Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Love is everything skrev 2011-08-26 06:25:37 följande:
    Fick totalblank sticka idag.... Rynkar på näsan Kan vara för tidigt, men vid förra FET plussade jag rd10 och idag är det rd9. Så inga glädjebesked här alltså.

Nu undrar jag om ni kan svara på en sak. Hur skulle ni gå vidare om ni var jag??? Läs min pres och fråga om ni undrar något.... Nu vet jag varken ut eller in. IVF har ju liksom alltid varit "sista" anhalten. Ska vi bara betala och betala och betala och se nöjda ut? Vad hade ni gjort framåt?

Kram till er!
    Hade jag varit dig och om pengar finns så hade jag helt klart fortsatt med IVF. Kanske köpt ett 3 pack så man kan känna lite mindre stress. Du har ju blivit gravid och det är ju positivt även om det är grymt jobbigt med missfall. Ibland behövs det ju några IVF behandlingar innan man lyckas. Ni fick ju fin befruktning och bra embryo och till frysen så jag tror era chanser är stora att lyckas Håller fortfarande tummarna för ett plus om några dagar! När har du TD? Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-08-26 15:21:20 följande:
    Vädur78: Vilken läkare hade du? Om du orkar så hör av dig till CA och berätta att ni var missnöjda. Tror det är enda sättet för dem att bli bättre. Vi har fått ett superbemötande hela den här omgången. Min sambo misstänker att de har markerat oss på nåt vis, för att vi klagade på dåligt bemötande sist, så att alla nu behandlar som så prima det bara går ;)

Vid vårt förra försök var det Torbjörn som tömde och han lämnade en del som var lite mindre, medan Margareta (som gjorde ÄP nu) tog ut varenda en. Sen var jag på VUL efter ÄP pga smärta och då kunde man ju ändå se att några till vuxit till sig.

Stort lycka till nu, hoppas att äggen inte tog skada av att det gjorde ont :) Kram!
    Vi hade Torbjörn idag. Har inte haft honom på ÄP innan. Sambon ringde upp härom dagen, vi fick en sen tid för ÄP och jag mådde jättedåligt sist när jag inte kunde äta ordentligt på morgonen och fick vänta så länge. Då fixade de i alla fall så jag fick komma tidigare idag Men sambon sa ju till om att jag har svårt för ÄP och det tror jag står i min lilla ruta i deras journal.
    När jag kom dit frågade sköterskan hur det hade varit sist och jag sa att jag hade mer ont sist och då undrade hon vem som plockat mig då.... och sa att det skulle bli bättre denna gång.
    När jag kom in på ÄP sa de att jag skulle få mer bedövning än sist men efter han lagt det började han på direkten. Både Göran och Margareta brukar vänta en stund för att bedövningen verkligen ska ta ordentligt. Sen lade han bara på en sida åt gången så det blev ju likadant på vänster sida sen. Sen lämnade han en del blåsor och jag hade ju fler blåsor på vul i onsdags. När jag kom ut från ÄP kändes inget i magen som det brukar göra så då hade väl bedövningen tagit ordentligt och sen kom magvärken tillbaka efter någon halvtimme.
    Både Göran och Margareta brukar ju komma in både före och efter ÄP men Torbjörn kom aldrig in till oss idag. När sköterskan sa att vi kunde åka hem frågade jag om inte han skulle komma in och prata och då frågade hon om vi hade frågor. Vilka frågor vi hade och sen gav hon svar på dem utan att ha någon koll på vår journal eller våran resa.
    Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-08-26 16:21:00 följande:
    Hemflyttad: Ja, du har ju såå rätt... Men det är så svårt att tro när man bara får minus hela tiden... Jag tror du kommer plussa, jag har det på känn så jag ska hålla tummarna för dig! Skrattande

Sötisa: Tack för hoppet, det behövs! Hoppas det kan ändra färg till nästa vecka. Tyvärr har jag ju fått mens dag 12 och 13 innan och 12 är ju redan på måndag. Så jag vet inte... Har haft mycket mensvärk idag, eller molvärk som min sambo bestömt att jag ska säga! Flört

Vädur78: Fy, tråkiga bemötanden gillar vi inte! Rynkar på näsan Särskilt inte när de vet ens historia och när man sagt till innan hur det har upplevts! Lyckligtvis är de ju övervägande gånger bättre än många andra doktorer man stött på genom åren! Lycka till nu iallafall!! Hur många äggblåsor tömde de? Jag har testdag nästa torsdag egentligen! Men får som sagt mensen på måndag eller tisdag enligt erfarenheten. Tror också vår enda chans är att köra på med IVF efter detta.... Kommer nog bara köpa enpack till att börja med då vi fått bra resultat på det!

Loppanlängtan: Tack för peppet!!! Det behövs verkligen.... Hur har ni andra råd med alla behandlingar? Jag vet inte hur vi ska göra. Att låna känns ju sådär men att spara ihop tar ju ett tag.

För övrigt så har jag fått reda på 2 till på jobbet som är gravida. Så nu är det (HÅLL I ER!!!!!) 14 stycken gravida på min avdelning!!!! En vanlig sjukhus-avdelning pratar vi om nu, inte ett IKEA-lager eller nåt....... Gråter
    jag hade mycket mensvärk innan jag plussade för 2 år sen Håller tummarna för dig. Ja man har ju träffat på en del läkare genom åren men tycker man kan kräva mer av en privat klinik jämfört med landstinget.
    De tömde 9 st blåsor och det blev 9 ägg. Men hade väl i alla fall 15 i bra storlek i onsdags men distansläkare tyckte jag skulle plockas i morgon så det är väl smällen man få ta då för att de plockar mig idag istället.
    Fy vad jobbigt med så många gravida omkring sig..... Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-26 16:28:35 följande:
    Vädur, jag förstår din besvikelse och faktum är att vi fick i stort sett samma bemötande som ni. Jag har gjort 11 äp nu och då har man ju lite att jämföra med och detta var det värsta jag vart med om. Hade också Tb och varje gånga han skulle sticka så hoppade jag till så ont gjorde det. Han nästan tog sats med nålen och jag fick be om mer morfin flera gånger. Sen lämnade han en massa blåsor och sa att livmodern vari vägen, har inte hört om det nån gång och ibland får man väl trycka lite på magen? Just då kände jag bara att det vore skönt om det var över men i efterhand så hade jag nog kunnat stå ut för att inte missa några ägg. Efter blev vi också besvikna att vi inte fick en chans att avsluta med ett samtal.Jag tycker absolut att läkaren SKA komma in och fråga hur det kändes och om det var något vi undrade över, om inte annat komma in och ge lite feedback efter att man plågats så!!
    Nu när jag hör er historia så måste jag säga att jag ångrar att jag inte ifrågasatte det mer eller iaf sa vad vi kände.

Sen på et var han som en ny människa, hur hjälpsam som helst och tog sig tid att prata och visade i detalt hur de skrivit om embryona, så då vann han tillbaka mitt hjärta lite. Hoppas att ni får det bemötandet ni me, man förtjänar inte sämre.

Hur gick det för er? Ägg och befruktning? Blir det långtidsodling?
    Det här var mitt ÄP nr 7, har haft 5 olika läkare på ÄP och det är stor skillnad på hur de jobbar tycker jag. Så som han tog sats med nålen har jag aldrig sett någon göra innan....tillsist vågade man ju knappt titta på skärmen. Göran har ju plockat mig 2 ggr varav en gång på 25 blåsor och det har inte känns så mycket..... pyttelite när han gått in i äggstocken men aldrig när han tömt blåsorna.....
    Det kändes lite som min tid var ute efter 9 blåsor och nu skiter vi i resten...... Hade en stor fin blåsa som han försökte en gång på och sen sa han att det inte gick och bytte sida.....
    Får se om jag säger något när de ringer i morgon.
    Torbjörn har ju varit jättebra innan, han ringde ju i påskas och var så trevlig och sa att vi inte fick ge upp och har haft honom på ett FET och 2 vul.
    Jag tycker absolut de ska komma in efteråt och prata och fråga om man har frågor. Han gick ju in till båda paren jämte oss idag. Men de kanske har slutat och gå in till distans patienter????
    9 ägg, ET på måndag. Hoppas akupunkturen har gjort susen så det blir ET denna gång  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-08-26 16:29:44 följande:

Love is: Det är ju inte säkert att det är kört, hoppas ändå för er skull!! Usch jag förstår hur du känner, 14 st är dessutom alldeles för många på en gång....! Jobbar också på en sjukhusavdelning och det är alltid någon med mage, det verkar vara någon epidemi på såna ställen.

Vädur: Usch va tråkigt, när vi hade Torbjörn både på äp och et så var vi jättenöjda. Hoppas det blir bättre nästa gång! Hur många ägg fick dem ut? Blir det långtidsodling?

Här är det ruvardag 2 idag, tiden kryper fram men det var jätteskönt att kunna jobba som vanligt den här gången utan att vara sjukskriven, tiden går ju lite fortare då!

9 ägg, blir 3 dagars... om vi kommer så långt men hoppas hoppas
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Det konstiga är ju att nu när vi väl fick köra med högre dos så blev det ju inte mer ägg, de höjde ju ändå upp från 225 till 300 efter första vul.
    Fick ju bara fråga undersköterskan om detta och det ända hon sa var att tiden går typ......

Men den andra barnmorskan är ju helt underbar.... Eva så himla gullig  

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-08-26 18:34:46 följande:
    Vädur - vad tråkigt att det blev så misslyckat idag. Låter som att de kunde ha skött det mycket bättre. Så ont ska det väl inte göra och självklart ska de komma och prata med en. Tycker också att du ska ta upp det. Håller tummarna för att det blir fina embryon i alla fall som utvecklas fint.

Love is - Å tack! Jag hoppas att det blir ett plus för dig också - vi har ju samma td så vi får stötta varandra! Glad Men fy vad jobbigt med alla gravida på jobbet! Det gör det ju inte enklare för oss direkt ...

Angående hur många gånger man ska ge det innan man "ger upp", så har ju jag bott utomlands och här i Sverige verkar det mer accepterat att det kan ta många försök. Kanske främst på grund av att bara ett embryo återförs i de flesta fall. Det är också billigare här, främst för att medicinen i princip är gratis även när man kör privat, så man har råd med fler försök. Sedan hör man ytterst lite om immunbehandlingar och annat mindre etablerat som blir allt vanligare i vissa andra länder. Men det är ofta komplicerat, tidskrävande och otroligt dyrt, så jag tänker inte förvirra er med det! Flört Själv har jag i alla fall svårt att tänka mig att göra fler försök just nu utan att något förändras.

Majsanna - hur har det gått för dig?

Vinterland?
    Får se om jag orkar ta upp det, är bara rädd för att gråta istället man känner sig så känslig med alla hormoner i kroppen Men i värsta fall får jag väl skicka ett mail
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad: ja att embryona delar sig fint och befruktas är ju det viktigaste Vad har du provat för behandlingar?? De brukar ju vara ganska villiga att testa annat!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-08-26 19:36:38 följande:
    Vädur - du behöver ju inte ta upp det nu, nu ska du ju koncentrera dig på att bli gravid först och främst! Glad

Mina senaste försök har jag förutom den vanliga medicinen tagit motsvarande trombyl, prednisolon 25 mg, Clexane 40 mg och nu även progesteron i olja (sprutor). Detta har jag fått av min läkare utomlands, där det är rätt så standard på många kliniker. Det finns många andra tester och behandlingar - intralipid, ivig, humira mm. Det finns en del diskussioner om immunfrågor på familjeliv och mängder av information på engelska. Bara att söka om någon är intresserad - men som sagt, det är en helt annan och mycket kontroversiell värld och långt ifrån Carlanderska. Flört
    Ja det finns ju tid att ta det sen..... men hur eller hur så kommer jag nog inte ha att göra med dem mer efter måndag
    Läste mycket sådana trådar förr..... man söker ju och vill hitta svar.I vilket land gjorde du IVF innan?

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-08-26 20:05:47 följande:
    England. Ja, det är väl så att man vill veta VARFÖR det inte funkar. Vissa vet ju vad problemet beror på men vi är många som aldrig har fått något svar. Sedan kan det ju funka jättesnabbt med IVF ändå, det vet man inte heller. Allt är så oförutsägbart och det kan vara svårt att acceptera.

Håller tummarna för att allt ser bra ut på måndag!
    Jo man vill ju alltid veta Varför och vad man ska göra för att lyckas! För oss tog det ju 6 IVFer innan vi fick någon förklaring.
    Tack för tummar jag hoppas den höga dosen och akupunkturen har gjort nytta  
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19