Inlägg från: Shaun the sheep |Visa alla inlägg
  • Shaun the sheep

För oss som bakar

Maybe skrev 2011-03-19 16:41:09 följande:
    www.recepten.se/recept/chokladsockerkaka_kaff...

En sån står i ugnen i skrivande stund Glad

Jag undrar om någon har tips på något som är lätt att baka som man inte behöver elvisp till.
    Min har nämligen gått sönder...

Hur förvarar ni era kakor? fryser ni in dom direkt eller har ni dom i kylen eller hur gör ni?
    Gott!

Ja, alla sorters småkakor funkar ju bra, och Dumlekakor.

Annars vet jag att många bärkakor bara ska röras ihop i kastrullen typ. Bland annat en jättegod blåbärskaka med mandelmassa
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep
    k girl skrev 2011-03-20 20:29:14 följande:
    Jag hade ingen elvisp under några års tid och det gick bra att baka i alla fall. Fast man får träna armmusklerna!

Cheesecake gick i varje fall utmärkt att baka, jag har ett favoritrecept på vit chokladcheesecake som jag alltid gör.
    Det lät underbart! Kan man få receptet? =)
  • Shaun the sheep
    solidag skrev 2011-03-23 21:08:21 följande:
    Idag har jag bakat kladdig citronkaka, supergod.
    Använde receptet i länken nedan men valde att strö formen med kokos.

www.pickipicki.se/2010/10/far-jag-lov-att-bju.../
    Åhh...

Jag som blivit som besatt av citron måste bara prova detta idag! =)
    Tack för tipset!
  • Shaun the sheep
    Tinkerbelle skrev 2011-03-24 13:22:47 följande:
    Då ska du testa den här också  louisespis.blogspot.com/2011/03/saftig-citron...  Otroligt god!
    Tro mig, det finns citroner kvar till det receptet också Hoppas på besök i helgen, och då bakar jag nog denna! Har redan spanat in den, men ville spara den till ett riktigt bra tillfälle =)
  • Shaun the sheep

Men vilka smarriga saker ni har bakat!

ALLT på den här sidan såg ut som att man bara ville åka hem till er på spontanfika. Vad duktiga vi är allihop =)

• Shaun the sheep

Tinkerbelle:

Jag tänker nog göra din chokladcheesecake till min pappas 60-årskalas! Han själv gillar inte choklad i bakverk, men det gör ju de flesta andra. Jag kommer göra din cheesecake och en tårta med jorgubbar, citronmousse och jordgubbsmousse. Det borde bli toppen! =)

• Shaun the sheep

Hej allihop!

Jag älskar att baka cupcakes, men något som stör mig är det här med att de blir så torra efter bara nån dag i kylen! Jag har läst att det har med smöret att göra, och att det inte blir så om man använder tillexempel matolja.
    Vad tror ni om att byta ut smöret mot olja i sitt favoritrecept?

Jag har nämligen världens bästa recept på chokladmuffins, men ska man ha dem som cupcakes blir det tråkigt när de blir torra :/

• Shaun the sheep
    MBert skrev 2011-04-17 15:20:04 följande:
    Du ska inte förvara dem i kylen. Allt bröd, även "kaffebröd" åldras betydligt snabbare i kylen och blir torrt snabbt!
    Förvara istället i skafferiet (eller allra helst i frysen).
    Men MBert, hur blir det då med frostingen? Den måste ju bli dålig FORT om den står framme?
Svar på tråden För oss som bakar