Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka
    Mamasnest skrev 2011-05-02 14:44:05 följande:
    Jag skulle ha i mer bakpulver. Jag gjorde från ett liknande recept i helgen och de blev väldigt platta.
    Tack för tipset :9
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Koppkaka

Vart inga cupcakes, mjölbaggar förstörde allt Någon som har tips på hur man kan förvara sitt mjöl så man INTE får besök av dessa äckliga kryp?

• Koppkaka
    Maybe skrev 2011-05-03 11:19:19 följande:
    Jag ska också prova på att göra dom där.
    Jag har dock ingen sån där plåt för muffins, tror ni det kan gå ändå?
    Om man har flera muffinsformar så det blir lite med stabilitet?

Och den där frostingen som ska vara ovanpå, måste den verkligen stå i kylen i 6 timmar? Det är ju hur länge som helst Foten i munnen Varför ska den det förresten?
    Jag har funderat på om jag ska hoppa över frostingen men det verkar så gott med vit chokladfrosting så jag ska nog försöka iallafall Glad
    Jag skulle hälla i lite mer bakpulver än vad det står i receptet, men hur mycket ska jag ha då?
    Gjorde cupcakesen idag, men gjorde egen frosting. Jag hade i 1,5 tsk bakpulver men dom sjönk ihop ändå. Så jag tar nog 2 nästa gång.

• Koppkaka
    Mamasnest skrev 2011-05-05 11:06:19 följande:
    Cake pops!
    Får nog stämma in på cake popsen där, lätta att göra och roligt för barnen! Du kan dessutom göra det i vilken färg du än behagar :)
  • Koppkaka

Här hemma blev det något så simpelt och klassiskt som en kladdkaka, tyvärr verkar den inte riktigt vilja sätta sig utan är vääääldigt kladdig.. Den får stå i ugnen ett tag till. Jag gick efter Markus Aujalays recept på recept.nu, men tyckte redan när jag började att receptet var knepigt. Smeten blev mer som en deg, så jag hade i ett extra ägg. Kanske är därför den bråkar med mig.

• Koppkaka

Ikväll ska jag baka en citronkladdkaka till ESC-finalen Glad

• Koppkaka

Jag tror jag har börjat förstå varför mina kakor och dylikt aldrig blir riktigt bra. Vi har en spis som lägger av mitt i matlagningen/bakningen lite när den själv känner för det, så att göra långkok eller torka kött i ugnen t ex är liksom inte möjligt. Men nu har ja gäven börjat tro att ugnen aldrig kommer upp i den värme som den ska. Nu gör jag en citronkladdkaka, skulle stå inne i 150c i ca 35 minuter. Nu har den stått inne i 45 minuter och är fortfarande lös. GRRRRRRRRR!!!

Svar på tråden För oss som bakar