Inlägg från: Shaun the sheep |Visa alla inlägg
  • Shaun the sheep

För oss som bakar

dae skrev 2010-09-08 13:35:13 följande:
    ska gå på 50 års kalas snart.. nån som har några tips på vad ja kan baka och ta med mig..nåt lätt inga svåra bakelser...   hjälp
    Är det något bak-aktigt eller mer bröd du vill baka?
    Är det en kaka, så varför inte en av Leilas alla cheesecakes? Det är något som går hem hos de flesta
    och är lätt att göra dessutom
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep

Dae:

Vilken av alla cheesecakes tänkte du göra? Du kan säkert ha hackad geisha som garnering, det ser nog bra ut

• Shaun the sheep
    Sweet N Cute skrev 2010-09-09 17:02:57 följande:
    Åhh cheescake.. De vart längesedan.. Har ni ngt enkelt o bra recept? Har ni bild på ngn god en?

Ngt jag mer saknar de är morotskaka..
    Älskar också cheesecake! Och morotskaka är så sjuukt gott. Får nog nästan bli en sån till helgen ;)
  • Shaun the sheep
    dae skrev 2010-09-09 21:05:34 följande:
    jag tänkte faktiskt göra en chokladtårta med hallon och marsan fyllning och en mumsig chokladkräm över hela och hackade geisha som ganering... hoppas den smakar nuuu
    Oj, det såg jag först nu när jag läste lite mer noggrannt Men jag tycker det låter jättegott Lycka till!
  • Shaun the sheep
    Bubba80 skrev 2010-09-10 12:11:15 följande:
    Igår fick jag hem min Kitchen Aid Min nya BEBIS Hjärta Så nu skall här bakas.

Slänger in en fråga. Ska göra morotskaka. Vad hade ni haft för garnityr uppe på glasyren?
    Är så himla dålig på garnityr. Är nåt speciellt man ska tänka på?
    Har sett så många här som gjort så fint. Kan man köpa färdigt nånstans?
    Några enkla tips kankse...?
    Hörrudu, vad är det här för drygheter! Här går jag i KitchenAid-tankar och så går du och berättar om ditt köp! Vad är det här för fasoner? Nu måste ju jag också köpa en snart, blir ju sååå sugen!

Hoppas den funkar bra btw :)
  • Shaun the sheep
    Lioness skrev 2010-09-18 08:25:19 följande:
    Följ mig gärna under min utbildning till att bli konditor, jag visar bilder, recept och tips!

www.bagerskan.se

Kram Karin

Det skulle jag gärna göra, men eftersom det garanterat kommer leda till grav ångest, så får jag vänta ett par år
  • Shaun the sheep
    Chokladpinglan skrev 2010-09-22 08:57:27 följande:
    Tittar på tårtverkstan i linköping.. på deras hemsida.. där man kan gå kurser i tårtdekorationer m.m

www.tartverkstan.com gå in där och titta själva..  Någon av er kanske redan gått kurs där, berätta gärna vad ni tyckte
    Ojojoj, nu blev det jobbigt. Jag är i Linköping ganska ofta och har redan en frisör att besöka (besöket kommer bli svindyrt!) och nu måste jag alltså spara ihop massor med pengar till alla dessa kurser också! Rackarns
  • Shaun the sheep
    Sigrid skrev 2010-09-22 17:25:16 följande:
    Jag har gått kursen i muffinsdekoration. Då kunde jag ingenting om det och lärde mig massor av bra knep.
    Jag funderar faktiskt på att gå flera kurser, bland annat just den. Det  vore himla kul!
    Den och sugarpastekursen är jag mest sugen på. Jag ska kontakta dem och höra efter lite!
  • Shaun the sheep
    Alux skrev 2010-10-03 16:06:35 följande:
    Jag behöver tips!
    Jag är jättesugen på att baka något mer kanel, då jag har ett väldigt sug på kanel, men jag tycker inte om kanelbullar så speciellt mycket, någon som har något förslag på vad man kan göra istället?
    Äppelkaka med kanel kanske? Eller Morotskaka?
  • Shaun the sheep

Idag ska det kanske inte direkt bakas, men nära nog!

Jag ska göra vit chokladpraliner med hallon i skal av mörk choklad
    Förhoppningsvis smakar det lika gott som det låter. Blir de bra så uppdaterar jag med bild! =)

Svar på tråden För oss som bakar