göra det!

Fy, det kan inte ha varit roligt att få det telefonsamtalet på vägen till ET ...

Jag hade precis samma behandling med synarela och gonal-f som tidigare, en något högre dos av gonal-f bara, så det ska bli intressant att höra om de har några teorier kring varför det blev så få ägg.

Jag har läst tillbaka en bit i tråden så att jag ska hänga med lite bättre och få ett hum om er andra - ska du också köra igen efter sommaren?
    Innan ringde de alltid upp sina patienter som gjorde allt hos dem på dag 1 men det har de slutat med. Jag bad dem sist att ringa eftersom vi inte alltid har kommit till et och har dålig befruktning och då ringde de ju upp.
    Jag kan med sakna att de ringer och säger hur det går. Vår nästa IVF kommer jag kräva daglig kontakt om hur det går.
    Nä det är inget roligt samtal när de ringer och man är på väg.... har hänt 3 ggr nu.
    Ja  vi ska köra igen efter sommaren.
    Vi gjorde 3 försök i Linköping och sen köpte vi ett 3 pack på CA, lyckades då på första försöket. Nu är det sysjkonförsök och vi gjorde ett misslyckat FET i nov och sen 2 behandlingar nu i vår då vi inte kommit till ET. De har minskat min dos ganska mycket från försöket vi lyckades på och nu ska vi köra som vi gjorde då igen. Sen tror de min äggkvalité är dålig så de vill få ut många ägg nu och hoppas något som är bra kommer ut Ska även gå på akupunktur nu under sommaren för att se om det kan hjälpa, gjorde det när vi lyckades
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-05-30 11:13:28 följande:
    Då får vi verkligen hålla tummarna för nästa gång, det måste ju vara din tur igen nu!
    Ja det får vi göra, samtidigt är man glad och tacksam över att ha lyckats få ett mirakel
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-30 17:23:36 följande:
    Hemflyttad: Välkommen hit och grattis till ruvning!

amarosa: Grattis till ruvning:

Vinterland: Fy det är så jä**a orättvist! Jag vet vad du går igenom och det gör så ont. Ta hand om varandra! Kramar om!

Ego: Har inte varit så aktiv här den sista tiden. Mår jätte illa och tar nu postafen som hjälper mot det värsta illamåendet men långt ifrån allt. Ska träffa BM imorgon och prata med henne hur jag ska göra. Jag ska inte klaga men det är jobbigt när man inte ens orkar sitta upprätt på en stol Rynkar på näsan Som tur är så är det ju övergående. Imorgon är det en vecka kvar till vårt vul Skrattande
    Jobbigt att du mår så illa Men finns ju annat att få om Postafen inte hjälper. Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-05-30 19:22:23 följande:
    Amorosa - ser att du har testdag dagen innan mig. Vi får hoppas att det blir två trevliga dagar!

Glömde visst att säga att det var ungefär 18 månader sedan jag gjorde senaste IVF-omgången före denna. Så man har ju blivit lite äldre ... De gjorde VUL på vårt första besök och kollade in äggstockarna för att se hur det stod till antar jag, höjde något jämfört med förra gången och sedan fick jag höja lite till efter första VUL på dag 6. ÄP var en dag tidigare än förra gången, men OK om det hade funnits omogna ägg men nu var det ju helt tomt i de flesta äggblåsorna. Helskumt!

Vet du hur lång tid det tar innan man får brevet om eventuella frysta? Har inte stora förhoppningar eftersom det "bara" var två tvådagars men man vet ju aldrig ...

Loppanlängtar - grattis till graviditeten, vilken härligt historia!

Lito - tack! Hoppas du snart mår bättre, jag håller med om att man visst får klaga!

majsanna - Jag är så ledsen över vad som hände er, det är helt ofattbart. Annonsen är väldigt fin. Skickar många kramar till er.
    Vi fick vårt brev 10 dagar efter ÄP, men jag frågade innan när jag ändå pratade med dem så fick svar tidigare.
    Det kan ju hända en del på 18 månader var ju så för en annan här i tråden i vintras
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-05-30 17:42:08 följande:
    Vinterland: Fy vad tråkigt! MÅnga kramar till dig.

Ego: Sitter just nu och väntar på att prästen ska komma hit  så att vi kan gå igenom begravningen som är i morgoneftermiddag. 
    Dagarna är upp och ner här. Ena dan är ganska bra och andra sämre. Jag har svårt att inse att jag har en son och att jag faktiskt är mamma. I helgen hade jag "min son" som mantra i huvudet för att det på något sätt skulle bli mer verkligt.
    Om ni inte sett så finns Dutts dödsannons här: www.familjesidan.se/Resultat.asp?AdPersonId=2...&
    Om den inte kommer upp klicka på spara som pdf i högerspalten.

Många kramar till alla. 
    Hoppas ni får en fin begravning i morgon! Tänker på erHjärta Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-05-30 21:14:32 följande:
    Hemflyttad: Välkommen till den här tråden! Jag är också ganska ny här och gör just nu syskonförsök på CA.

Hur går det för alla er som ruvar? Jag är inne på dag 6 och i morse kändes brösten inte lika spända längre, sen under dagen var de nog ungefär så spända som de varit de senaste dagarna men nu inbillar jag mig att de blivit mindre igen. Och idag kom det också lite rosa när jag var på toa. Brukar alltid vara tecken på mens.. Himla skit också. Vi fick dessutom brevet från CA med posten idag med besked om att inga av våra övriga embryon klarat sig till frysen. Och precis när jag skulle sätta mig och kasta i mig middagen innan ett möte på förskolan ringde vår veterinär och meddelade att prover som tagits på vår hund visade att vovven vår förmodligen har en allvarlig sjukdom som kräver medicinering och tester resten av hennes liv... Suck. En riktigt omtumlande dag med humör som en berg- och dalbana. Men jag vill tillägga att jag inte givit upp om det lilla fröet som är i mig. Hoppas, hoppas, hoppas!!

Kram till er alla!
    Mina bröst blir alltid spända och försvinner runt RD 6-7 vet inte om det beror på ägglossningssprutan men så har det varit både vid plus och minus. Rosa är ju vanligt under ruvningen med även om jag förstår hur du känner. Tråkigt att ni inte fick några till frysen. Tråkigt med din vovve med. Håller tummarna för erat frö. Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-30 22:18:27 följande:
    Vinterland: Usch va tråkigt för er, mf borde vara förbjudet vid IVF!

Hemflyttad: Välkommen!

Majsanna: Tänker på er mycket och speciellt imorgon. Hoppas ni får en fin dag vännen!

Ego: Ruvardag 8 idag efter blastocyst. Igår och idag har det kommit lite blod, inte alls som mens utan bara litegrann.... ikväll ingenting. samtidigt tog vi ett gravtest igår som visade svagt plus, idag tog vi ett nytt, det var också svagt men lite starkare än igår. Vi vet varken ut eller in här.... om det är kört så kan väl lika gärna floden komma så att man vet?! Någon som varit med om detta? Kramar
    tror det är ca 50 % som får någon form av blödning när de är gravida. Grattis tilll plus, hoppas det blir starkare om några dagar! Håller tummarna
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-31 09:59:36 följande:
    Jag fick missfall inatt Gråter
    Nej nej Har du varit inne på KK? Kramar i massor
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-31 10:27:35 följande:
    Jag ringde dit imorse och fick en tid vid lunch, men det kom ut två blodklumpar lika stora som en knuten hand så jag konstaterade det själv och avbokade tiden. Ringde CA men en läkare måste ändå se så det är mf så tiden nästa tisdag som skulle bli vårt första vul där vi skulle få se ett pickande hjärta blir istället tiden då vi ska få mf konstaterat. Känns så grymt! Vi ska passa på att diskutera hur vi ska gå vidare, om vi ska ändra något i medicinering, behandling, missfallsutredning?? Åh, jag orkar inte tänka på det! Det är så orättvist och det gör så ont!
    Nej vad jag lider med er Borde verkligen vara förbjudet med missfall vid IVF. Vet du att de har tagit TSH på dig? Det kan ju vara en orsak till missfall och vet en del som det har missats på......visserligen inte patienter som gått på CA. Är det ditt tredje missfall nu??
    Det finns ju säkert saker som de kan ändra på i behandlingen.
    Kramar om dig länge...... 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19