Inlägg från: Bubba80 |Visa alla inlägg
  • Bubba80

För oss som bakar

snorkan01 skrev 2011-03-29 10:37:45 följande:
    Har matmuffins i ugnen nu, med fetaost, soltorkade tomater och rosmarin. Passar bra till soppan ikväll Glad
    Mmmm gott det lät Recept?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bubba80

Gjorde eget knäckebröd i natt för första gången. Blev riktigt nöjd o så enkelt det var Det blir mumsigt att ha på midsommarbordet

• Bubba80
    ASL skrev 2011-06-23 11:46:38 följande:
    Hur gör man?!

http://sarabakar.se/blog/2009/09/03/snabbt-och-enkelt-knackebrod/

Jag gjorde halva denna sats. Kavlade in solrosfrön med flingsalt i hälften o resterande sesamfrön med flingsalt Detta blev en stor succé... jättekul. Till detta gjorde jag oxå en hemmagjord färskost som blev pricken på det hela

• Bubba80
    ASL skrev 2011-06-26 19:37:45 följande:
    Tack tack! Det ska absolut testas nån dag!

Vilken underbar sida du har! Har du ett eget bageri i Slöinge?
    Känner igen det, är det nära till Falkenberg?
    I så fall ska jag dra med mig tjocka släkten och besöka det i sommar (om ni har öppet?)
    Tyvärr är inte stället mitt... glömde skriva det. Men hon har en fantastisk blogg med fantastiska recept
  • Bubba80
    Tinkerbelle skrev 2011-07-28 14:48:37 följande:

Blev en härlig höst-tårta för ett tag sen, "bara för att" .

Apple Pie Cake
    louisespis.blogspot.com/2011/07/apple-pie-cak...
    Alla dina bakverk är ju verkligen helt underbara Du är fantastiskt duktig...
  • Bubba80
    Sigrid skrev 2011-08-12 11:32:16 följande:

Har gjort vaniljkakor dekorerade med marsipan och sen dekorerade med kristyr enligt tekniken brush emboidery (man använder en pensel på kristyren). Det här är första försöket med brush embroidery och jag tycker att den blev riktigt fint.

Fler bilder och info finns här: bakgladje.blogspot.com/2011/08/dalahastar-med...
    Oj!!!! Du är verkligen superduktig ju:)
  • Bubba80

Har aldrig gjort egen pannacotta? Är det gott?

Vore tacksam om någon har ett enkelt beprövat recept att dela med sig av  Tack  

• Bubba80
    sandrachristofer skrev 2011-08-17 12:53:00 följande:

Vill du ha vanlig vanilj? Annars har jag ett jätte gott mjölkchokladpannacotta recept :)

Var väl ute efter vanilj i tanken? Men mjölkchoklad lät ju tokgott Tungan ute Jättegärna recept på en sån
  • Bubba80
    Candygirl xxx skrev 2011-08-17 22:10:12 följande:
    Pannacotta är såå gott. Detta recept använder jag, det är med gelatinblad men är enkel att göra ändå. Brukar toppa med flädermarinerade jordgubbar i bitar. Men nu senast ( i söndags) gjorde jag med hallonspegel som jag la på efter ca 2 timmar då pannacottan hunnit stelna lite. Garnerade med ett ett hallon i mitten på "spegeln"

Pannacotta

Ingredienser:

1 vaniljstång
    5 dl vispgrädde
    1/2 dl socker
    2 gelatinblad

Dela vaniljstången på längden. Koka upp grädde, vaniljstång och socker.Låt grädden sjuda i 15 minuter. Tag upp delarna av vaniljstången och skrapa ur dem i grädden. Låt gelatinbladen ligga i blöt i 10 minuter. Krama ur dem och låt dem smälta i den varma vaniljgrädden. Häll upp pannacottan i vattensköljda koppar. Låt dem stelna i kyl ett par timmar. Stjälp upp på tallrik och garnera med bär.

Dock serverar jag pannacottan ur "efterrättsglas" och stjälper alltså inte upp pannacottan på en tallrik.
    Efterrättsglasen sköljer jag ej innan heller.
    Tusen tack Ska testas snart Tungan ute
  • Bubba80
    Renesme skrev 2011-08-18 21:17:59 följande:
    Jag vill baka sådana här www.mysugartown.com/2011/07/cookie-monster-cu... hur söta som helst..

Någon som har nån idé om hur hon fått dom att se "luddiga" ut? Min gissning är kokos.. men hur har hon fått till det? lagt ovanpå? blandat i?

Gud vad söta dom var
Svar på tråden För oss som bakar