Sötisa skrev 2011-08-26 16:28:35 följande:
Vädur, jag förstår din besvikelse och faktum är att vi fick i stort sett samma bemötande som ni. Jag har gjort 11 äp nu och då har man ju lite att jämföra med och detta var det värsta jag vart med om. Hade också Tb och varje gånga han skulle sticka så hoppade jag till så ont gjorde det. Han nästan tog sats med nålen och jag fick be om mer morfin flera gånger. Sen lämnade han en massa blåsor och sa att livmodern vari vägen, har inte hört om det nån gång och ibland får man väl trycka lite på magen? Just då kände jag bara att det vore skönt om det var över men i efterhand så hade jag nog kunnat stå ut för att inte missa några ägg. Efter blev vi också besvikna att vi inte fick en chans att avsluta med ett samtal.Jag tycker absolut att läkaren SKA komma in och fråga hur det kändes och om det var något vi undrade över, om inte annat komma in och ge lite feedback efter att man plågats så!!
Nu när jag hör er historia så måste jag säga att jag ångrar att jag inte ifrågasatte det mer eller iaf sa vad vi kände.
Sen på et var han som en ny människa, hur hjälpsam som helst och tog sig tid att prata och visade i detalt hur de skrivit om embryona, så då vann han tillbaka mitt hjärta lite. Hoppas att ni får det bemötandet ni me, man förtjänar inte sämre.
Hur gick det för er? Ägg och befruktning? Blir det långtidsodling?
Det här var mitt ÄP nr 7, har haft 5 olika läkare på ÄP och det är stor skillnad på hur de jobbar tycker jag. Så som han tog sats med nålen har jag aldrig sett någon göra innan....tillsist vågade man ju knappt titta på skärmen. Göran har ju plockat mig 2 ggr varav en gång på 25 blåsor och det har inte känns så mycket..... pyttelite när han gått in i äggstocken men aldrig när han tömt blåsorna.....
Det kändes lite som min tid var ute efter 9 blåsor och nu skiter vi i resten...... Hade en stor fin blåsa som han försökte en gång på och sen sa han att det inte gick och bytte sida.....
Får se om jag säger något när de ringer i morgon.
Torbjörn har ju varit jättebra innan, han ringde ju i påskas och var så trevlig och sa att vi inte fick ge upp och har haft honom på ett FET och 2 vul.
Jag tycker absolut de ska komma in efteråt och prata och fråga om man har frågor. Han gick ju in till båda paren jämte oss idag. Men de kanske har slutat och gå in till distans patienter????
9 ägg, ET på måndag. Hoppas akupunkturen har gjort susen så det blir ET denna gång