För oss som bakar
Idag gör jag en variant på dessa! www.passionforbaking.com/blog/2011/03/09/cookie-dough-cupcakes/
Idag gör jag en variant på dessa! www.passionforbaking.com/blog/2011/03/09/cookie-dough-cupcakes/
Vart inga cupcakes, mjölbaggar förstörde allt Någon som har tips på hur man kan förvara sitt mjöl så man INTE får besök av dessa äckliga kryp?
Här hemma blev det något så simpelt och klassiskt som en kladdkaka, tyvärr verkar den inte riktigt vilja sätta sig utan är vääääldigt kladdig.. Den får stå i ugnen ett tag till. Jag gick efter Markus Aujalays recept på recept.nu, men tyckte redan när jag började att receptet var knepigt. Smeten blev mer som en deg, så jag hade i ett extra ägg. Kanske är därför den bråkar med mig.
Ikväll ska jag baka en citronkladdkaka till ESC-finalen
Jag tror jag har börjat förstå varför mina kakor och dylikt aldrig blir riktigt bra. Vi har en spis som lägger av mitt i matlagningen/bakningen lite när den själv känner för det, så att göra långkok eller torka kött i ugnen t ex är liksom inte möjligt. Men nu har ja gäven börjat tro att ugnen aldrig kommer upp i den värme som den ska. Nu gör jag en citronkladdkaka, skulle stå inne i 150c i ca 35 minuter. Nu har den stått inne i 45 minuter och är fortfarande lös. GRRRRRRRRR!!!