• L M

Carlanderskatöserna del 19

Kryddan71: Vi traffade psykologen pa CA nar vi var mitt inne i IVF-svangen for tre arsedan. Det var valdigt skont att prata av sig, speciellt med nagon som precis forstar vad man gar igenom. Nu vet jag ju inte om det fortf ar samma person som jobbar dar, men han vi traffade var bra. Du ska absolut inte skammas over din reaktion, det ar kanslosam berg- och dalbana som tar fruktansvart mycket. Kram o lycka till!

Fiji: Har inte last sa mkt bakat i traden, men jag forstar att du ruvar nu - harligt! Kram o lycka till!!
    Sjalv har jag varit en snabb svang i Sverige o besokt lakare och min skoldkortel fungerar inte som den ska. Nu ska jag medicineras for detta och sen tror de att vi kan bli gravida pa naturlig vag. Hoppas, hoppas, hoppas..... vore sa harligt att fa ge lille C ett syskon.
    Mulan: far du gora FET snart? Ser allt bra ut efter operationen?
    Kram o lycka till alla!
    Stolt mamma till Carl
  • L M

Fiji - vad ledsen jag blir nar jag laser om ditt minus.... Massor av kramar till er!! Tar ni en paus eller hr ni bestamt att inte forsoka mer?

Mulan - Vad harligt att det ar FET pa G redan! Haller tummarna stenhart!
    Stolt mamma till Carl
  • L M

GRATTIS Mulan!!!! Underbart! Kram o Lycka till {#lang_emotions_heart}

Stolt mamma till Carl
  • L M

Massor av GRATTIS till lillkillen Vadur!!!!

Styrkekramar till dig Kryddan. Hoppas ni orkar ta nya tag till hosten efter valbehovlig paus.
    Stolt mamma till Carl
  • L M

Ah, vad glad jag blir Mulan!! Underbart!! Massor av kramar till er, take care my friend! Nu ska det ga hela vagen {#lang_emotions_gravid}{#lang_emotions_heart}

Stolt mamma till Carl
  • L M

Hej alla Carlanderskatoser! Langesedan jag skrev i traden nu.... Vi fick en liten kille med hjalp av CA i nov 2007. Vi har 4 frysta blastocyster och har nu bestamt oss for att kora igang med syskonforsok. Detta ar ju sista aret vi far spara frysisarna och nu nar skruttis fyllt tre kanner vi att det skulle vara roligt med en liten igen. Samtidigt kanns det lite nervost att ge sig "in i svangen" igen...

Da vi nu  bor utomlands far vi gora vissa delar pa distans. Jag har gatt igenom proceduren med Torbjorn per telefon. Ska gora stimulerat FET i manadsskiftet mars/april, och har varit hos gynekolog har och fatt p-piller som jag nu borjat ata - alltsa ar vi lite igang! Ater p-piller pga av oregelbundna cykler och maste kunna planera in mitt besok hos CA da jag bara kan vara i Sverige ca 10 dgr. Har nu bokat min flygbiljett till den 26 mars...! Ska boka in forsta besoket hos CA den 28.. Kanns spannande!

Kanner inte igen sa manga signaturer har har sedan "min tid", men det kanns alltid skont och roligt att kunna "prata" med andra i samma situation. Att kunna delge tankar och oro, kom ihag att det var ett stort stod forra gangen! 

Onskar alla som kampar lycka till, var ni an befinner er i behandlignen. Jag lar val kanna er lite battre snart!

Kramar fran Hong Kong 

Stolt mamma till Carl
  • L M

Oj vad det skrivs i denna traden..... hinner inte med att lasa allt! 
    Tack for lyckonskningar! Kanns jattekul och spannande att vara pa G  Glad Blir kanske lite pyssligt att fa ihop det fran HK, men enligt Torbjorn ska det inte vara nagra problem, tur att man kan styra in cyklerna med p-piller aven om det kanns lite som en paradox att ata p-piller nar man vill bli gravid....

Amorosa - ja, HK ar spannande! Vi trivs jattebra har. Min man arbetar har pa kontrakt och vi har varit har i tre ar nu. Carl var bara tre manader nar vi flyttade ut sa han vet inget annat.

Nu vill jag bara att tiden ska ga fort sa det blir slutet av mars... sa jag far aka hem till Goteborg och Calanderska! Nar jag laser om era ruvningsvandor, symptomletande, plusgladje och gravidkrampor kommer allt tillbaka och jag vill vara igang pa riktigt!

Grattis Amorosa till plusset!! Glad

Och spannande Strawberry att det snart ar dags! 

Stolt mamma till Carl
  • L M

Sydney - kramar om. Hoppas du far bra svar nar du pratar med CA och att ni kommer fram till hur ni vill ga vidare.

Fru Naftra - Forstar att du vill avvakta med FET mitt i stressen. Men grattis till jobberbjudande!

Vadur - Harligt att ni fatt tid for AP! Du ska se att det blir 6 fina guldagg :) Haller tummarna!

Lito - hoppas det ser bra ut pa VUL!

Cupcake4 - valkommen hit! Hos CA ar du i trygga hander. De ar fantastiska tycker jag! Vi fick en som med hjalp av dem i nov 2007 och ar nu i startgroparna infor syskonforsok. Lycka till! 

Stolt mamma till Carl
  • L M

Hej igen! Det borjar narma sig for oss.... Slutade med p-piller igar och invantar nu en blodning sa jag kan borja med Estradiolen. Nasta lordag bar det av hem till Sverige och forsta besoket pa CA ar mandag 28/3....  Langtar!

Jobbigt med blodningar Lito, men hoppas du kan fa komma till kk snabbt och fa ta ett hcg prov, det kan forhoppningsvis lugna dig lite. Haller tummarna! Kram

Harligt med AP pa torsdag Dallas!

Grattis alla som plussat och kramar till alla som behover! 

Stolt mamma till Carl
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19