Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-11-07 19:02:34 följande:
    Känner mig oxå väldigt ledsen och just nu känns det som jag inte vill göra fler behandlingar Kanske ska vara glad och lycklig för den skatt man redan har! Men tar väl en teletid med läkarna och se vad de har tänkt för fortsättning
    Kram till dig med
    ja, jag känner så med, att man ska vara nöjd med den skatten man har, ska prata med dom imon, tycker att jag har en del mensvärk, har jag aldrig annars, e det pga stimuleringen eller?
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet
    Släggan skrev 2010-11-07 20:23:30 följande:

Först till det roliga.... Cotton - nu är det er tur att lyckas att få ett syskon till er lilla Cornelius.  Härligt att ni är ruvare igen, första ruvardagarna brukar ju gå som en dans......en dans där man känner sig glad och så tacksam för att ha fått tillbaks ett fint embryo:)

Lilla Frö och Vädur78: vet alltförväl hur ni mår. Känslor av misslyckande och helt tom i huvudet. Hoppas ni snart e på banan igen och har kraft att fortsättta kämpa.

För mej är IVF-svängen historia nu och vårt liv går vidare. Idag har vi rensat hela garaget och samlat ihop alla barnprylar, sånt som vi sparat för att vi hoppats få användning för det igen. Grät krokodiltårar när jag dammade av spjälsängen och skötbordet. Så himla tragiskt att inte få använda det igen.

Tack för allt ert peppande under sista tiden, ni har verkligen varit ett stort stöd, när man undrar ngt, när man beöver kraft och förståelse. Jag önskar att ni alla får fina + snart och att ni får fantastiska liv. KRAM

vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag önskar dig o din familj all lycka o såklart ett underbart liv
  • Lilla fröet
    cotton skrev 2010-11-08 09:51:41 följande:
    Här ruvas det för fullt. Jag är så orolig att bebisen inte ska hinna fästa och producera tillräckligt med HcG hormon innan mensen kommer. Jag har ju bara gjort ett färskförsök innan och då hade vi vaggisarna (hemska hemska) och tänk om det hade hjälpt denna gång... Typiskt, innerst inne är jag positiv och redan gravid, men sedan kommer oro och osäkerhet sköljande över mig. Typiskt ruvarbeteende
    Klart att man ska vara positiv o tänka att man e gravid..lättare sagt än gjort, men skönt att du har lite av den andan iaf Använder du inte progesteron nu?
  • Lilla fröet

fick ett samtal från CA idag, paff jag blev att man inte fick köra på direkt :-0
    det trodde jag faktiskt. O sen att man kanske inte ens hann få göra det detta året.. 
    jag brukar ju ha en cykel på 28-30 dagar nu för tiden, så hon sa att sista dagen va 5 dec, o dit e det 30 dagar, så jag hoppas att mensen behagar att infinna sig i tid så vi hinner köra.

Sen har jag en sån gräslig mensvärk, så här hade jag det vid mf..ush, men det kunde man tydligen ha!!

• Lilla fröet
    cotton skrev 2010-11-08 14:24:36 följande:
    Lilla fröet, nej, jag kör helt ostimulerat och det känns väldigt nervöst. Jag litar inte på min kropp - av förklarliga skäl.

Å jag hoppas att du får din mens i tid så att du hinner före julledigheten. Vad jobbigt att man inte kommer hinna med nytt försök före jul om det inte skulle gå denna gång. Januari känns väldigt långt fram.  Kommer du att köra ET då? Långa eller korta metoden?
    nä, det förstår jag att du inte gör, hoppas att den behagar att göra som jag vill för en gångs skull, men bara för att man väntar så blir den väl sen..dom skulle ringa i mon o tala om hur man skulle göra nåsta gång o om ersättningen..
  • Lilla fröet
    sydney skrev 2010-11-08 14:30:44 följande:

Lilla fröet: Jag trodde att man kunde göra nytt försök direkt efter, men tydligen inte.
    hoppas ni hinner med ett nytt IVF innan det är stängt för jul & nyår.
    Köpte ni 3 pack?

ja, vi köpte ett 3 pack..tack o lov, känns ganska skönt att man iaf har 2 till...vet inte vilken metod det blir, men hoppas på den korta, tycker det känns lurigt med den där sprayen
  • Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-11-08 18:14:18 följande:
    Gäller det att få mensen senast den 5 dec för att hinna med korta metoden?? Då är det ju väldigt bra, känns som när man gick i Linköping så satte de stopp redan i oktober.....
    Hoppas du hinner med! Jag tror de flesta kliniker vill att man ska vila kroppen innan man kör igen, tråkigt men kanske det bästa för kroppen
    ja, jag förstod det så, men hon skulle prata med Torbjörn o höra av sig i mon eller onsdag så då ska jag fråga omd et va senast den dagen, dom stängde den 22 om jag fattade det rätt
  • Lilla fröet
    akita06 skrev 2010-11-08 21:10:19 följande:
    Vädur: Först vill jag bara säga att jag är lessen för din skull, hoppas du mår ok efter omständigheterna.
    Alldeles för mycket minus och mens i tråden nu...Vill vi INTE ha! Ändring tack!
    Sen sa Torbjörn även till mej att sista dagen är 5 december men jag förstod det som att det var sista dagen att starta korta metoden då..iof så startar man ju redan på cd 2 så det är väl skit samma.

Amorosa: Hej vännen! Vad kul å höra att du/ni har hittat hit på riktigt och att det känns bra. Skönt att ni har en plan och att ni tar nya tag efter nyår. Blir det långa eller korta protokollet?

Stor Kram Till Alla!!Hjärta
    Ps! Kommenterar inte alltid men läser varje dag, har sjukt mycket skolarbete nu så jag hinner inte med allt! Hoppas ni har överseende med om jag missar nått. Ds!
    så då menas det med att jag behöver få min mens den 3 dec då? hoppas hoppas att jag fått den då, har ni erfarenhet av att den brukar komma i tid efter ivf?
  • Lilla fröet

hej på er i snöyran!!
    Fick idag samtal från CA där dom sa att jag måste ha fått min mens den 3 dec annars får jag vänta tills januari.. o det kommer alltså bli nästa år för jag är bara på dag 27-28 då o jag brukar ju få den mellan 28 o 30, men det postiva är att vi får 1 extra försök om det inte blir nåt av dessa 2 försöken som e kvar pga pennan, så nästa gång skulle vi köra med gonal-f.

Hur går det för er andra med ruvande o äl? 

• Lilla fröet
    amorosa skrev 2010-11-09 21:57:34 följande:
    sydney: när du säger så om Tudor, så är jag verkligen glad att vi bestämde att ta hela behandlingen på CA. Gick du hos Tudor innan ni började med ivf? Så att det var de som remitterade er? Eller ni började på Tudor i samband med första ivf-försöket?

Har någon här använt sig av bruttolöneavdrag på sitt jobb, för ivf? Jag har precis fått det godkänt och vi sparar nog nästan 20.000 kr på det (på ett 3-pack för 60.000 alltså)! Så har ni inte kollat upp det med er arbetsgivare redan, så kan jag verkligen rekommendera det!

Håller tummarna för alla ruvare!
    vi har ju redan betalat, men hur fixar man det?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19