Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Olivia3mars skrev 2011-06-02 14:22:21 följande:
    Vädur 78: Tack i jättemängder för ditt svar. Det betyder hur mycket som helst! TACK! Och KRAM!
    Det var så lite Hoppas de lyssnar på dig och att det går bättre i höst! KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-06-02 17:28:01 följande:
    Vi fattar ingenting just nu! Inget blod sen i måndags och då var det ju bara ytterst lite söndag och måndag. Svagt plus då som blev liiite starkare till tisdag men fortfarande svagt. Idag TD, fortfarande positivt men svagt. Hur länge kan det vara svagt? Det känns som om det borde bli starkare nu. Well well, så länge det inte kommer mer blod så fortsätter vi med progesteronet och testar om några dagar igen.
    Tänkte ringa till CA imorgon och höra med dem lite. Man blir ju lite tokig av dessa dubbla budskap, antingen är det ju bättre att floden kommer så att säga eller så vill vi ju se ett starkt plus!
    Kramar till er
    Vad testar du med för test? För mig tog det tid innan billiga tester blev starka, däremot CB blev starkt runt RD 12. Men står ju på förpackning att det inte spelar någon roll hur starkt det är utan ett plus är ett plus.... så GRATTIS
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-06-02 21:41:29 följande:
    Jag har testat både med CB och testlagret och båda visar svagt.....
    Nej, de säger ju att ett plus är ett plus men vi vågar inte hoppas för mycket än!
    Har du tagit något nytt test idag? Håller tummar och tår! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-06-03 08:33:57 följande:
    Mmiaa - så länge du inte blöder och det är ett plus på stickan så tycker jag att du ska våga hoppas. Du är ju gravid! Grattis! Om plusset fortfarande ser svagt ut kanske du kan ta ett blodprov?

Olivia - vad tråkigt, förstår verkligen att det måste kännas jobbigt. Särskilt med tanke på att du ska bort med jobbet hela helgen nu också. Jag har tyvärr inga svar att ge dig angående dina funderingar, är ju i stort sett "nybörjare" på Carlanderska. Jag har också en del saker som jag ska diskutera med dem och har gjort en lista som jag ska ta med mig. Det gäller både sådant som jag var lite missnöjd med den här gången och vad som skulle kunna förändras inför nästa gång. Sedan är det nog viktigt att inte gräva ner sig alltför mycket i det som redan har skett utan att se till att nästa gång blir bättre - att man ställer alla frågor och är nöjd med svaren så att man kan gå vidare med gott hopp om att man kommer att få bästa möjliga chans i nästa försök. Kram på dig och hoppas att du får tid att ta det lugnt ett tag efter helgen.

Hur är det, har man rätt att träffa sin läkare innan man kör nästa försök när man har köpt trepack? Jag vill helst inte bara prata i telefon, det känns mer stressigt på något sätt.
    om du säger att du hellre vill komma dit och prata så går säkert det bra
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-06-03 21:44:16 följande:

Olivia3mars: vi träffade Torbjörn på vårt första besök, och han överlät till oss att själv bestämma hur vi ville göra. Vi har lyckats bra med Menopur tidigare, så ville vi fortsätta med det så var det helt ok. Jag trodde förresten bara det var Göran, Torbjörn och Maragreta som gjorde ET och ingen annan...? Undrar vem Susanna är?

mmiaa: lita på grav testen! Du är ju gravid! Spelar ingen roll hur svagt eller starkt det visar. Grattis igen!

Susanna hyr de in någon dag i veckan tror jag. Hon jobbar någon annanstans i vanliga fall. Det var någon här i tråden som gick hos henne på distans..... men kommer inte ihåg vart och vem det var??
    Hon kanske ska ta över Torbjörns tjänst om han ska gå i pension.... men hoppas han ska jobba längre..... för vem skulle kunna ersätta honom...
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-06-04 09:30:04 följande:
    Svagare streck och mer blod idag- förmodligen ett väldigt tidigt missfall då. Skitsurt!! Gråter
    Samtidigt känns det som om det kan gå någon gång. Får hoppas på de tre fina blastocysterna i frysen helt enkelt.
    Kramar till er och tack för att ni höll tummarna ändå
    Nej vad tråkigt SKönt i alla fall att du har ett gäng i frysen och för en del fungerar ju FET bättre för! Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-06-04 09:57:37 följande:
    Ja, vi får hoppas på dem. Någon borde ju bli en bebis Vet ni när CA öppnar efter sommaren igen och när man kan göra FET? Detta blir ju isf vårt andra försök av 3-packet, en del skriver att man får 2 FET istället för ett färskförsök, stämmer det? När börjar man sätta in 2 embryon, vi har ju gjort 3 återföringar nu, tror ni man kan önska det? Många frågor som snurrar i huvudet en sån här dag....
    De öppnar den 8 augusti igen. Det stämmer att du kan byta 2 FET mot ett försök i ett 3 pack!
    Jag tror inte de går med på att sätta in 2 blastocyster redan, eller hur gammal är du? De är väldigt hårda med det eftersom det är risker med tvillinggraviditeter. Kram kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-06-04 12:12:55 följande:
    mmiaa - fy, vad tråkigt. Vad skönt att ni har flera i frysen i alla fall, åtminstone ett av dem lär ju ta sig! Kram på dig.

Här är det också blödningar på G, redan fått lite rödbrunt nu på dag 11 efter ÄP. Gjorde dessutom ett test i morse som var negativt, så klart. Som vanligt alltså. Suck.
    Nej vad tråkigt kramar om!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kommatecken skrev 2011-06-04 12:39:50 följande:
    hej tjejer! Här passar jag nog in ;).
    Funderar på att göra IVF på Carlanderska till hösten.
    Välkommen hit!
    Kommatecken skrev 2011-06-04 12:51:47 följande:
    mmia...styrkekramar till dig.

Sussana är från Varberg. Hoppas nu inte Torbjörn går i pension tills vi ska gå igenom syskonförsöket. Har haft honom hela tiden och han är den bästa läkaren vi stött på i den långa IVF resan!
    Ja visst är han bra Vet bara att han är 65 år i år, men hoppas han är kvar ett tag till!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-06-04 18:22:48 följande:
    Vågar knappt skriva det men känner att jag måste........... Jag är GRAVID!!!! Skrattande Testade på dag 10 igår och det blev ett fint ljusrosa streck. Samma rosa färg som molnen vi går på här hemma... Men, men, men vi vågar inte tro något än pga mitt utomkveds sen tidigare! Men nu undrar jag lite hur man räknar ut vilken vecka man är i??? Jag satte in en fryst blastocyst! Räknar man ET som 2+0 eller 2+5 då?

Det här är helt sjukt.... Efter 4 år! Är det verkligen på riktigt??? Känns som en dröm.... Och jag är jättenojig, vågar knappt fisa utan att tro att pyret ska åka ut!!Skäms Tänkte vi skulle boka en tid hos Carl-Johan så vi kan få se det lilla livet. Är det för tidigt vecka 5 eller 6? Eller ser man hjärtat då? Det viktigaste först är att det ska sitta på rätt plats! Vi får börja där....
    ÅÅÅÅ Grattis Du räknar ägglossningsdagen som v 2+0
    Jag gjorde mitt första vul i v 6+6 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19