Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

vinterland skrev 2011-04-04 09:27:40 följande:
    Hej,

Får man hoppa in här? jag och min man ska förhoppningsvis börja med behandling denna vecka. Hängde på Sahlgrenska tråden förra gången och tyckte att det var så skönt att ha någon att "prata" med.
    Självklart Välkommen hit!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Jag tar ju gonal f 187,5 ie och har en penna med 900ie, den ska ju inte räcka till mig idag på dag 5 men det gör den..... men visst är det så att sprutorna är fyllda med lite mer än vad det står???

♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-04-04 17:32:59 följande:
    Japp, tror att BM sa att Puregon 900IE te x innehöll typ 1000IE, det är nog samma med gonal f

På mitt papper stod det att dom skulle ringt mig idag, men det var ingen som gjorde..Dom kanske hade skrivit i fel ruta? Skall ju meddela resultat och boka tid för vul...
    Ok, men då kan jag nog ta med den sprutan i kväll. Har ju en till men då räcker det säkert med dem så slipper jag hämta ut mer sen.
    Gör du allt på CA eller på distans. Gör du allt där ska de ju ringa på testdagen till dig.... 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-04-04 19:20:49 följande:
    Japp, jag har gjort allt där och det står på lappen att dom skulle ringt idag(inte i lördags när det var testdag)

Vinterland; välkommen!
    Konstigt.... de borde ju ringt idag då... kanske ringer i morgon annars får du ringa till dem
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-04 20:05:18 följande:
    Dallas- jag hade också min td i lördags och de ringde mig idag. Fick tid för vul 26:e april om tre veckor. Konstigt att de inte ringde dig?

Vädur- lycka till på vul imorgon!

Vinterland- välkommen!
    Tack spännande med vul Hur mår du?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-04 20:19:12 följande:
    Jag har fortfarande inga som helst symtom, möjligen liiiite molvärk på kvällarna. Har aldrig haft biverkningar av progrsteron heller så jag kanske inte reagerar så mycket på hormon helt enkelt.. Det ändå jag haft mycket känningar av innan är äggmognadsprutan och den innehåller ju massa hcg.. Jag får inte ihop det..

Hur känns det inför behandlingen själv?
    Kanske kommer mer symptom senare... är ju ganska tidigt ännu...eller slipper du dem
    Jo det är skönt att vara igång men samtidigt nervöst. Känns ingenting i äggstockarna ännu.. så man undrar ju om det finns några blåsor... men det gör det säkert  
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Varit på vul nu och känns inget vidare, känns som jag skulle startat på 225ie. Min distansgyn förstår inte varför de inte ger mig det. Han vill höja nu men kan bli så att CA tycker vi ska fortsätta med samma.....

♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-04-05 12:03:12 följande:
    Vädur78: Vilken jobbig sits..... Hade du några äggblåsor alls då? Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}

EGO: Känns som om det inte kommer fungera för oss.... Bara en "feeling" jag har....Rynkar på näsan Är bara på ruvardag 6 än så länge och inte ett millimeter uns till plus. Ni tycker säkert jag är knäpp, men jag har verkligen inget tålamod när det gäller väntan till testdagen. Fast jag vet att det egentligen är det enda rätta.... Vad har ni andra haft för symtom under ruvardagarna 1 vecka innan mens (Både ni som plussat och inte plussat)? Har "mensvärk", haft det till och från sen ruvardag 1, ser det som ett positivt tecken mitt i allt. Känner inte av nåt annat.... Vilken RD kan man tänka att det är kört om det inte visat plus? Om man bortser från själva testdagen. Ni om några har väl erferenheter av detta?? Har för övrigt fått veta att vi har 2 perfekta blastocyster infrysta på CA! Känns underbart om det här inte behagar fungera..... Glad
    Blåsor finns ju men när vi har fått ut 8-12 ägg så har vi inte kommit till ET. Vi får ju bäst resultat när vi får många ägg och nu hade jag 10 blåsor.
    Tycker inte alls du är knäpp..... jag testar jämt tidigare och är galen under ruvningen! Jag vet inte men runt RD 8-9 borde det ju visa plus med en blasto skulle man tycka men sen finns det ju alltid undantag. Håller tummarna för att det snart börjar visas ett fint plus. Skönt med 2 i frysen! Det är ju lika stor chans på dem som på de färska  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-04-05 13:23:16 följande:
    Love, jag testade ytterst svagt positivt på RD 5 med en blastis (frusen) som tidigast. Men det strecket var nästan osynligt och gick inte ens att få med på bild. Först RD 8 tyckte jag att mitt positiva resultat kändes tryggt.

Vid färskförsök plussade jag på RD 7 och då var strecket svagt men absolut tydligt nog för att klassas som ett positivt besked.

Men du ska INTE jämföra dig med andra utan din kropp är din kropp och du kan plussa mycket senare utan att det är något fel. Man hör om dem som får minus dagen för TD men plus på TD.

Vädur, jag förstår att du blir frustrerad och att du inte känner dig hoppfull. Men jag försöker ändå tänka att de på CA kanske har en tanke med detta sätt ändå. De vill ju ge dig en möjlighet till mycket bättre befruktningsprocent på högkvalitativa ägg. Får du ut åtminstone 8 ägg är det ju hur bra som helst. Men jag förstår din oro, man går ju på empirisk erfarenhet.  Jag kan bara gå till mig själv och jag hade ju 10 äggblåsor varav 9 innehöll mogna ägg och av dem fick jag ju till slut 3 fina blastisar. När är det beräknat att du ska göra ET?
    Borde bli ÄP i början på nästa vecka.
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19