Carlanderskatöserna del 19
Hemflyttad skrev 2011-05-30 10:12:18 följande:
Hej!Jag är ny i tråden och även helt ny på familjeliv. Jag har bott utomlands i många år men flyttade nyligen hem till Göteborg igen. Inte ny i IVF-svängen men har aldrig gjort det på svenska tidigare
Jag hade ÄP på Carlanderska i tisdags. Det gick inte särskilt bra, jag blev väldigt besviken. Jag har gjort 2xET och 1XFET tidigare, och det sista blev en utomkvedsgraviditet. Sista gången fick jag 12 ägg varav 10 var mogna och befruktades fint, fick en blastocyst tillbaka och två till frysen. Den här gången, första på CA alltså, fick jag bara 4 ägg - resten av äggblåsorna var tomma. Tidigare har jag fått fler ägg än förväntat utifrån antalet äggblåsor så det var inte alls kul.
Det blev tre fina embryon, fick tillbaka 1 tvådagars i torsdags och de andra två skulle odlas vidare och kanske frysas. Efter ÄP bad jag dem att ringa dagen efter och berätta hur det hade gått, men det var det ingen som gjorde. Jag ringde upp själv och fick veta att Margareta skulle ringa upp, men det gjorde hon inte heller. Tyckte det var väldigt jobbigt att inte veta hur det hade gått förrän man satt där och skulle in på ET. Jag hade mycket hellre velat göra en tredagars ET, gör de inte det på CA? Är det normalt att de är dåliga på att höra av sig?
Hoppas såklart på den lille där inne, men kommer annars att köra igen efter sommaren. Har köpt 3-pack, som tur är.
Oj, det blev visst lite långt det här. Hoppas alla får en fin dag, kramar på er!
Ändrade de något i din behandling nu då?